[R9700pro] FSAA en AF aangezet maar werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Ik post dit namens een vriend van mij die problemen met zen radeon heeft.

** Edit: Mijn maat is nu user Felixzz geworden, hij post vanaf nu dus zelf, zie hieronder **

Hij heeft gewoon een normaal systeempje (asus a7v8x met 3x256mb pc2700cas2 en een 1800+ die 2240 loopt ( 13.5x166), icm een radeon 9700pro. voeding 350 chieftec met knappe lijntjes en goede temps.)

Het hele setje loopt als een trein, alleen zit hij met het volgende probleem:

Als hij in de eigenschappen van zen kaart aangeeft dat zowel direct3d als open gl met de maximale, of iets mindere settings, FSAA en AF wil werken dan past hij dat toe, maar vervolgens zie je het dus niet in spellen, het blijft blokkerig/rafelig. Zodat het lijkt alsof al die settings gewoon uitstaan. Hij heeft dus geen artifacts of andere particals die je ziet, gewoon normaal beeld zoals altijd dus.

Bij welke games treed het probleem op?

Need for speed underground, UT2K4, call of duty en splintercell pandora tomorrow.

Het volgende is reeds geprobeerd:

Clean install van Win XP (pro)
Andere catalysts geprobeerd, eigenlijk bijna allemaal vanaf 3.9
Omega drivers
3rd party utils, ook geen succes.

Nou moet ik er wel bij vermelden dat ik zen radeon bios heb geflashed, aangezien het een echte pro kaart betreft, maar er een nonpro bios inzat. Snelheden stonden namelijk op 275/275, dus dat klopte niet helemaal.

Het is een Hercules 9700 pro btw. dat stond ook duidelijk op de doos destijds.

Hij baalt er dus een beetje van dat ie een redelijk game systeempje heeft, maar niet van de mooiste beeldkwaliteit kan genieten.

Heb ik iets over het hoofd gezien, of is er iets anders aan de hand? :?

Edit:

De 3dmark scores zijn conform het systeem normaal, dit geld ook voor aquamark.
Ook wordt zijn kaart niet onnodig warm oid.

Heb ook al de catalyst cleaner geprobeerd, maar dit haalde helaas ook niets uit, daarna is de clean install van xp erop gegaan, met verschillende drivers gespeeld, maar het wil gewoon echt niet.

Het lijkt er een beetje op dat in dat nieuwe bios van hercules op een harde manier die functies zijn uitgeschakeld oid.

Edit 2:

Die vriend van me heeft zich nu dus ook aangemeld zie ik ;)

*Systemspecs updated* sorry hoor :+

[ Voor 25% gewijzigd door Banshee op 25-07-2004 23:21 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

NFS:U, Splinter cell staan bekend om de feit dat ze geen FSAA doen.. (NFS:U kan, dan moet je blur en iets met lighteffecten uitschakelen)..

ik heb juist het tegenovergestelde gehad met m'n Rad9800Pro. die van mij had altijd 6xAA, 16xFA ook stond het uit in de control panel. de Driver deïnstalleren + de controlpanel software.. radcleaner eroverheen gejaagd en de nieuwste catalyst geïnstalleerd. toen was bij mij het probleem verholpen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Heejh Thnx Mate... :*) :*) Nu maar hopen dat ze met een goed advies CQ oplossing komen... Als ik jou niet had _/-\o_

Even 1 foutje over mijn *Simpele* systeempje... I've got 3X256/333 Corsair POWER geheugen :9

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op verzoek lichte titeledit :)

• Banshee
nIghtorius schreef op 25 juli 2004 @ 18:59:
NFS:U, Splinter cell staan bekend om de feit dat ze geen FSAA doen.. (NFS:U kan, dan moet je blur en iets met lighteffecten uitschakelen)..

ik heb juist het tegenovergestelde gehad met m'n Rad9800Pro. die van mij had altijd 6xAA, 16xFA ook stond het uit in de control panel. de Driver deïnstalleren + de controlpanel software.. radcleaner eroverheen gejaagd en de nieuwste catalyst geïnstalleerd. toen was bij mij het probleem verholpen.
In mijn systeem hieronder met alle settings op high en alle beeldopfraaiertjes aan werkt het allemaal wel, nfs:u e.d. zijn allemaal haarscherp, geen rafeltje te zien, maar bij mijn maat dus wel.

Opzich niet zo heel erg, maar daar heb je geen 9700pro voor.

edit:

Tnx Pollewop :)

[ Voor 5% gewijzigd door Banshee op 25-07-2004 20:24 ]

Verwijderd

Daar gaan we weer hoor...
Heb de drivers gedeinstalleerd, catalyst 3.9 driver erop gezet zelfs radcleaner er overheen gehaald... Nog steeds het zelfde probleem :(

Denk misschien heeft NightorIus gelijk? Dus bij deze ik zet de nieuwste driver erop (4.7)... Loopt heel de boel vast :'( !!!!

Misschien de enige optie------->VUILNISBAK?????

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 23:18 ]

• Banshee
offtopic:
tijd voor een x800pro ofzo })

Had je dat trouwens ook al voor die biosflash?
Wel raar btw, 4.7 doet het bij mij weer wel goed. :/

• nIghtorius
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 23:12:
Daar gaan we weer hoor...
Heb de drivers gedeinstalleerd, catalyst 3.9 driver erop gezet zelfs radcleaner er overheen gehaald... Nog steeds het zelfde probleem :(

Denk misschien heeft NightorIus gelijk? Dus bij deze ik zet de nieuwste driver erop (4.7)... Loopt heel de boel vast :'( !!!!

Misschien de enige optie------->VUILNISBAK?????
Voordat je 'm in de vuilnisbak smijt.. maak een goede backup van je gegevens en herinstalleer Windows opnieuw. Er zit iets duidelijk niet lekker softwarematigs.

En het liefst de volgende volgorde:

• Windows XP
• Chipset Drivers
• Catalyst
• Overig hardware.

Chipset drivers kun je hier vinden. (je MoBo is een nForce 2 chipset). (sjit.. das banshee mobo)

Chipset drivers kun je hier vinden. (je MoBo heeft een VIA chipset).

Catalyst 4.7 kun je hier vinden.

de problemen die je omschrijft is gewoon puur softwarematig. er zit iets niet lekker met de register waar de ATi control panel z'n instellingen opslaat.

als de grafische kaart stuk is dan krijg je vaak rare artifacts en andere rottige ongein die vaak al begint terwijl ie de BIOS doorloopt.

[ Voor 8% gewijzigd door nIghtorius op 26-07-2004 00:20 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Banshee79 schreef op 25 juli 2004 @ 23:31:
offtopic:

Had je dat trouwens ook al voor die biosflash?
Sorry niet op gelet... |:(

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 14:25 ]

Verwijderd

Banshee79 schreef op 25 juli 2004 @ 23:31:
offtopic:

Catalyst 4.7 doet het nu wel.. maar nog steeds geen verandering in AA/FSAA :'(

Doe dan maar gelijk een x800XT PE _/-\o_

[url=http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/933190]Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/r420/x800chart.jpg[/url]

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 14:26 ]

Verwijderd

als je op 16-bit kleuren speelt is er geen fsaa/aniso, op 32bit werkt dit wel. Dus misschien ligt het daaraan?

Verwijderd

Dat plaatje boven klopt volgens mij echt niet...300 watt is NOOIT genoeg om die nieuwste ATI kaarten te draaien, ook wanneer er niet wordt overklokt..

• Terryb47
  • Laatst online: 07-08 22:45
Voor die nieuwere kaarten heb je minstens een 400W tot 500W PSU om safe te zijn. Ik heb ook een ouwe 340W chieftec PSU in m'n chieftec kast zitten, m'n 9700 draait prima erop. ook met AA/FSAA aan, zou dus niet weten waar het aan ligt :|

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

het zou best eens kunnen dat de resolutie te laag is :P?

640 bij 480 word nooit echt mooi, mss moet je het eens heel simpel zoeken, en je reso verhogen ;)

http://specs.tweak.to/16495

• Banshee
HeefStan schreef op 28 juli 2004 @ 01:32:
het zou best eens kunnen dat de resolutie te laag is :P?

640 bij 480 word nooit echt mooi, mss moet je het eens heel simpel zoeken, en je reso verhogen ;)
Hij draait iig al standaard op 1152x864, alleen al omdat zijn 17"crt philips een mooier beeld geeft op die res dan op 1024x768.

Raar maar waar :D

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

maar draait ie zijn games ook in de res?

http://specs.tweak.to/16495

• Banshee
ja, alle games draaien @ die res.

Verwijderd

Download Radlinker en probeer het vanuit daar eens.
Voegt tabblad toe aan driverinstellingen.
http://users.adelphia.net/~webspace/RadLinker1010.zip
Misschien dat het dan bij jou werkt.
Ikzelf stel altij AF en FSAA via radlinker in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 23:53:
Download Radlinker en probeer het vanuit daar eens.
Voegt tabblad toe aan driverinstellingen.
http://users.adelphia.net/~webspace/RadLinker1010.zip
Misschien dat het dan bij jou werkt.
Ikzelf stel altij AF en FSAA via radlinker in.
Radlinker staat er op hoor, maar nog steeds het zelfde probleem:S
Ik heb bij 3dmark 2001 gekeken of je het verschil ziet als ik AA FSAA aanzet, je ziet het alleen maar in je framerate en niet in het beeld.. Ik zie het verschil ook in need for speed underground, maar dan alleen in het Need for speed logo als er een nieuw level wordt geladen en niet in het spel zelf. Dit geldt niet alleen voor need for speed maar dit geldt voor alle spellen...

Greezzz Felixzzz

• Banshee
Klein subtiel schopje ;)

Iemand toevallig een idee wat dit is, we komen er echt niet meer uit, voordat we dalijk eventueel het oude bios terug flashen... :7

• Banshee
Niemand? ;(

• Banshee
Yepzz, probleem opgelost, catalyst 4.9 samen met dx 9.0c brachten gelukkig de uitkomst ;)
Pagina: 1