Toon posts:

temp meting beetje raar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn mobo (giggabyte Ga-7ZX) Zitten 3 tempsensors. 1 op het mobo, 1 op proc en 1 ergens in de voeding. Als ik bijvoorbeeld of mbm 5 gebruik om temp te meten geeft de proc bv 42 gr aan. kijk ik met sisoft sandra 2001, geeft ie hetzelfde aan. start ik opnieuw op en kijk in de bios, staat ie op 34gr....???? Hoe kan dat nou weer. Ik draai win2k. En ja ik kijk naar de goeie sensoren. In de bios wordt trouwens die voeding sensor niet aangegeven. snap er nix van.

Iemand een idee? En wat klopt nou? Bios of programma's,

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Euh denk zelf eens na.
Je bent aan het werk. Je processor ook. Je speelt een spelletje. Je processor ook. Altijd is dat ding aan het draaien. Dus 40+ graden.

Dan reboot je en doetie ff nix. 30+ graden. Lijkt me niet zo vreemd toch?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is echt meteen naardat ik in MBM heb gekeken. Dus ik kijk, goh hij is 42gr. snel opnieuw opstarten, dan in de bios kijken, en plof hij is 34 graden, dat is toch nogal een verschil, zit echt heel weinig tijd tussen.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Misschien geeft de proc zijn warmte makkelijk af aan de koeler... al is 8 graden wel wat aan de warme kant, maar iets anders kan ik zo niet bedenken.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Nee, heb eerder van dit probleem gehoord; ik geloof dat sandra er een beetje moeite mee heeft.
Een vriend had het, en na de upgrade naar sandra 2001 ging het bij hem goed.
Maar ik zou toch eerder op de bios vertrouwen... dat ding is gemaakt voor je plank met bijbehorende sensoren; sandra niet.....
}:O

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
Het is bij Sandra 2001 en bij Motherboard monitor 5.03. Naja, het zal wel

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Mijn Win2K temps zitten +/- 10C onder mijn temps in Win98Se..

:?

• Danfoss
  • Laatst online: 02:36

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Zo snel een temp daling kan echt wel hoor.

Als ik een koe heb draaien wordt mijn P3 1ghz ongeveer 45 graden (volgens winbond hardware doctor for solano ver. 2.50). Zet ik de koe uit zakt de temp METEEN naar onder de 35 graden (ligt beetje aan kamer temp).

Trouwens ik vertouw MBM 5 nie zo, als ik die opstart begint meteen alles te piepen en zegt ie dat mijn cpu 75 graden is!!

Sys Specs

• SanduTje
  • Laatst online: 04-09-2016
Op dinsdag 26 december 2000 22:41 schreef Danfoss het volgende:
Zo snel een temp daling kan echt wel hoor.

Als ik een koe heb draaien wordt mijn P3 1ghz ongeveer 45 graden (volgens winbond hardware doctor for solano ver. 2.50). Zet ik de koe uit zakt de temp METEEN naar onder de 35 graden (ligt beetje aan kamer temp).

Trouwens ik vertouw MBM 5 nie zo, als ik die opstart begint meteen alles te piepen en zegt ie dat mijn cpu 75 graden is!!
dan heb je hem gewoon verkeerd ingesteld!

verkeerde sensor gekozen!
|:(
Pagina: 1