Ik post dit namens een vriend van mij die problemen met zen radeon heeft.
** Edit: Mijn maat is nu user Felixzz geworden, hij post vanaf nu dus zelf, zie hieronder **
Hij heeft gewoon een normaal systeempje (asus a7v8x met 3x256mb pc2700cas2 en een 1800+ die 2240 loopt ( 13.5x166), icm een radeon 9700pro. voeding 350 chieftec met knappe lijntjes en goede temps.)
Het hele setje loopt als een trein, alleen zit hij met het volgende probleem:
Als hij in de eigenschappen van zen kaart aangeeft dat zowel direct3d als open gl met de maximale, of iets mindere settings, FSAA en AF wil werken dan past hij dat toe, maar vervolgens zie je het dus niet in spellen, het blijft blokkerig/rafelig. Zodat het lijkt alsof al die settings gewoon uitstaan. Hij heeft dus geen artifacts of andere particals die je ziet, gewoon normaal beeld zoals altijd dus.
Bij welke games treed het probleem op?
Need for speed underground, UT2K4, call of duty en splintercell pandora tomorrow.
Het volgende is reeds geprobeerd:
Clean install van Win XP (pro)
Andere catalysts geprobeerd, eigenlijk bijna allemaal vanaf 3.9
Omega drivers
3rd party utils, ook geen succes.
Nou moet ik er wel bij vermelden dat ik zen radeon bios heb geflashed, aangezien het een echte pro kaart betreft, maar er een nonpro bios inzat. Snelheden stonden namelijk op 275/275, dus dat klopte niet helemaal.
Het is een Hercules 9700 pro btw. dat stond ook duidelijk op de doos destijds.
Hij baalt er dus een beetje van dat ie een redelijk game systeempje heeft, maar niet van de mooiste beeldkwaliteit kan genieten.
Heb ik iets over het hoofd gezien, of is er iets anders aan de hand?
Edit:
De 3dmark scores zijn conform het systeem normaal, dit geld ook voor aquamark.
Ook wordt zijn kaart niet onnodig warm oid.
Heb ook al de catalyst cleaner geprobeerd, maar dit haalde helaas ook niets uit, daarna is de clean install van xp erop gegaan, met verschillende drivers gespeeld, maar het wil gewoon echt niet.
Het lijkt er een beetje op dat in dat nieuwe bios van hercules op een harde manier die functies zijn uitgeschakeld oid.
Edit 2:
Die vriend van me heeft zich nu dus ook aangemeld zie ik
*Systemspecs updated* sorry hoor
** Edit: Mijn maat is nu user Felixzz geworden, hij post vanaf nu dus zelf, zie hieronder **
Hij heeft gewoon een normaal systeempje (asus a7v8x met 3x256mb pc2700cas2 en een 1800+ die 2240 loopt ( 13.5x166), icm een radeon 9700pro. voeding 350 chieftec met knappe lijntjes en goede temps.)
Het hele setje loopt als een trein, alleen zit hij met het volgende probleem:
Als hij in de eigenschappen van zen kaart aangeeft dat zowel direct3d als open gl met de maximale, of iets mindere settings, FSAA en AF wil werken dan past hij dat toe, maar vervolgens zie je het dus niet in spellen, het blijft blokkerig/rafelig. Zodat het lijkt alsof al die settings gewoon uitstaan. Hij heeft dus geen artifacts of andere particals die je ziet, gewoon normaal beeld zoals altijd dus.
Bij welke games treed het probleem op?
Need for speed underground, UT2K4, call of duty en splintercell pandora tomorrow.
Het volgende is reeds geprobeerd:
Clean install van Win XP (pro)
Andere catalysts geprobeerd, eigenlijk bijna allemaal vanaf 3.9
Omega drivers
3rd party utils, ook geen succes.
Nou moet ik er wel bij vermelden dat ik zen radeon bios heb geflashed, aangezien het een echte pro kaart betreft, maar er een nonpro bios inzat. Snelheden stonden namelijk op 275/275, dus dat klopte niet helemaal.
Het is een Hercules 9700 pro btw. dat stond ook duidelijk op de doos destijds.
Hij baalt er dus een beetje van dat ie een redelijk game systeempje heeft, maar niet van de mooiste beeldkwaliteit kan genieten.
Heb ik iets over het hoofd gezien, of is er iets anders aan de hand?
Edit:
De 3dmark scores zijn conform het systeem normaal, dit geld ook voor aquamark.
Ook wordt zijn kaart niet onnodig warm oid.
Heb ook al de catalyst cleaner geprobeerd, maar dit haalde helaas ook niets uit, daarna is de clean install van xp erop gegaan, met verschillende drivers gespeeld, maar het wil gewoon echt niet.
Het lijkt er een beetje op dat in dat nieuwe bios van hercules op een harde manier die functies zijn uitgeschakeld oid.
Edit 2:
Die vriend van me heeft zich nu dus ook aangemeld zie ik
*Systemspecs updated* sorry hoor
[ Voor 25% gewijzigd door Banshee op 25-07-2004 23:21 ]
[/url]