divx naar dvd --> ondertiteling niet synchroon

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb al vele tutorials gelezen en gedaan, en probeer selecteerbare ondertiteling aan mijn dvd toe te voegen. Eerst met Spruce geprobeerd maar dat leek nogal een buggy pakket te zijn en wordt ook niet meer aan ontwikkeld, daarnaast was menu;s maken in het pakket erg omslachtig.
Ik ben nu bezig geweest met DVD-lab pro. Ik heb hierin de AC3 en M2V file gezet die ik heb omgezet heb van de divx. Ook heb ik hierin de SRT file geladen die oorspronkelijk synchroon liep met de divx. Hierna heb ik een menu gemaakt en de dvd gecodeerd. In het begin liep de subtitle synchroon maar al na 10 minute ofzo loopt de subtitle een seconde achter. Aan het einde van de film loopt de subtitle enkele seconde achter.
Ik dacht dat het misschien te maken had dat het bronbestand 23,976 FPS is en de dvd 25 fps is en dat dus maybe de subtitle ook moest worden geconverteerd naar 25fps. Dat heb ik geprobeerd te doen met allerlei subtitle tools, maar zonder resultaat. Achteraf ook niet zo verwonderlijk, want toen ik het subtitle bestand bekeek bleek SRT-files te werken met een tijdsschaal en niet met frames. Dus dan valt er niks te converteren, aangezien de tijdsduur hetzelfde zou moeten blijven. Maar nou blijft toch de vraag wat nou die out of sync veroorzaakt.
In het begin hapert de film ook beetje, staat het beeld ff stil dit komt misschien doordat ik als bitrate 3750 heb gekozen en dit maybe aan de lage kant is? Zou dit ook de lag met de subtitle kunnen verklaren?

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Tjek www.doom9.org even dat is DE plaats op het web voor dit soort vragen, zelf gebruik ik GordanKnot, dit werkt perfect.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-02 13:02
Een hele goede site is http://www.dvd2dvd-r.be
Daar wordt precies uitgelegd hoe alles moet.

Andere links:
www.dvdrhelp.com
www.doom9.nl

Hoop dat je er uit komt?!

• robbertb
  • Niet online
Bedankt voor de sites. Maar al die sites die hier gegeven zijn kende ik al en hebben geleid tot het genoemde resultaat.

• robbertb
  • Niet online
Niemand weet dit dus?

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03

Viking Kvinne

Bestla

Computer Idee 17 says it all

• robbertb
  • Niet online
Vertel? Ik ben niet lid van Computer Idee.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 12:12
probeer de website www.sectie.be daar word ook een hele tutorial gegeven van jou probleem

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Pagina: 1