Toon posts:

[XP] Windows hangt voor opstarten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is, maar ik zal het eens proberen...

Sinds enkele weken heb ik het probleem dat Windows niet meer goed opstart.
Als ik de PC aanzet wordt het geheugen gecontroleerd, de harde schijven en dvdspeler gecontroleerd etc...maar als Windows dan moet beginnen met opstarten blijft het hele systeem hangen.
De monitor schakelt weer uit en de PC doet niets meer, en is alleen maar weer op te starten door de stekker (vaak meerdere keren) uit het stopkontakt te trekken.
Ik heb inmiddels Windows XP opnieuw geinstalleerd op een geformateerde schijf en de Bios weer teruggezet naar de standaard instellingen, met verschillende virusscanners het zaakje gecontroleerd (normaal en safe mode), maar niets dat helpt...
Iemand misschien een idee wat mijn probleem is?
Bij voorbaat dank.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19
scandisk eens proberen?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
Ook al gedaan...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas even je topictitel aan; sinds wanneer heb je dit probleem precies? Heb je iets geinstalleerd? En is je computer ge-aard?

Windows XP start niet op > [XP] Windows hangt voor opstarten *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:41

MJV

Veilige modus? Als je daar bij kunt komen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem speelt sind een week of 3 schat ik.
Ik heb geen nieuwe software of zo geinstalleerd. De PC is niet ge-aard nee, maar dat is altijd al zo geweest.
In veilige modus lukt soms wel, maar daarvoor geldt hetzelfde als voor normaal Windows gebruik: Ik moet de de PC soms wel 4 of 5 keer aanzetten en de stekker uit het stopkontakt halen om de PC aan de gang te krijgen.

Eén ander ding dat wel opvallend is...Als de PC blijft hangen schakelt de monitor uit, laat de PC heel weining aktiviteit zien, behalve dan dat lichtjes van de CD brander en de DVD speler allemaal beginnen te knipperen.

Verwijderd

ik zou even via veilige modus cmd.exe msconfig.exe opstarten en dan een systemrestore van een tijdje terug zetten!

kijken wat ie doet! :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dat heb ik ook al geprobeerd. Ik heb (voordat ik XP opnieuw installeerde) Windows zo ver als mogelijk teruggezet, maar ook dit mocht niet baten.

Verwijderd

Heb je ook al een andere harde schijf geprobeerd? Misschien heeft de schijf een paar vage sectors waar ie soms op blijft hangen....

Verwijderd

Topicstarter
Dat niet nee, is misschien wel een idee om met een andere harde schijf iets te proberen.
Pagina: 1