civilizaties bouwen... welke game???

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95103

Topicstarter
hey,

ik speel graag games ala age of empires en age of mythology alleen vind ik het jammer dat je na een 1/2 tot 1 uur de battle gewonnen heb en dat mijn opgebouwde civilizatie in het niets verdwijnt.

ik ben dus op zoek naar een game waar je een civilizatie opbouwd (met een economie, handel, universiteiten etc.), maar dat je niet hoeft te battelen. die battles zorgen namelijk dat de civilizatie ten onder gaat en ik wil graag een dikke 10 uur bezig zijn met het opbouwen van die civilizaties.

nu is mijn vraag: welke game moet ik dan spelen???

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33568

Ieder willekeurige Civilization (3, ptw etc)..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 14:59
Iedereen op ally zetten en niet vechten :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Ik denk dat Civilization dan ook het beste tot z'n recht komt. Maar eigenlijk (vind ik) is oorlog voeren ook economie hoor :P

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104849

Preddie schreef op 25 juli 2004 @ 16:10:
Ik denk dat Civilization dan ook het beste tot z'n recht komt. Maar eigenlijk (vind ik) is oorlog voeren ook economie hoor :P
ik vond een nadeel van civilization 3 dat op de moeilijkere vineau's de tegestanders agressiever werden en sneller de oorlog verklaarden, maar verder kom ik wel tot 30-40 uur bezig zijn met een civ3 map

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104849 op 25-07-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 09:49

Metzie

Nyaano !

Settlers games moet je ook een hele civilisatie opbouwen. Zeker in settlers 2 kan dit een flinke tijd duren, en gaat het vechten ook niet real-time.

Maar settlers 3 en 4 zijn ook zeker leuk.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95103

Topicstarter
en what the deal met anno 1503, voldoet dat aan de bovengenoemde eis???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Anoniem: 95103 schreef op 25 juli 2004 @ 17:51:
en what the deal met anno 1503, voldoet dat aan de bovengenoemde eis???
Ja, opzich wel, ik heb vooral 1602 gespeeld, maar de handel is vooral tussen eilanden gericht en niet zozeer over het land zelf... Plus dat ik niet vind dat je echt over een rijk kan spreken. Er zit wel economie in het spel, maar je maakt maximaal 4/5 steden, net zoals de tegenstanders. Civilization is veel massaler wat 'beschaving' betreft. Het spel is ook heel anders opgezet, bij elke uitvinding kan je bepaalde nieuwe dingen bouwen, zoals Aquaduct, zodat je stad weer verder kan uitgroeien, wat de economie weer flink bevorderd etc.

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:02
Sim City?
of Knight & Merchants
Bij die 2de moet je wel continue je productie's uitbreiden omdat de ene dingen van de ander nodig heeft enzo. Je bout dus complete productie lijnen op :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27316

alpha centauri is ook wel leuk, of de caesar games, heb ik me ook kostelijk mee vermaakt! Moet je een soort van het oude rome nabouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Civiliations, Settlers, Populous, Dungeon Keeper, en Sierra heeft ook een paar van dat soort games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
caesar 3 heb ik nog met veel plezier gespeeld. Een civilisatie opbouwen in het oude romeinse rijk. Of Zeus, is in principe hetzelfde spel maar speelt zich af in Griekenland. Civilisation vindt ik niet echt een goed spel, omdat je de steden niet echt zelf indeelt/bouwt. Verder vondt ik het ongelooflijk saai.

Knights and merchants is inderdaad een goed voorbeeld/spel. Je moet een dorp bouwen en dan een heel voedsel/werk keten opbouwen. Leuk spel, maar kom gewoon niet voorbij een missie (3 dacht ik, dat je met een groep mannetjes het level door moet lopen, help!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:49

Karel V

Een simpele ziel

dev icey schreef op 25 juli 2004 @ 19:06:
caesar 3 heb ik nog met veel plezier gespeeld. Een civilisatie opbouwen in het oude romeinse rijk. Of Zeus, is in principe hetzelfde spel maar speelt zich af in Griekenland. Civilisation vindt ik niet echt een goed spel, omdat je de steden niet echt zelf indeelt/bouwt. Verder vondt ik het ongelooflijk saai.
[...]
Naast Caesar 3, of beter gezegd: het leek op een voorloper van Caesar en speelde zich af in Egypte. De manier van spelen was exact hetzelfde, moest je ook hele steden bouwen, en als missie moest je dan op een toegewezen plek ook een pyramide bouwen. Weet niet meer hoe dat spel heette maar dat was ook best leuk.

Maar Caesar was een stuk beter, heb ik echt maanden mee gegamed. Hij is trouwens nog steeds te koop in winkels. Moet je bij de oude spullen kijken, zal die er wel voor een prikkie bijstaan.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 17:52
Volgens mij bedoel jij 'farao' inderdaad een heel leuk spel wat denk ik wel voldoet aan de eisen van de TS. Al is het wel een stuk minder een complete civ opbouwen dan bijvoorbeeld civilization.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

Had laatst nog Imperium Galactica II gespeeld, het is best oud graphics zijn niet schokkend mooi maar de gameplay is fantatisch

Een hele leuke mix tussen space fights en een civilizatie op te bouwen door middel van planeten te coloniseren en deze colonies te beheren. Veel research doen om nieuwe techs. te verkrijgen. Erg leuk alleen behoorlijk pittig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556

misschien tropico (2?) ofzo?
Ik ken het zelf niet zo erg, maar heb er wel wat over gelezen op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118100

Anno 1503

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11
Anoniem: 67363 schreef op 26 juli 2004 @ 11:08:
Had laatst nog Imperium Galactica II gespeeld, het is best oud graphics zijn niet schokkend mooi maar de gameplay is fantatisch

Een hele leuke mix tussen space fights en een civilizatie op te bouwen door middel van planeten te coloniseren en deze colonies te beheren. Veel research doen om nieuwe techs. te verkrijgen. Erg leuk alleen behoorlijk pittig
Verkijk je niet op die gameplay. Het gaat wel vervelen na een poosje omdat je constant hetzelfde moet doen. Helemaal als je weet wat de perfecte verhoudingen zijn voor een stad.

Maar idd, games zoals Civ 1-3, Alpha Centauri, Caesar 2 en 3, Zeus en Pharaoh zijn goede keuzes.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Anoniem: 104849 schreef op 25 juli 2004 @ 16:13:
[...]

ik vond een nadeel van civilization 3 dat op de moeilijkere vineau's de tegestanders agressiever werden en sneller de oorlog verklaarden, maar verder kom ik wel tot 30-40 uur bezig zijn met een civ3 map
als je het conquest pack erover heen zet met de laatste eu update kan je ook kiezen of je tegenstander aggresive of juist niet moet zijn... nou jah ik geloof 5 of 6 verschillende standen. Als je hem op least zet en je valt hun aan verdigen ze alleen maar en komen niet zelf tot aanval :)

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Galactic Civilizations, daar heb ik me ook al lang mee geamuseerd, trekt een beetje op Star Trek Birth of the Federation, je kan er ook gewoon allemaal friendly civilizations mee instellen en dan in alle vrede je rijk uitbouwen en handel drijven en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 20:43

Mach

[END]Avengers

Tropico vond ik zelf heel erg goed te spelen. Heb ik veel plezier aan beleefd.

Sim City 4 is overigens ook een aanrader (hoewel het niet echt valt onder de noemer civ's bouwen).

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:19
ceaser 3 vond ik echt een super spel.Heb ik ook erg veel gespeelt. Zeker een aanrader als je van steden bouwen houd.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb gisteravond na het lezen van dit topic weer eens Rise of Nations geinstalleerd. Ik weet niet of het voldoet aan jouw 'idee' van dit soort spellen, maar ik ben er zeker 2 uur mee bezig geweest.

Als je een single player game een beetje tweaked (zoals heel grote map, meerdere tegenstanders, minder snel resources, minder snel age advance) dan ben je er al snel meerdere uren mee bezig. Je wordt wel aangevallen door de tegenstander maar als je die op bv very easy zet en je dondert ergens een legertje neer is er niets aan de hand.

Ik vind het een heel gaaf spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Caesar en Pharaoh heb ik me heel erg mee vermaakt, net als vele andere hier zo te zien :)

SimCity is ook leuk, deel 4 en deel 1 het meest.
Van Civ moet je houden, mij trok het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 19-06 07:47
Mach schreef op 26 juli 2004 @ 13:04:
Tropico vond ik zelf heel erg goed te spelen. Heb ik veel plezier aan beleefd.

Sim City 4 is overigens ook een aanrader (hoewel het niet echt valt onder de noemer civ's bouwen).
tropico sux enorm :|

.. ik had in 1 avond, de eerste nog wel, de max bereikt op alle gebieden. In 8 uurtjes tijd de hele game al op zijn max getrapt en daarna is er niet veel meer :)

Ik zou gaan voor any civilazation 1,2,3 of natuurlijk de master van alles colonization! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20633

Ik heb dezelfde eisen als ts en vond anno 1503 geweldig.

Enige minpunt is dat er altijd te weinig plek is voor je steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Anoniem: 20633 schreef op 27 juli 2004 @ 17:12:
Ik heb dezelfde eisen als ts en vond anno 1503 geweldig.

Enige minpunt is dat er altijd te weinig plek is voor je steden.
Ik vond het vooral onrealistisch dat je giga-katherdraal die normaal in een stad van 20.000 man stond niet eens goed genoeg was voor een verspreid stadje van 2000 man. Als ze nu eens een max aantal bezoekers hadden inplaatst een cirkeltje waarin het bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:37

spaceboy

Op grote hoogte

Rise of Nations is erg gaaf! Lijkt erg op Age of Mythology maar is uitgebreider op het gebied van civilization.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:08

Basszje

Reisvaap!]

Rise of Nations is toch semi-snel nog :)

Ik zou gewoon gaan voor Civilization, dat blijft echt leuk om te doen .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Civilization3 is idd het magische woord. Zoek een beetje hoog niveau op (niveau 3 oid) en neem een huge map, dan ben je zo 2 weken bezig om een stabiel land te bouwen dat de tegenstanders in de pan kan hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 23:03

BioHazard

*\o/*

Kan je het ook spelen zonder oorlog te voeren? Dan wil ik Civ3 ook wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
BioHazard schreef op 27 juli 2004 @ 19:09:
Kan je het ook spelen zonder oorlog te voeren? Dan wil ik Civ3 ook wel :9
Als je ze op easy zet + vrij grote map + slechts 3 (minimum) tegenstanders kiest

dan is het goed te doen zonder oorlog voeren, ik doe het ook altijd maar als ik rond 1200 nader krijg ik toch een te grote drang er eentje van uit te moorden :D

[ Voor 6% gewijzigd door Loona35 op 27-07-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 18:42

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

loona35 schreef op 27 juli 2004 @ 19:16:
[...]

Als je ze op easy zet + vrij grote map + slechts 3 (minimum) tegenstanders kiest

dan is het goed te doen zonder oorlog voeren, ik doe het ook altijd maar als ik rond 1200 nader krijg ik toch een te grote drang er eentje van uit te moorden :D
Op makkelijke niveaus moet je het haast wel zelf uitlokken ja :) Dus of door zelf te beginnen met war of door ze uit te dagen (met je legers door hun landen lopen etc ;))

En ben het dus met de meeste mensen eens, civilization is geweldig :) Speel meestal op makkelijkste als ik even de uber heerser wil zijn ;) of rond de middelste moeilijkheid als ik het wat pittiger wil hebben (met veel opponents vind ik dat al behoooorlijk pittig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 18-06 11:36
Welke Civ3 overigens? Ik heb ze allebei (Activision Civ3 CTP en InfoGrames/SidMeyer) maar geen van beide haalt het nivo van CivII. CTP was een ramp, eye candy maar slecht gebalanceerde units. Latere units waren duurder en nauwelijks beter, dan kon je beter een stapel goedkope hebben. Dit heb ik dan ook misschien 10 keer gespeeld. Heel erg moeilijk was het niet.

Sid's Civ3 was niet heel veel beter, zodra je enigzins steden had liep de corruptie uit de klauwen. Je was al gauw 80 beurten kwijt op een courthouse te bouwen, waarmee je stad dan misschien wel 2 schildjes produceerde in plaats van 1. Met 500 beurten oid in het spel, 250 tegen de tijd dat dit relevant wordt betekende dat dus dat je 30% van je stadsproductie kwijt bent aan het eerste gebouw, en dat je in totaal een nuttige schildproductie hebt van zo'n 340 schildjes. Dat is dus nog niet een wonder. En dat gebeurde al bij stad 10-15. In CivII kon je civilisations hebben van >150 steden. Ik heb genoeg steden gehad die 40 schildjes per beurt produceerden, ook in steden die ik halverwege het spel stichtte.

Sid's Civ3 heb ik vaker gespeeld, al was het alleen maar omdat er meet patches kwamen. In de laatste werd ook ronduit toegegeven dat corruptie als concept niet werkte. Helaas, de fix die ze probeerden maakte het niet beter. Je vraagt je af wie dit soort games maakt; zo moeilijk is het ook niet om het te testen. Dan was het vanzelf duidelijk geworden dat het corruptie concept mislukt was en is.

Ik zweer dus nog steeds bij Civ 2. Emperor is inmiddels te doen, en ik heb nog steeds een challenge op deity. 3 tegenstanders lukt, 6/deity niet. Dat is game balance, na 8 jaar nog steeds niet te makkelijk, en geen onhaalbare nivo's. Waarom zijn er zoveel versies X+1 slechter dan versies X? Spelen developers zelf geen games meer?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57975

CivII is the best :) Civ3 heeft mij ook nooit dat gevoel kunnen geven wat CivII mij gaf. Zijn er ook mensen die de gold edition hebben dat je op internet kan spelen??? Heb het nog nooit gedaan, maar lijkt mij erg leuk! Deity lukte mij nooit overigens :( Kon op zich wel meekomen kwa ontwikkeling, maar die units van de AI leken altijd wel 10 x zo sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:08

Basszje

Reisvaap!]

CivII is wel goed, Civ3 CTP heeft anders ook wel wat hoor. Maar ik denk toch dat als ik wil gaan civven ik de windows port ( CivNet ) van Civilization I pak. Voor het old-school gevoel denk ik dan. Totdat ik mij irriteer dat militia's soms nog battleships in de pan kunnen hakken natuurlijk :P .

@bovenstaande trouwens. Tegenwoordig gaat het over makkelijke spellen anders wordt het niet goed verkocht. Het is dan ook een wonder dat een vrij moeilijk / intelligent spel als civ I zo goed verkocht heeft.

Helaas is het tegenwoordig zo dat als beeld / geluid niet super-de-luxe 3D en de hele stal is het gewoon minder goed verkoopt. En nou ja Civ moet het dus hebben van de gameplay en het systeem dan van het uiterlijk.

Bij Maxis zitten ze nu ook al te dubben om de volgende Simcity was simpeler te maken omdat men bij Sim 4 blijkbaar eerder afhaakt omdat het te moeilijk was ( :X ) .

[ Voor 51% gewijzigd door Basszje op 28-07-2004 09:37 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 23:37
Gewoon CIV 1 spelen de beste CIV tot nu toe, overzichtelijk makkelijk en je kon met je vlottebootje naar amerika :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Als het om civilizaties bouwen gaat noem ik maar 1 naam: Sid Meier.

Zowel Civ 1, Civ 2, Civ 3, Colonization, Alpha Centauri, en AC: Crossfire zijn echt briljant ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Call to Power had met unitstacking en regeringsgecontroleerde terravorming anders ook wel wat.Ik vond de game erg goed in balans voor zo'n oudje en erg gestroomlijnd qua muziek en graphics. Kon iig erg snel een leuke beschaving bouwen en redelijk goed oorlog voeren (tenminste, zodra ik bommenwerpers had).

Civ3 zelf heeft met z'n resources anders ook wel wat: Geen olie in je gebied -> Vet Pech. Je kan over corruptie een hoop zeggen, maar het zorgt wel voor wat management in je imperium, je wilt gewoon niet teveel steden hebben, dus moet je na een tijdje selecteren wat je wilt en de rest slopen... zo hou je een mooi Core-gebied over (meestal een stuk op 10 steden die 80 shields+ hebben).
Je kan het zonder oorlog uitspelen, door bv een knowhow-race te houden en als eerste een ruimteschip lanceren.
Mijn ervaring is dat vanaf Niveau 3 je tegenstander net zo snel een schip kan bouwen als jijzelf, dus meestal verlies ik dat (nipt). Hogere niveau's kan ik in het spel nauwelijks aan omdat de tegenstander te agressief wordt en zijn units te sterk tegenover gelijkwaardige units. Meestal kan ik bij de uitvinding van de Cavalery een enorme Rush doen (en zo mijn gebied verdrievoudigen) maar bij hogere niveau's verliezen de Cavaleries gewoon te vaak van het simpele grut ... om nog maar te zwijgen over de Cavalery tegenaanval.
Civ2 is best muf als je Civ3 gespeelt hebt. Civ2 is namelijk vrij lineair en heeft slechts enkele killer-technologien (Republiek -> explosives -> Railroad + industrtialisatie en dan de tank. Indien je die 4 technologien kostte wat kost najaagt kan je bijna niet verliezen.

[edit]: Een simpele SimCity zou ik ook wel willen: 1 en 2000 waren ronduit leuk en haalbaar... bij 3 en 4 kon ik door de bomen het bos niet meer zien. Idem voor Master of Orion: 1 en 2 waren leuk terwijl 3 iets van 60 controleschermen had.

[edit2] Settlers 3 of 4 zouden overigens ook erg bevredigende bouw kunnen hebben. Toegegeven, ook daar ontkom je niet aan oorlog, maar die kan je echt pas enigszins voeren als je een gestroomlijnde complexe economie hebt gemaakt. Dat managen kost je 90% van de tijd itt tot oorlogvoeren, dat vaak gewoon rondlopen is met veel boogschutters en enkele soldaatjes.... die overigens pas sterk worden na veel economische activiteit in de wijnbouw.

[ Voor 19% gewijzigd door Delerium op 28-07-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Civ2 had ook wat leuke wonderen, totaal niet overpowerde wonderen als Leonardo's Workshop :P

Maar Civ3 is denk ik wel het beste waar de TS naar kan kijken, het biedt iig enkele verbeteringen boven Civ2 (wel jammer van de wondermovies :'( ) Zoals de speciale resources (ijzer, paarden, olie etc.)

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 18-06 11:36
Civ2 wonderen zijn balanced op hoge nivo's, Emperor+. Natuurlijk is Leonardo's Workshop aardig, maar dat is Adam Smith's ook. En Michelangelo's. Copernicus? Vaak iets eerder, maar toch.

Republic een killer tech? Ik gebruik zelfs op Deity Monarchy->Communism->Democracy. Tanks vermijd ik, te gevaarlijk. Je verliest als dat gejat wordt. Espionage&Tactics zijn veel gevaarlijker, veteran cavalry maakt gehakt van alle defense units nadat city walls weg zijn.

Later is de Howitzer veel gevaarlijker, snel genoeg om alle units te killen. Ze werken misschien niet geweldig in onderontwikkeld terrein, maar dat is alleen het geval met AIs zonder explosives. Die zijn toch primitief genoeg om met oude Cavalry+spies te killen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 03:52
Opvallend dat Caesar 3, Pharaoh (Cleopatra Add-on) en Zeus (Poseidon Add-on) worden genoemd.

De laatste uit die serie is toch weer iets beter als alle voorlopers en heet:
Emperor: Rise of the Middle Kingdom. RotMK gaat over China.

Brilliant spel met onwijs veel soorten resources, units, buildings, enz.

Daar ben je wel een paar maandjes mee zoet.

[ Voor 3% gewijzigd door daftpunk op 29-07-2004 11:34 ]

Pagina: 1