Toon posts:

tabel met 100% height toch te klein ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een plaatje zegt meer dan 1000 woorden dus:

Afbeeldingslocatie: http://ranchorelaxo.student.utwente.nl/bitplane/gfxmisc/curieuze_tabel.jpg

de allesomvattende tabel is 100% breed en 100% hoog, toch wordt hij op pagina's met weinig text niet beeldvullend! (bijv de zoekfunctie zoals in het plaatje hierboven)

ik heb dit probleem wel vaker, hoewel het bij sommige sites wel blijkt te werken .. bij mn vorige forum template werd hij wel 100% hoog, terwijl er wezenlijk volgens mij niet veel verschilt :?

iemand een idee wat het probleem kan zijn?

de html source kun je vinden op www.ranchorelaxo.nl </sorry voor de spam>

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 19:22 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

je width staat op 500px? Als ik het zo bekijk...

Hmmm toch niet... ik ga verder zoeken...

Zelf die website gemaakt? :D
Je mag geen logs zien als je niet bent ingelogd, snap dat dan ook ooowww tsss pff kggg

[ Voor 77% gewijzigd door Nik op 25-07-2004 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja zelfgemaakt hehe .. soms in ludieke buien 8)7

in de 100% x 100% hoofdtabel zitten weer allemaal subtabellen .. misschien heeft dat er iets mee te maken?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 19:34 ]

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-05 09:01
In de html standaard kan ik bij tabellen niets vinden over het instellen van hoogtes.

Het width element staat er wel in maar height niet) dus volgens mij negeren de browsers het element gewoon en kijken hoeveel inhoud er in de tabel staat en dat wordt dan de hoogte.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Je 500px width tabel wil je dus in het midden van je pagina hebben?

Nu moet ik wel zeggen dat die hoofdtabel een tabel rechts heeft, is deze gelocked? Want dat stukje rechts zorgt er voor dat je geen 100% width kan doen.

En volgens mij geld voor de hoogte het zelfde. Heb je dit zelf gescreven of is dit prebuild?

[ Voor 18% gewijzigd door Nik op 25-07-2004 19:36 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ten eerste is volgens HTML4.01 height volgens mij helemaal geen erkend attribuut van een table. Daarnaast gebruik je een tabel om de opmaak van je site te maken, terwijl tabellen daarvoor niet bedoeld zijn.

Verder is een tabel zo groot als zijn inhoud. Als je hem 100% maakt, is hij dus 100% van de inhoud, precies wat ik te zien krijg dus. Omdat het officeel geen HTML is (gooi maar eens door de validator) kunnen browsers min of meer zelf bepalen hoe ze zoiets interperteren. Als je je site met meerdere browsers compatible wil houden, zou ik voor jouw opmaak probleem dus sowieso geen tabel gebruiken.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
breedte is goed hoor, hij hoort aan de linkerkant! gaat om de witte 'balk' aan de onderkant van sommige pagina's ..

hoofdtabel:

<table width="100%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" background="/templates/sagt/images/layout_fill.png">

die moet dus 100% hoog zijn ... en dat issie niet :|

tis overigens allemaal eigen code (behalve de dreamweaver mouseovertjes ;))

Verwijderd

Topicstarter
Luxx schreef op 25 juli 2004 @ 19:37:
Ten eerste is volgens HTML4.01 height volgens mij helemaal geen erkend attribuut van een table. Daarnaast gebruik je een tabel om de opmaak van je site te maken, terwijl tabellen daarvoor niet bedoeld zijn.

Verder is een tabel zo groot als zijn inhoud. Als je hem 100% maakt, is hij dus 100% van de inhoud, precies wat ik te zien krijg dus. Omdat het officeel geen HTML is (gooi maar eens door de validator) kunnen browsers min of meer zelf bepalen hoe ze zoiets interperteren. Als je je site met meerdere browsers compatible wil houden, zou ik voor jouw opmaak probleem dus sowieso geen tabel gebruiken.
maar hoe zou ik een site als deze zonder tabellen moeten maken? ik werd altijd met tabellen, vind het over het algemeen erg fijn ..

trouwens in de breedte worden ze wel altijd 100%, ook al is er maar een paar pixels brede text!

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Probeer eens of het helpt om de body tag ook hoogte 100% te geven.
CSS code:

body {
heigth: 100%;
}

• Reinier
  • Laatst online: 17:02

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 19:40:
[...]

maar hoe zou ik een site als deze zonder tabellen moeten maken? ik werd altijd met tabellen, vind het over het algemeen erg fijn ..

trouwens in de breedte worden ze wel altijd 100%, ook al is er maar een paar pixels brede text!
DIVjes 8)

Verwijderd

Topicstarter
V i P schreef op 25 juli 2004 @ 19:41:
Probeer eens of het helpt om de body tag ook hoogte 100% te geven.
CSS code:

body {
heigth: 100%;
}
helaas :/

Verwijderd

Topicstarter
hmm .. zal dat eens bekiek'n :) maar beetje jammer als ik nu deze template helemaal weer om zou moeten bouwen :/

Verwijderd

Topicstarter
uren aan het prutsen en het wil nog steeds niet lukken :O

toevallig nog ergens een nerd wakker die zich verveelt? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 05:51 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

height=100% voor tables werkt alleen maar in quirksmode, maar door de gebruikte DTD zit IE in z'n semi-standards mode.
Zet voor de DTD eens een HTML comment om IE in quirks te dwingen:

HTML:
1
2
3
<!-- quirks -->
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01
  Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

oh ja: kicken binnen 24 uur wordt hier niet op prijs gesteld

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 26-07-2004 06:47 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1