CPU 90 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
mijn processor wordt 90 graden , ik heb amd.
Ik dacht eerst dat het aan de koeler lag maar na schoon gemaakt te hebben, wordt cpu nog steeds te warm.
pc is hele dag uit geweest en ik zet hem aan , ik ga naar bios en zie dat cpu 60 graden is. dus zo warm is hij als hij net aan gaat :S

Is dat mogelijk ?

Speedfan geeft volgende temps aan :
temp 1 43 graden
temp 2 128 graden
temp 3 66 graden.
nu is temp 2 altijd 128, die zie ik niet veranderen.

Ik twijfel nu of de cpu is doorgebrand omdat hij zo warm is zodra ik pc aan zet of dat het moederbord foute meetingen doet.
Hebben jullie nog advies wat ik zou kunnen doen, anders ga ik maar gebruik maken van de garantie.

Verwijderd

wat voor mobo heb je? Zit de koeler er egt strak op? Nieuwe koelprut proberen? En al zou je cpu doorgebrand zijn zou jij echt je computer niet op kunnen starten hoor ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 15:21 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Een cpu is doorgebrand als hij het niet doet ;)

Watvoor cpu met wat voor koeler is het ?
Gebruik je ook weinig koelpasta ?

4015Wp west (Dordrecht)

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Kan je het koelblok nog aanraken?? Als het 90 graden is kan je het koelblok nauwelijks aanraken vanwege de warmte.
Welk mobo heb je? Asus bijvoorbeeld staat erom bekend dat er nog wel eens brakke temperatuursensoren worden gebruikt.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Revocx
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 15:20:
wat voor mobo heb je? Zit de koeler er egt strak op? Nieuwe koelprut proberen? En al zou je cpus doorgebrand zijn zou jij echt je computer niet op kunnen starten hoor ;)
Koeler zit er goed op , heb net opnieuw erop gezet.
model : I Media 8401 VL
moederbord : nova
Het is een packard bell pc :(

• Revocx
Andre-85 schreef op 25 juli 2004 @ 15:23:
Kan je het koelblok nog aanraken?? Als het 90 graden is kan je het koelblok nauwelijks aanraken vanwege de warmte.
Welk mobo heb je? Asus bijvoorbeeld staat erom bekend dat er nog wel eens brakke temperatuursensoren worden gebruikt.
Volgens speedfan is cpu nu 70 graden , pc staat net 5 minuten aan.
Koelblok kan ik gewoon aaraken voelt zelfs koud. en koeler blaast ook redelijk koele lucht.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Thandor

SilverStreak

Die 128 graden klopt niet, anders zou je pc'tje het niet eens meer doen ;). Verder is de kans ook groot dat de temp sensor brak is. Mijn Athlon 1000 heeft de sensor ook niet goed meer. Als hij boven de 55 Graden is en er komt 1 graden bij dan telt hij er 3 bij. Dus 56 graden wordt dan 58.....Zo denk je dat de PC hele hoge temps heeft terwijl het wel mee valt ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Revocx schreef op 25 juli 2004 @ 15:25:
[...]

Volgens speedfan is cpu nu 70 graden , pc staat net 5 minuten aan.
Koelblok kan ik gewoon aaraken voelt zelfs koud. en koeler blaast ook redelijk koele lucht.
Nou dan weet je dus dat je koelblok er NIET goed op zit. Of dat je een enorm brakke sensor hebt. :O

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Als je de moeite niet kunt doen op te zoeken wat voor mobo en CPU je hebt ('nova' is een codenaam, dat ding is van MSI, Gigabyte of PC Chips) en daar blijkbaar je fabrikant de schuld van geeft 'packard bell pc :( ' dan heb je niets van het kopje 'zelfwerkzaamheid' in de huisregels begrepen.

Doe zelf de moeite of bel de helpdesk :o

Edit:
En zomaar een tweede topic openen over hetzelfde is ook niet de bedoeling:

Packerd Bell pc piept hele tijd

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 25-07-2004 15:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.