Toon posts:

Welke eenvoudige, freeware webserver voor hosten sites? *

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben nieuw hier :) op dit mooie forum.

Ik ben op zoek naar software voor een webserver. Ik wil er meerdere websites op gaan hosten.

Ik wil geen apache gebruiken (vanwege de tekstuele instelling van de config bestanden, bij een foutje zoek je je lazarus), geen KF webserver (want die werkt gewoon niet) en geen IIS (want dat is microsoft).

Het moet draaien op windows 2000 server en het liefst freeware zijn. En niet te moeilijk :p. Heeft iemand suggesties?

Verwijderd

heb je echt helemaal niks kunnen vinden via google en de search?

klik

klik

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 16:47 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 13:00

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Geen IIS want dat is windows en het moet draaien op windows server.... 8)7

Klinkt als wel Focus willen rijden maar geen Ford...... :?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 12:21
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 16:41:
[...] en geen IIS (want dat is microsoft). [...]
briljant redenering....
Het moet draaien op windows 2000 server en het liefst freeware zijn. En niet te moeilijk :p. Heeft iemand suggesties?
nou, IIS ?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Nyko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:16
Hoi, ik ben nieuw hier :) op dit mooie forum.

Ik ben op zoek naar software voor een webserver. Ik wil er meerdere websites op gaan hosten.

Ik wil geen apache gebruiken (vanwege de tekstuele instelling van de config bestanden, bij een foutje zoek je je lazarus), geen KF webserver (want die werkt gewoon niet) en geen IIS (want dat is microsoft).

Geen iis maar wel de server versie draaien van microsoft ,
beetje raare redenering he met "want het is microsoft".
Als je windows goed up to date houd en een goede firewall gebruikt is het net zo veilig als ieder ander software pakket.
offtopic:
Hmm moet sneller leren tikken zie ik

[ Voor 5% gewijzigd door Nyko op 25-07-2004 16:49 ]

Life is a bitch, then you die.

Verwijderd

met iis6 is niets aan de hand, maar dat draait afaik alleen om server 2003, dus je zult ff moeten upgraden oid

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Ik wil geen apache gebruiken (vanwege de tekstuele instelling van de config bestanden, bij een foutje zoek je je lazarus
Dan moet je maar geen foutjes maken 8)7

Waarom verder geen Apache, tsja, het vereist wel enige oefening, die configuratiebestandjes, maar taken uitvoeren als PHP updaten gaat met Apache stukken sneller (1 regeltje aanpassen). Anderen zullen mij hierin natuurlijk tegenspreken, maar het is dus maar net wat je fijn vind. Mocht je voor Apache kiezen, kijk dan eens hier in om meerdere sites te configureren. Kost een beetje spelen, maar als je het eenmaal beheerst ;).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden.

IIS neem ik niet omdat dat een microsoft oplossing is voor het plaatsen van een webserver, en dat is veel te omslachtig. Verreweg alle google links komen toch weer terug op apache. En aangezien ik niet wil oefenen maar een webserver opzetten, neem ik die dus niet.

Ik heb al een webserver draaien en dat is het probleem ook niet, maar het gaat me om een programma dat de functionaliteit biedt om meerderdere websites te hosten.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:13

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

SUN ONE Webserver (voorheen netscape iPlanet). Draait op Solaris en Windows.
Configuratie middels browser.
http://wwws.sun.com/softw...b_srvr/home_web_srvr.html

[ Voor 24% gewijzigd door BlaTieBla op 25-07-2004 17:24 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• BlaTieBla
  • Laatst online: 08:13

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 17:17:
...
En aangezien ik niet wil oefenen maar een webserver opzetten, neem ik die dus niet.
Met iedere 'onbekende' webserver zal je moeten 'oefenen' om de configuratie optimaal te krijgen. Dus die opmerking is lariekoek.
Om IIS goed te laten draaien moet je ook meer doen dan alleen maar IIS aanzetten... security e.d. zijn ook wezenlijk van belang.

[ Voor 21% gewijzigd door BlaTieBla op 25-07-2004 17:20 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

IIS neem ik niet omdat dat een microsoft oplossing is voor het plaatsen van een webserver, en dat is veel te omslachtig. Verreweg alle google links komen toch weer terug op apache. En aangezien ik niet wil oefenen maar een webserver opzetten, neem ik die dus niet.
Omslachtig?

Zowel de installatie als het beheer van IIS zijn niet echt ingewikkeld en heb je binnen 10 minuten draaien, mits je niet al te veel met isapi flauwekul gaat lopen kutten.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je wilt meerdere sites gaan hosten, het moet freeware zijn en makkelijk.

Dat zijn nogal wat eisen he :?

Ik vind dat je maar wat moeite moet nemen om Apache te doorgronden. En IIS niet nemen "omdat het MS is" gaat imo ook nergens over.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Zowel IIS als Apache zijn prima geschikt.

IIS -> Dan moet je wel een server-OS gebruiken, anders ben je beperkt aan 10 gelijktijdige connecties.

Apache -> tja, kwestie van je even verdiepen en een paar docs lezen.

Waarom neem je geen webserver bij een hoster als je geen moeite wilt doen? Dan werkt het ook meteen ;)

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-07 22:47

The Wrecker

Networking Rulez

Kijk eens naar Omnicron omnihttpd. Ik ben er uiteggroeid , maar misschien is 't wat.

www.omnicron.ca

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37

Ik heb al een webserver draaien en dat is het probleem ook niet, maar het gaat me om een programma dat de functionaliteit biedt om meerderdere websites te hosten.
dankzij mensen als jou zijn er nog steeds enorme security leaks op diverse webservers, dat ligt niet aan de gebruikte software maar een de gebruikers die die www servers installeren :X

IIS te omslachtig :? dat is juist gemaakt om simpel te zijn (en veilig mits je het volgens de guidelines installeerd!!

A wise man's life is based around fuck you

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ben bang dat hier weinig interessants uit gaat rollen. De eisen die je in je topicstart stelt zijn redelijk belachelijk; vooral de argumentatie die je erbij geeft. Dat IIS van Microsoft is, is geen reden om het niet te gebruiken. Dat Apache tekst configfiles gebruikt betekent niet dat je eeuwig moet zoeken naar een fout (dat is in IIS een groter probleem imo).

Begin gewoon met een google zoektocht op webserver+freeware en kijk of er wat voor je tussenzit :)
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 16:42:
heb je echt helemaal niks kunnen vinden via google en de search?

klik

klik
offtopic:
we hebben speciale [google] en [search] tags hiervoor; die kun je wellicht handiger gebruiken :)

En nog een gratis titelfix:
welke webserver > Welke eenvoudige, freeware webserver voor hosten sites? *

[ Voor 5% gewijzigd door Spider.007 op 25-07-2004 18:08 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Is er eigenlijk wel goede* freeware server software?

* veilig, makkelijk, betrouwbaar?

[ Voor 37% gewijzigd door Nik op 25-07-2004 18:12 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

proller schreef op 25 juli 2004 @ 18:11:

Ja, mits goed geconfigureerd is vrijwel elke webserver veilig. Het probleem ligt dus vaker bij de beheerder dan bij de software zelf. :)

Signature

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:02
proller schreef op 25 juli 2004 @ 18:11:

Apache is freeware, toch?

Alleszins open-source.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gewoon Apache gebruiken. Gratis, stabiel als een huis, je moet je alleen ff wat inlezen maar dat is het ook waard.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 18:17
taT0 schreef op 25 juli 2004 @ 18:15:
Apache is freeware, toch?
Niet helemaal. Apache valt onder de 'Apache' licentie, wat er op neerkomt dat je het mag gebruiken en verspreiden mits je er niets aan verandert.
Zie http://www.apache.org/licenses/LICENSE-2.0

Van de webservers waarvoor je niet hoeft te betalen, lijkt me apache toch verreweg de beste, en ook helemaal niet moeilijk. Meestal zijn mensen alleen te lui om de documentatie door te lezen, waardoor ze het allemaal niet snappen en afhaken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou nou, wat een reacties. Helaas gaan ze allemaal over kritiek op wat ik zoek, en niet over wat ik gevraagd had.

Als ik geen IIS of apache wil draaien, is dat mijn eigen beslissing. Ik heb daar mijn redenen voor. Als je geen antwoord op mijn vraag kan of wil geven, zeg dan niets, en onthoud je liever ook van kritiek over de de redenen waarom ik een bepaald programma wil gebruiken.

En die opmerking van "dankzij mensen zoals jou zijn er zoveel security leaks" is echt ver beneden peil. Ik denk dat security eerder nodig is omdat er zoveel gekken zijn die, ondanks dat ze op andermans pc niets te zoeken hebben, toch overal hun neus insteken.

Ik zal de links eens bekijken. Voor de enkele positieve reacties bedank ik de posters.

Verwijderd

Aprelium Technologies Abyss Web Server X1

155 KB download file

in de toekomst eventueel uit te brieden met zaken als PHP en perl

prima stabiel, en super eenvoudig.
Abyss Web Server X1 is a free, personal Web server. Though small, it supports HTTP/1.1, CGI scripts, server-side includes (SSI), access control, user and group management, partial downloads, caching negotiation, index files, directory aliases, customizable MIME types, custom error pages, and standard logging. It also features an easy-to-use, remote-Web-management interface.

With Abyss Web Server, hosting your Web site and your PHP, PERL, or ASP scripts takes only a few minutes. Versions for Mac OS X, Linux, and FreeBSD also are available.
voor meer info & download: www.aprelium.com

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-07 23:03

Tjark

DON'T PANIC

Misschien wel handig voor je: XAMPP voor windows.
Ja 't is apache, maar heeft ook meteen PHP en mysql aan boord (en evt zelfs perl).

Enne, je kan beter een _veel_ gebruikt programma nemen zoals apache omdat je dan bij evt problemen ook _veel_ makkelijker een oplossing vindt.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Abyss gebruik ik al. Fijn programma. Die heeft helaas niet de mogelijkheid om meerdere websites te hosten (althans niet de versie die ik heb :) ).

Verwijderd

nee, dat was bij mij uiteindelijk ook de beperkende factor.

• egeltje
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 19:57:
Nou nou, wat een reacties. Helaas gaan ze allemaal over kritiek op wat ik zoek, en niet over wat ik gevraagd had.
Welkom op dit mooie forum. :)

Hoe duidelijker je in je beginpost bent, hoe minder kritiek er komt. Daarnaast is het eigenlijk geen kritiek, maar eerder uitingen van onbegrip waarom je niet voor oplossing a of b wilt gaan. Mensen zullen proberen om een oplossing voor je te vinden, met de kennis die ze al over een bepaald product hebben.
Als je bijvoorbeeld een duidelijke reden kunt aangeven waarom je geen IIS wilt, dan heeft niemand daar problemen mee. Opmerkingen als "Het is Microsoft" of "veel te omslachtig" geven nou niet direct aan dat je er zelf veel werk in gestoken hebt (of er in wilt steken).

Als de minder dan tien muisklikken en het invullen van de domeinnaam in IIS je te omslachtig is, kan ik je niet verder helpen.

Succes met zoeken.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Het web-server deel heb ik weinig ervaring mee, maar je zou eens kunnen kijken naar Faststream NetFile HTTP/FTP server.
http://www.fastream.com/download.htm

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

www.whiteboxlinux.org

Apache installeren en Webmin en je kan alles via je browsertje instellen :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Gewoon lekker WAMP-en?

http://www.wampserver.com

Windows, Apache, MySQL en PHP in 1 install. Lekker makkelijk voor de leek en doet gewoon z'n werk.

Succes!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 12:57
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2004 @ 19:57:

Als ik geen IIS of apache wil draaien, is dat mijn eigen beslissing. Ik heb daar mijn redenen voor. Als je geen antwoord op mijn vraag kan of wil geven, zeg dan niets, en onthoud je liever ook van kritiek over de de redenen waarom ik een bepaald programma wil gebruiken.

En die opmerking van "dankzij mensen zoals jou zijn er zoveel security leaks" is echt ver beneden peil. Ik denk dat security eerder nodig is omdat er zoveel gekken zijn die, ondanks dat ze op andermans pc niets te zoeken hebben, toch overal hun neus insteken.

Ik zal de links eens bekijken. Voor de enkele positieve reacties bedank ik de posters.
Maar vind je het zelf niet opmerkelijk dat je reden om ISS niet te gebruiken is dat het van microsoft is, maar dat je wel Windows 2000 gebruikt (voor het geval je het nog niet door hebt: Windows 2000 is van microsoft :X)?

Edit: om toch nog iets opbouwends toe te voegen, misschien kun je een all-in-one installer gebruiken en er dan een web-admin software pakket bij gebruiken? (zoiets als webmin dus)

Edit 2: wow best wel oud topic :) nvm deze kick

[ Voor 8% gewijzigd door TargetX op 19-09-2006 12:25 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Dit is idd niet echt een zinvolle kick. Ik gok dat de TS op 2 jaar tijd wel meer dan genoeg heeft gevonden. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.