Radeon 9600 pro. Vertekend beeld.

Pagina: 1
Acties:

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik heb gesearched, maar nog niet echt de goeie topics gevonden.

De specs:

P4 2800
512 RAM
Asus p4p800 mobo
Club 3d Radeon 9600pro

Ik heb de laatste tijd een vertekend beeld in windows:

Afbeeldingslocatie: http://www.bramstege.nl/got/001.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.bramstege.nl/got/002.gif

Tekst en de muis en gewone egale vlakken zien er goed uit, maar alleen pictogrammen zijn vernaggeld...

Films worden ook niet goed afgespeeld. Evenals games die er heel raar uit gaan zien...
Het rode logo wat in mijn bios altijd verschijnt wordt ook al vreemd weergegeven.
Het windows xp scherm met het lopende balkje eronder ziet er ook niet uit.

Meestal gaat dit weg op het moment dat mijn pc een uurtje aanstaat... Het is net alsof de videokaart warm moet draaien ofzo. Heel stom.

Ik heb de videokaart al opnieuw erin geprikt, stof-vrij gemaakt etc etc... niets lijkt te helpen...

Het lijkt me dat er wel meer tweakerts zijn die met dit probleem te maken hebben gehad, dus ik hoop dat iemand mij hieruit weet te helpen...
Het lijkt me niet dat mijn kaart ineens kapot is terwijl hij het perfect heeft gedaan...

[ Voor 6% gewijzigd door Fubaruba op 25-07-2004 16:45 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het lijkt me niet dat mijn kaart ineens kapot is terwijl hij het perfect heeft gedaan...
Dat slaat natuurlijk nergens op, hardware kan er opeens me ophouden :)

Maar je zegt dus dat de vervormingen ook tijdens de boot en in de BIOS al optreden? Dat zou een softwareprobleem uitsluiten namelijk :)

• Fubaruba
Pollewob schreef op 25 juli 2004 @ 16:48:
[...]
Dat slaat natuurlijk nergens op, hardware kan er opeens me ophouden :)

Maar je zegt dus dat de vervormingen ook tijdens de boot en in de BIOS al optreden? Dat zou een softwareprobleem uitsluiten namelijk :)
Ja precies, ik heb laatst ook al geformatteerd, en dat hielp niks...
Maarre... ik zie nu dat bij het tabblaadje "Smartgart" de AGP snelheid uit staat... hoort dat?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:18
daFubar schreef op 25 juli 2004 @ 16:52:
[...]

Ja precies, ik heb laatst ook al geformatteerd, en dat hielp niks...
Maarre... ik zie nu dat bij het tabblaadje "Smartgart" de AGP snelheid uit staat... hoort dat?
Bij mij staat die ook uit met een 9800xt.
Het hoort dus lijkt me :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je de kaart in een ander systeem testen? Als de problemen daarin hetzelfde zijn ligt het iig aan de kaart. Hoe het kan dat het probleem na een tijdje verdwijnt zou ik niet weten :?

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
als hij bij je boot al zo doet... beste vriend, dan is je kaart gaar. En kan je instellen wat je wilt in windows....
Flash er eventjes een nieuw biosje op, op je videokaart. Anders heb je een duidelijk geval van 'jammer' en garantie claimen :)

• Fubaruba
maar waar slaat het nou op dat ie alleen pictogrammen zo weergeeft :s
plaatjes, flash enzo doen het wel goed!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Er zit van soort erg weggestopte checkerbord patroon in je pictogrammen. Als ik jou was en nog garantie op die kaart hebt direct ermee terug naar de winkel en hun laten testen. Heb zo het vermoeden dat je videogeheugen niet helemaal super is.
ID-College schreef op 25 juli 2004 @ 16:56:
[...]

Bij mij staat die ook uit met een 9800xt.
Het hoort dus lijkt me :)
hoeveel 3DMark03 punten heb je? Je hebt hiermee een behoorlijke performance penalty.. maar het veroorzaakt geen vertekende beelden, alleen afgeknepen performance.

btw.. die van mij staat aan op 4x AGP.

[ Voor 7% gewijzigd door nIghtorius op 25-07-2004 19:09 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Fubaruba
Ik heb wat zitten rommelen aan de instellingen van mijn kaart en nu is het weg. Sterker nog, far cry draait beter dan ooit tevoren...

Ik heb net 3dmark03 gedownload en ik heb 3291 punten.

• Fubaruba
Als er nou bij DXDIAG staat dat AGP-oppervlakte versnelling uit staat, is er dan iets mis? Ik heb echt het sterke vermoeden dat mijn MoBo en VidKaart helemaal niet lekker met mekaar werken... :|

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
daFubar schreef op 25 juli 2004 @ 20:23:
Ik heb wat zitten rommelen aan de instellingen van mijn kaart en nu is het weg. Sterker nog, far cry draait beter dan ooit tevoren...

Ik heb net 3dmark03 gedownload en ik heb 3291 punten.
Kun je ook vertellen wat je hebt gedaan, misschien dat iemand anders er ook wat aan heeft.

• Fubaruba
Het stomme is dat het er volgens mij niks mee te maken heeft...
Ik heb in het tabblaadje "3d" de "Trueform" functie gezet op "toepassingsgebonden".

Dat was de doorslag lijkt het wel...

Het AGP verhaal ben ik ook uit, ik heb gewoon wat nieuwe drivers van de Asus cd gedraaid en nu doet alles het naar behoren...
Pagina: 1