Hispeed 80min CDRW niet bruikbaar in LG 8080B?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Ik borduur na 2 jaar nog even voort op dit oude topic, want....
ik heb nu namelijk last an hetzelfde probleem.

Heb ook n een LG ced-8080b (8x 4x 32x) (misschien aan vervanging toe maarja, zolang t werkt :) ) en heb altijd kunnen branden op 2 cdrw's die ik al had (70min.) Heb nu 2 cdrw highspeed 80min gekocht en tis me nog niet gelukt. Zowel XP als Nero geven aan dat de cd mogelijk niet meer bruikbaar is en het zijn nieuwe }:O !!!!

Kan het zijn dat m'n brander geen 80min cdrws ondersteund of geen highspeed cdrw's?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt geen High/Ultra Speed cd-rw media gebruiken op een brander die daar niet voor geschikt is.

Je had hier trouwens wel best een nieuw topic voor gestart. Het oprakelen van 2 jaar oude topics die weinig te maken hebben met je probleem zijn nogal verwarrend voor mensen die informatie zoeken via de search.

Verwijderd

Bedankt!

Ik dacht misschien heeft mijn probleem wel dezelfde oorzaak als het probleem in deze topic? zelfde klachten i.i.g.!

Maar hoe kom ik er nu achter dat mijn brander niet geschikt is voor highspeed cdrw media? want zoeits staat niet in de manual (dat komt waarschijnlijk omdat de highspeed techn. nieuwer is dan de brander?) dus moet het in de manual staan dat highspeed wordt ondersteund?

En zijn er nog cdrw's te koop die niet highspeed zijn?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Bovenstaande posts zijn uit gaat m'n brander dood? in een nieuw topic gezet :)

Neelz: het is niet de bedoeling om een op zichzelf staand probleem in andermans topic te posten. Al helemaal niet als het topic al zolang in de sloot heeft gelegen dat ik zelfs hier achter mijn PC de rotte geur nog kan ruiken.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 16:27:
Maar hoe kom ik er nu achter dat mijn brander niet geschikt is voor highspeed cdrw media? want zoeits staat niet in de manual (dat komt waarschijnlijk omdat de highspeed techn. nieuwer is dan de brander?) dus moet het in de manual staan dat highspeed wordt ondersteund?
Je hoeft er niet naar te zoeken. Je brander ondersteunt gewoonweg geen High/Ultra Speed media. Je brander kan slechts aan 4x herschrijven. High Speed begint vanaf 6x en Ultra Speed vanaf 16x. Natuurlijk zal dit niet in de handleiding van je recorder staan omdat deze soorten media gewoonweg niet bestonden ten tijde van introductie van je brander.

Maar er zou normaal gezien wel duidelijk op het doosje van de cd-rw schijfjes (en vaak ook op het schijfje zelf) moeten staan dat de cd's enkel beschreven kunnen worden in een High/Ultra Speed compatibele recorder.

De techniek is wel backward compatible. Dus een Ultra Speed brander kan ook High Speed en oude 2x/4x rewritable schijfjes beschrijven. Een High Speed recorder kan de oude 2x/4x schijfjes herschrijven, maar niet de ULtra Speed.
En zijn er nog cdrw's te koop die niet highspeed zijn?
Waarschijnlijk wel. Kijk gewoon naar schijfjes waarvan de maximale snelheid 4x is. Vanzodra er vermelding van High Speed of Ultra Speed op de schijfjes staat zijn ze niet bruikbaar voor uw brander.

Verwijderd

Okay, duidelijk! Hartelijk bedankt!
Pagina: 1