Toon posts:

Problemen met poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een beetje radeloos, ik heb een thompson 510 modem voor mijn adsl die heb ik aan mijn linksys wrt54g router hangen. Nou gaat het downloaden met Azureus extreem langzaam (of althans niet zo snel als het zou moeten kunnen) nou denk ik met port forwarding dit op te lossen. Ik heb vele forums afgezocht en volgens mij de router en het modem goed ingesteld gehad maar als ik dan de test doe die in azureus zit blijft hij aangeven NAT probleem? Dus graag advies of hulp!!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 14:38
Vertel even hoe je je modem aan je router aangesloten hebt, op de WAN poort of via de uplink poort.
Als je modem op de WAN poort aangesloten zit is het het verstandigst het modem zo in te stellen dat de "default server" het ip adres is van de router, daarna kun je op je router de benodigde poorten openzetten.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik daar achter? er is maar 1 poort achterop

• _-= Erikje =-_
de wrt54g heeft achterop 5 of 6 poorten, 1 WAN poort en een 4 poorts switch (+uplink poort)

Als je een WAP54G hebt (802.11G accesspoint) heb je maar 1 poort, maar dan is het geen router meer.
Kijk anders voor de zekerheid op de sticker op de onderkant.

Verwijderd

Ja ik ongeveer hetzelfde probleem. Alleen dan anders :D

Mijn computer ( het belangrijkste dus) werkt wel volledig met Azureus, poort is goed gemapt tenminste ik krijg me groene gezichtjes te zien en de test of die poort open staat slaagt. Echter bij mijn maat die ook via de router toegang heeft werkt het niet. Die krijgt alleen maar gele gezichtjes en volgens de Azureus-test heeft hij een NAT-probleem.

Echter er staat totaal niks anders ingesteld voor hem dan voor mij in de router.

Afbeeldingslocatie: http://www.dewaerdeforummer.nl/persoonlijk/NAT.jpg

• _-= Erikje =-_
je kunt voor zover ik weet niet 1 set poorten naar 2 interne IP's doorsturen, de router zal dan de pakketjes gewoon naar 192.168.104 sturen

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Jup , dan kun je het beste de andere pc op een andere range plakken :)

Raku

Verwijderd

Simulated Zero schreef op 25 juli 2004 @ 23:51:
Jup , dan kun je het beste de andere pc op een andere range plakken :)
Hoe doe ik dat?

Wat stom? Dus je kunt een applicatie maar op 1 werkstation laten draaien als deze dan een verbinding naar het internet nodig heeft?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:20

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 00:08:
[...]

Hoe doe ik dat?

Wat stom? Dus je kunt een applicatie maar op 1 werkstation laten draaien als deze dan een verbinding naar het internet nodig heeft?
Nee, NAT kan maar naar 1 destination IP tegelijk. Je moet het zo zien dat je tegenb 1 inkomend IP zegt, alles wat op dit IP en op die poort (bijv. poort 25 voor SMTP) binnen komt, moet je doorstuiren naar dat IP en die poort.

Als je op meerdere IP's wilt doorsturen m oet je ook meerder inkomende IP's hebben. Vergelijk een postbus van de PTT, daar kan ook maar 1 afnemer bij, en is dus een post-doorstuurder.

Als het pakketje naar twee destination IP's zou moeten, hoe bepaalt de router dan welk pakketje naar welk IP moet ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 00:08:
[...]

Hoe doe ik dat?

Daarvoor moet je even naar de config van het programma gaan.

Anyway , je kunt het mss vergelijken met de postbode. Als er twee dezelfde adressen zijn , dan weet de postbode in principe niet meer in welke brievenbus hij het pakketje moet stoppen :P

Raku

Verwijderd

Topicstarter
dus even voor mezelf hoor, ik moet het modem doorsturen met default server naar het ip van de router en dan in de router poorten openzetten naar het ip van de pc.

als dat zo is help! want dat heb ik gedaan en nog kreeg ik NAT fout

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 23:13:
Ja ik ongeveer hetzelfde probleem. Alleen dan anders :D

Mijn computer ( het belangrijkste dus) werkt wel volledig met Azureus, poort is goed gemapt tenminste ik krijg me groene gezichtjes te zien en de test of die poort open staat slaagt. Echter bij mijn maat die ook via de router toegang heeft werkt het niet. Die krijgt alleen maar gele gezichtjes en volgens de Azureus-test heeft hij een NAT-probleem.

Echter er staat totaal niks anders ingesteld voor hem dan voor mij in de router.

[afbeelding]
hoe heb jij het modem ingesteld, wellicht kan ik dit ook gebruiken?

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Wat Simulated Zero ook al zei: je kunt niet achter 1 router dezelfde portrange naar 2 verschillende LAN ip's doormappen, omdat je voor de buitenkant maar 1 verbinding hebt. Wat je dus moet doen om op die andere pc ook groene gezichtjes te krijgen is in dat programma een andere portrange selecteren en die portrange dan in je router forwarden naar het LAN ip van die computer. Zo krijg je dus 2 verschillende portranges voor 2 verschillende computers. Als het goed is moet het dan wel werken.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 12:42:
[...]

hoe heb jij het modem ingesteld, wellicht kan ik dit ook gebruiken?
Niet :D heb de router aan mijn modem gehangen en het werkte gewoon 8)7

NAT-DHCP staat nog gewoon aan in mijn Alcatel 510i

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 14:42:
[...]

Niet :D heb de router aan mijn modem gehangen en het werkte gewoon 8)7

NAT-DHCP staat nog gewoon aan in mijn Alcatel 510i
nah, en dan heb je geen NAT-Fout, ik snap er niks van! iemand nog een gouden tip!?
Pagina: 1