Toon posts:

Dual monitor: hoe precies?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik ooit handleidingen lees, maar nu kwam ik in de Win98 SE edition handleiding tegen, dat met 2 PCI videokaarten een dual monitor systeem t/m 16 monitors kan worden gerealiseerd :)

Maar hoe zit dat precies?
Kan ik willekeurig 2 (verschillende) PCI kaartjes erin prikken en dan willekeurig 2 (verschillende) monitortjes eraan hangen en elk apart de resolutie instellen enzo? :)

Lijkt me wel grappig om eens te proberen namelijk... ;P

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In theorie, Ja, dat kan. In de praktijk: heb jij 16 PCI/ISA sloten op je mobo? ;)

Je kunt ook PCI/AGP combo maken. Moet je wel even in je bios kijken of je kunt istellen dat je AGP als primary monitor ingesteld kan worden. Beetje zonde van je dure 3D kaart als je alleen spelletjes op je pci kaartje kunt spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zit dat dan met het instellen van de resoluties ed?

Mijn 14" uit 1990 kan namelijk niet wat mijn 19" kan en ik ga uiteraard niet in 800*600@60Hz zitten ;)

Verwijderd

Ik heb hier ook een 17" met een 14 naast elkaar. Je kunt gewoon de resolutie en kleuren onafhakelijk van elkaar instellen.

Evert> Tot 14 monitoren moet het wel lukken. dualhead AGP en 6x dualhead PCI. :) Om je heen zetten en dan zit je letterlijk tussen de blauwe schermen. :) ;)

Verwijderd

Evert:
Dual monitor kan alleen met AGP en PCI kaarten. Niet met ISA.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

tip: koop een matrox g400 dualhead, je kan de monitors apart instellen, zeker heel mooi

Afbeeldingslocatie: http://www.multiweb.nl/~schaaijw/matrox/dualhead.jpg

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

idd, die heb ik ook.
Resolutie en refresh is per monitor in te stellen, en je spaart weer een PCI-slot.
Kaj.

• Marc H
  • Laatst online: 20:35

Marc H

- - Is wakker - -

Op een G400 kan je resolutie en refreshrate met windows 98 apart instellen. Onder NT niet! :( (vandaar dat mijn G400 verbannen is naar mijn spellenbak :()

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Ok 2 monitoren aansluiten is leuk! Maar dat is dan ook het enige leuke aan een G400 :) >:).

Verwijderd

zit er nog verschil tussen het wezenlijke gebruik tussen een G400-DH en het gebruik van 2 vid-kaartjes?

Verwijderd

Het leuke aan de G400 vind ik niet zozeer de dualhead alswel de dualhead met TV-out die afzonderlijk aangestuurt kan worden. Het probleem van de 2e aansluiting van de G400 is dat deze maar 1280x1024@60Hz kan hebben... lang niet genoeg dus...

[img]'http://baschie.dhs.org/images/multimon.jpg'[/img]

• Femme
  • Laatst online: 19:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In Windoos 2000 ziet het er zo uit:

<center>[img]"http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?i=952891080.gif"[/img]

[img]"http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?i=952891081.gif"[/img]</center>

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 17:56
EUhm als je het gewoon simpel wilt houden
s3 kaarten kun je bijne overal naats zetten
ik zal vanavond wel het lijstje plaatsen welke je het beste voor dual kunt gebruiken.
en ja ik heb moederborden gezien met 9 pci sloten ( meer nog niet ) 3isa en 1 agp

.

• glrfndl
  • Niet online
En welke PCI kaart kun je dan als secundaire kaart gebruiken naast een TNT in windows2000?
Ik had een kaartje met een SiS chipje maar die kon alleen als primair werken. Is lastig als je even wilt gamen onder w98, dan moet je eerst naar het BIOS en de boel weer veranderen :(.

Prepare for unforeseen consequences

Verwijderd

Ik heb een s3 virge 4 mb pci
en een voodoo 2 8mb pci ken ik dan ook dual monitor??

HOE???

• Femme
  • Laatst online: 19:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Voodoo3 PCI werkt iig in Windows 2000.

De oude Matrox Millenium PCI en G200 PCI ook.
3DLabs Permedia II (o.a. Diamond FireGL 1000)

Er stond hier ooit ergens een lijstje, maar die is onvindbaar met de kapotte search engine.

De S3 Virge werkt dus niet in Win2k!

• Flox
  • Laatst online: 14-04 20:57
Bestaat er niet een programma die een virtueel scherm nabootst net als in linux??? Maar dan voor windows?
Dat lijkt mij handig. Je kunt namelijk niet met een dual monitor twee taakbalken hebben op iedere monitor 1 dus. Bovendien moet je iedere keer met die vensters gaan slepen, en dat is pas echt irritant.

Earth is nice, heaven is better...

• php
  • Niet online

php

Flox: danmoet jeeven kijken naar impvwm. Even zoeken naar impvwm.exe op een ftpsearcher. De versievan 68kb kiezen.

Verwijderd

in win98SE kan je ook de resoluties arpat instellen voor bijde monitoren
je moet gewoon 2 pci kaarten nemen of een pci en agp (als je een agp hebt leg dan niet de pci in pci slot een en met 2 pci leg ze dan niet en 4 en 5)
zorg dat je goee drivers hebt

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37
Christiaan, moet je gewoon de betadrivers van 3dfx nemen, kun je dat doorlussen en sli'en vergeten, je moet dus een andere monitor op je voodoo 2 aansluiten. :) ;)
Pagina: 1