Toon posts:

Ervaring Chaintech ZNF3-250/Epox 8kda3+.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is dus of er iemand hier al ervaring heeft met het Chaintech ZNF3-250 moederbord. Ik ben nu echt al een tijd aan het twijfelen tussen dit MB en de Epox 8kda3+. maar ik ben er niet echt uit. op adantech staat er een review van de VNF3-250, met de epox en andere er ook bij. Zijn die ongeveer gelijk, op uitzindering van features?

Nog een andere vraag, ik heb bij net zoeken naar reviews van die ZNF ook op een site gevonden dat er bij stond dat het goed was dat er een aparte SATA controller gebruikt werd, omdat die anders het overclocken sterk tegenhoud, is dat zo? want ik heb namelijk een 80GB SATA samsung HD.

Oh ja, ik heb mijn een waterkoeling aangeschaft en wil dus toch wel maximaal overclocken.

Alvast bedankt.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Ik heb dat moederbord (de chaintech), het is niet echt een overclockersbord, de MP is gelockt, maar stabiel is hij wel :)

Er worden verder ook heel veel dingen bij geleverd.

Er stond een review op http://www.voidyourwarranty.nl/ maar die is verdwenen :(

Er stond o.a. in wat er bij geleverd werd

[ Voor 4% gewijzigd door mimic op 25-07-2004 19:13 ]

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
hoi ja dat bord heb ik ook (review was mijn review bij vyw)

alleen omdat ik daar wegben is die review ook weg.

ps met de nieuwste ebta bios heb je multiplyers unlocked ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb ook gelezen dat er veel extra's bijzitten. Mag wel voor die prijs.
Hoe zijn julie ervaringen? al problemen gehad?
En bioblade jij hebt dus nu op dat chaintech mobo 2.6Ghz met je 3200+? Draait je geheugen 1:1? of gebruik je divider?

alvast bedankt voor de replies

reacties blijven welkom :)

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

nog een opmerking over de chaintech door SmokeyTheBandit

[quote]Kakaroto schreef op 11 mei 2004 @ 10:08:
Wat mij opmerkt is dat Hypertransprot 1GHz niet veel sneller is dan 400/600/800MHz. Het verschil is niet eens te merken.
Hoe zou dit komen?[/quote]

Betreft het een chaintech mobo dan is dat idd waar, de lay-out van dat board nekt de chipset prestaties.
Daarom hebben 9/10 andere fabrikanten er een heel nieuwe plank omheen gemaakt om dit probleem te ontwijken ! :*)

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb ook gelezen dat het de nforce250 chipset was op een oud bord. Maar heeft kakaroto geen Epox? ik heb nog al wel van andere mensen gelezen dat htt 5x of 4x niet echt veel verschil uit maakt hoor.

En ik ga als geheugen OCZ Pc3700 EB gebruiken. hier toevallig iemand iemand met ocz geheugen? want op site van chaintech staat het niet bij de compabile geteste geheugen?

• mydogisgone
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik ga zelf voor de epox EP-8KDA3+ :) ik vond de chaintec beeetje vaag en niet echt mijn smaak. aangezien je maar 4 s-ata poorten ipv 6 op de epox :) en dat telt voor mij zeer zwaar mee.
ook schijnen die epoxjes erg stabiel te zijn dus vandaar ook een epox.
krijg hem morgen of overmorgen binnen :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 19:51:
Hey,
Ik heb ook gelezen dat er veel extra's bijzitten. Mag wel voor die prijs.
Hoe zijn julie ervaringen? al problemen gehad?
En bioblade jij hebt dus nu op dat chaintech mobo 2.6Ghz met je 3200+? Draait je geheugen 1:1? of gebruik je divider?

alvast bedankt voor de replies

reacties blijven welkom :)
Problemen nooit gehad, maar wat ik wel vind is dat de chipset heatsink heel warm wordt..

Ik haal op standaard MP bijna de 2,6 ghz :) (1:1, 3200+ met standaard koeling)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=37754&format=full&ext=.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door mimic op 25-07-2004 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah leuk dat er ook iemand die epox heeft. Die SATA en zo maaken mij niet echt zo veel uit. er zullen bij mij maximum 2HD's inkomen daarom dat ik daar niet echt veel naar kijk. En wat bedoel je juist met vaag?

Ik heb inderdaad ook al veel goeds gehoord over de epox. Maar aangezien op die review van anandtech het "budget" broertje van de die chaintech het al zo goed deed wil ik toch ook wel eens weten hoe goed de ZNF is. Het zit ongeveer in dezelfde prijsklasse als de Epox daarom dat ik wel twijfel.

Ik heb ook gezien dat de Vdimm van de Chaintech tot 2.9 gaat klopt dit?

edit:mimic: Is inderdaad wel een mooie oc denkek, aangezien je voltage maar op 1.5v staat. Voor de chipset heb ik een cooler (fan geen WC) dus dat zal wel al wet helpen denk ik. Mijn 3200+ gaat wel een clawhammer zijn, niet de newcastle.

alvast bedankt iedereen.

Reacties mogen blijven komen, want ik ben er toch nog niet echt helemaal uit welke ik nu zou nemen. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 21:19 ]

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 21:11:
Ah leuk dat er ook iemand die epox heeft. Die SATA en zo maaken mij niet echt zo veel uit. er zullen bij mij maximum 2HD's inkomen daarom dat ik daar niet echt veel naar kijk. En wat bedoel je juist met vaag?

Ik heb inderdaad ook al veel goeds gehoord over de epox. Maar aangezien op die review van anandtech het "budget" broertje van de die chaintech het al zo goed deed wil ik toch ook wel eens weten hoe goed de ZNF is. Het zit ongeveer in dezelfde prijsklasse als de Epox daarom dat ik wel twijfel.

Ik heb ook gezien dat de Vdimm van de Chaintech tot 2.9 gaat klopt dit?

edit:mimic: Is inderdaad wel een mooie oc denkek, aangezien je voltage maar op 1.5v staat. Voor de chipset heb ik een cooler (fan geen WC) dus dat zal wel al wet helpen denk ik. Mijn 3200+ gaat wel een clawhammer zijn, niet de newcastle.

alvast bedankt iedereen.

Reacties mogen blijven komen, want ik ben er toch nog niet echt helemaal uit welke ik nu zou nemen. :)
bij de chaintech (net ff foto genomen)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mimic/got/volt.jpg
Zijn dit de max. instelbare voltages met de standaard bios. Dus het klopt

offtopic:
BioBlade, ik heb je toegevoegd aan mn MSN, als het mag kan ik je misschien dingen vragen over de chaintech

[ Voor 10% gewijzigd door mimic op 25-07-2004 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mimic. 2.9 is al iets beter dan de Epox, die was 2.8 dachtik, en ondervolt ook een beetje heb ik gelezen. Iemand die dit kan bevestigen?

Heb wel nog nooit met Vdimm gespeelt, zou het een verschil uitmaken tussen 2.8 en 2.9? Of zou zou het bvb maar 1mhz schelen in de overclock?

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 21:29:
Bedankt mimic. 2.9 is al iets beter dan de Epox, die was 2.8 dachtik, en ondervolt ook een beetje heb ik gelezen. Iemand die dit kan bevestigen?

Heb wel nog nooit met Vdimm gespeelt, zou het een verschil uitmaken tussen 2.8 en 2.9? Of zou zou het bvb maar 1mhz schelen in de overclock?
Zelf nog nooit geprobeerd, ik heb mn geheugen altijd op 2,9 staan :P (waarom? geen idee)

Verwijderd

Topicstarter
Hebben julie die oc bereikt met een SATA HD?
En zijn er mensen die dat weten voor de epox? Of is het helemaal niet waar dat een SATA HD je oc resultaten kan beperken?

Pfff, een moederbord kiezen is toch moeilijk als je geen merk voorkeur hebt :)

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 17:28:
Hebben julie die oc bereikt met een SATA HD?
En zijn er mensen die dat weten voor de epox? Of is het helemaal niet waar dat een SATA HD je oc resultaten kan beperken?

Pfff, een moederbord kiezen is toch moeilijk als je geen merk voorkeur hebt :)
Ik heb gewoon ide, en zover ik weet is er geen beperking met sata :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens gelezen dat er voor de Epox 8kda3+ een bios update zou komen zodat je tot 3.2V Vdimm zou kunnen gaan, weet iemand of dit waar is?
En zou er voor de chaintech binnenkort ook een nieuwe bios komen?

ik begin stilletjes de neiging te krijgen om naar de chaintech te gaan, aangezien ik van meer en meer mensen lees dat ze een redelijk grote Vcore undervolt hebben, met gelijk welke bios. Maar als die epox natuurlijk die nieuwe bios krijgt en je met het geheugen tot 3.2V kan gaan... Die OCZ EB's hebben grag veel volt, volgens wat ik in reviews lees.

mja, het blijft toch moeilijk kiezen.

Zijn er mensen die een groot nadeel weten van een van deze bordjes?

Verwijderd

hoi, ik heb zelf een EPOX mobo en dat heeft tot nu toe de volgende 'nadelen':

- de SATA aansluitingen (2 van de 6 dan he ;) ) zitten tussen de proc en de VGA kaart. Dit zorgt er voor dat gecombineerd met een Zalman koeler op de proc EN op de graka de SATA kabels een beetje raar lopen (beetje weinig ruimte).

- de chipset (die Nforce GB250) wordt echt loeiheet (blaren brandend warm) als je zit te internetten of gamen. zelfs met die passieve koeler er op. Een goede airflow is dus een MUST!

Met OC-en heb ik (nog) geen ervaring met dit mobo. Wat voor sommige mensen wel van belang kan zijn is dat dit mobo gewoon TWINMOS (met winbond CH5 chipies) kan hebben (2*512mb) en toch nog stabiel is dan.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 18:21

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Jack schreef op 25 juli 2004 @ 20:10:
nog een opmerking over de chaintech door SmokeyTheBandit

[...]

Betreft het een chaintech mobo dan is dat idd waar, de lay-out van dat board nekt de chipset prestaties.
Daarom hebben 9/10 andere fabrikanten er een heel nieuwe plank omheen gemaakt om dit probleem te ontwijken ! :*)
Klopt helemaal :P

Wil ook even melden dat DFI binnen een paar weken komt met hun nForce 3 250 Lanparty welke erg lekker en nog harder gaat als beide boardjes.
Oppainter op xtreme systems heeft dit boardje nu om te testen en hijs er laaiend over dus word een echte hit net als de nForce 2 Ultra serie van DFI ;) .

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ah weeral wat meer dat ik bijweet. Aangezien ik met waterkoeling zit zullen die kabels wel minder een prbleem zijn denk ik. en voor de chipset heb ik een koelertje, dak zal ik wel op een of andere manier er op krijgen (heb gezien dat er geen mount-holes rond chipset zijn?)
Weet er iemand of het waar is van die biosupdate van de epox? En die ondervolt?

Dus van DFI komt er ook een bordje? hmm, ik hoor inderdaad van hun andere bordjes enkel maar lof. Wat is binnen een paar weken? tegen begin september?
En wat denk je dat de richtprijs zal zijn van dat bordje? ongeveer gelijk de epox en die chaintech?

alvast bedankt voor alle replys

Verwijderd

gewoon een mailtje met je vraag sturen naar epox (het mailadres in nederland), mijn ervaring is dat je dan snel antwoord krijgt.
Pagina: 1