Ik heb hier een laptop en een thuis computer die ik heb geprobeert in een netwerk te gooien. dat gaf conflicten dus wou ik ze eruit gooien maar ik krijg ze niet uit het netwerk. kan iemand me helpen?
Wat krijg je er niet uit? als je de UTP stekker eruit trekt is alles toch weer ok of niet?
ja maar hiervoor deed internet het op beide. (toen ik het netwerk niet had ingesteld) dus wil ik ze beide uit het netwerk kicken maar ik krijg het maar niet voor elkaar. De thuispc herkend de laptop maar niet andersom
beetje weinig info, zoals IP config van beide machines etc etc.
OS van beide pc's .... met de info die je geeft kan niemand iets mee....
en wat bedoel je met ' uit het netwerk kicken '
OS van beide pc's .... met de info die je geeft kan niemand iets mee....
en wat bedoel je met ' uit het netwerk kicken '
[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 25-07-2004 18:09 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
de laptop heeft XP Prof en de thuis heeft XP home. er zit een sweex broadband router tussen de laptop en pc en de internet provider is chello. ik heb dus een netwerk geprobeerd te maken maar dat werkte niet. nu wil ik ze beide "netwerkloos" maken maar het wil maar niet lukken. De thuispc ziet de map shared docs van de laptop wel maar shared docs van de thuispc is niet te zien op de laptop.
chaoskiller, ik weet niet of je zelf weet wat je aan het doen bent; maar hetgeen je hier beschrijft zaait slechts verwarring. Hoe denk je een computer uit een netwerk te kunnen kicken? Post eens ifconfig outputs van beiden machines; en vertel eens wat nu het probleem is. Wil je dat beide computers elkaar weer zien in het netwerk; of wil je het conflict oplossen waardoor je PC geen internet heeft?
Anyways; ik ga deze doortikken naar een ander subforum met een titeledit
[XP][NETWERK] > Conflicten tussen twee PC's op het netwerk oplossen? *
WOS > NT
Anyways; ik ga deze doortikken naar een ander subforum met een titeledit
[XP][NETWERK] > Conflicten tussen twee PC's op het netwerk oplossen? *
WOS > NT
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
je hebt DHCP draaien op je router..??
kan je wel over en weer pingen naar beide computers >> al geprobeert een statisch ip in te stellen? wat voor error krijg je?? kan je wel gewoon "\\computernaam\shared docs" gebruiken??? of zie je de andere pc gewoon niet in netwerkomgeving??
suc6 SRKI
kan je wel over en weer pingen naar beide computers >> al geprobeert een statisch ip in te stellen? wat voor error krijg je?? kan je wel gewoon "\\computernaam\shared docs" gebruiken??? of zie je de andere pc gewoon niet in netwerkomgeving??
suc6 SRKI
Het Toppunt van Domheid:een SSH sessie starten naar kantoor waarvanuit je een DDOS attack uitvoert op je Router thuis.
DHCP wil de thuis pc een IP geven die niet kan met de internet provider. daarom heb ik geprobeert een statisch ip te geven wat niet wil werken. ik krijg dan gewoon geen internet. als ik op de shareddocs wil komen krijg ik de error dat de pc niet de juiste bevoegdheden heeft
ik zie dus wel op de thuispc de shareddocs staan maar ik kan er niet op komen maar de laptop kan de thuispc niet zien.
Verwijderd
chaoskiller: hierbij het dringende verzoek de
-knop te gebruiken. Meer dan een post van dezelfde user achter elkaar zien we hier niet graag. Toevoegingen kun je dus maken met die knop.
Das vrij normaal, je router deelt over het algemeen ip adressen uit in de ranges die vrijgegeven zijn voor privegebruik. Je router verwerkt de aanvragen van je pc naar de buitenwereld en plakt er het goede IP in, als er dan verkeer terug komt doet je router het omgekeerde.DHCP wil de thuis pc een IP geven die niet kan met de internet provider
Dat komt ws door XP Professional, je kunt proberen het gast account in XP aan te zetten op de laptop.als ik op de shareddocs wil komen krijg ik de error dat de pc niet de juiste bevoegdheden heeft
Verder is het erg lastig voor ons om zo te achterhalen wat je nu precies probeert te doen. Post eens wat gegevens als: interne ip adres router, ip gegevens PC/laptop (al dan niet DHCP, ip adress, subnet mask, gateway, dns etc)
ik wil eigenlijk terug naar de basic settings voor een netwerk. dat de beide pc's niet in een netwerk zitten maar wel met internet kunnen communiceren. Ik weer dat dat moet kunnen maar het werkt maar niet.
intern IP: 192.168.2.101
subnetmask: 255.255.255.0
standard gateway: 192.168.2.1
de "gewone" pc pakt een heel ander soort intern IP wat niet overeen komt met de router. namelijk: 169.254.181.86
met een subnetmask: 255.255.0.0
standard gateway: (geen)
intern IP: 192.168.2.101
de "gewone" pc pakt een heel ander soort intern IP wat niet overeen komt met de router. namelijk: 169.254.181.86
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 19:50 ]
Je netwerk kaart krijgt geen dhcp adres toegewezen wat je kan doen is een vast ip inkloppen, controleer ook even je netwerk kabels.Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 19:47:
de "gewone" pc pakt een heel ander soort intern IP wat niet overeen komt met de router. namelijk: 169.254.2.1
intern IP: 192.168.2.109
klop het bovenstaande maar even los in.
En probeer daarna eens naar de router te pingen (192.168.2.1)
[ Voor 21% gewijzigd door TRAXION op 25-07-2004 19:52 ]
Dat laatste IP (169.xxx) is een IP wat windows gebruikt als er geen contact met een DHCP server kan worden gemaakt.
Ik neem aan dat windows wel gewoon aangeeft dat alle kabels zijn aangesloten en dat een eventueel link ledje op je netwerkkaart brand?
Ik neem aan dat windows wel gewoon aangeeft dat alle kabels zijn aangesloten en dat een eventueel link ledje op je netwerkkaart brand?
Dat komt omdat je dan ook dns server in moet stellen maar kan je je router wel pingen als je in de 192.168.2.xxx reeks zit ?
de gewone pc kan niet pingen naar de router. alle kabels kloppen maar nog niks. het is toch vreemd dat de laptop met dezelfde gegevens wel internet heeft en de gewone niet?
Ze mogen niet hetzelfde ip hebben
Maar heb je toevallig een andere netwerk kaart liggen ?
Dit begint toch te lijken op brakke drivers, kapot kaartje of kabels.
Maar heb je toevallig een andere netwerk kaart liggen ?
Dit begint toch te lijken op brakke drivers, kapot kaartje of kabels.
ik denk niet dat het aan kabels ofzo kan liggen want het begon toen ik een netwerk wilde aanleggen tussen de gewone pc en de laptop. toen dat gebeurde kreeg de gewone pc geen verbinding meer met internet dus blijkbaar geen verbinding meer met de router. zelfs als ik de laptop eruit gooi helpt dat niks.
Sluit nooit iets uit, probeer het eerst maar..
1). netwerk kaart vervangen.
2). kabel vervangen.
(test anders je laptop op de kabel van je werkstation)...
1). netwerk kaart vervangen.
2). kabel vervangen.
(test anders je laptop op de kabel van je werkstation)...
[ Voor 24% gewijzigd door TRAXION op 25-07-2004 20:19 ]
ik heb hier helaas niet een andere netwerk kaart en de kabel van de normale pc passen niet op die van de laptop.
is er een mogelijkheid om een netwerk terug naar zijn "gewone" staat te zetten wat dus geen netwerk groep heeft maar wel normaal met internet kan communiceren?
is er een mogelijkheid om een netwerk terug naar zijn "gewone" staat te zetten wat dus geen netwerk groep heeft maar wel normaal met internet kan communiceren?
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 20:33 ]
Pagina: 1