Toon posts:

Port Forwarding met E-tech router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een E-tech router die ik nu al een dikke 3 jaar heb. Sinds kort speel ik weer mohaa 8)7 . Ik wil dus een mohaa server laten lopen.

Dit is allemaal niet zo moeilijk. Gewoon de poorten forwarden naar de server toe. Vervolgens werkt de server en kan ik joinen op mijn eigen server. Dit kan via inet en via de LAN. Wat ik niet meer kan is andere servers joinen. Dit komt omdat de poorten zijn doorverbonden naar de server en er dus geen poorten meer voor mijn eigen pc zijn.

De oplossing daarvan (dacht ik) is poorten open zetten voor mijn eigen pc. Helaas kan dit dus niet. Als ik mijn eigen pc boven aan de lijst zet met forwarden kan de server niet online komen. Doe ik dit andersom dan kan ik (mijn pc) niet online komen. Welke het eerste wordt gezien die heeft dus voorrang. het is dus blijkbaar niet zo dat de pc verder naar de lijst gaat kijken of er ook poorten zijn die gebruikt kunnen worden.

Heeft iemand anders dit wel eens ontdekt? Zo ja, hoe heb jij dat opgelost?

Op internet wordt ik ook niet veel wijzer, ben dus blijkbaar de eeste oid. Al lijkt me dat stug... :?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Is het niet mogelijk je eigen PC in een DMZ te plaatsen, en de poorten naar de server te laten wijzen?!? Misschien is dat een oplossing. Zelf ben ik niet echt veel online aan het gamen, dus verder heb ik geen idee.

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-01 00:24

ToriHino

Eg wel!

Volgens mij hoef je om servers te joinen helemaal geen poorten open te zetten. Het enige waar je port forwarding voor nodig hebt is idd om zelf een server te kunnen hosten (de router moet dan binnenkomende requests op een poort aan een bepaalde pc knopen).

Ikzelf heb ook een e-tech router, en heb alleen maar port forwarding richting mijn mohaa server. Via een andere pc kan ik dan nog steeds gewoon servers joinen...

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Verwijderd

Topicstarter
De poorten 12201 - 12206, 27900 - 29900, 6515, 6667, 12300 heb ik naar 192.168.1.100 --> server gezet.

Vervolgens wil ik dus een server joinen maar krijg ik een timeout omdat dit dus niet kan op een of andere manier. Ik kan zoals het hier staat alleen met mijn eigen server joinen.

Ik maak anders van mijn server ook wel een router, kijken of de problemen dan weg zijn.

Thx

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 18:16 ]