Slackware Met Usb weer terug naar Ps2 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Beste Meede Tweakers

Ik gebruik al tijdje slackware ben er heel tevreeden mee.
Maar nu had ik laast me usb muis eens aangeslooten op me ps het is een logitech Cordless Desktop MX Werkte allemaal perfect.

Maar nu komt het probleem ik wil graag weer terug gaan naar PS/2 om bepaalde redenen me itouch funtie werken niet meer en me muis heeft een heel raar probleem.

Als ik me logitech spul op me usb doet dat geet hij netjes aan dat er een usb muis is gevonden.
Maar eigenlijk zit het toesenbord er op dus niet de muis want die zit nog steed op me ps/2 poort.

Ik heb al verschillende dingen geprobeert om het weer in ps2 werkent te krijgen alls dus weer op ps2 maar hij kan de muis gewoon niet meer vinden. met gpm in slackware met het volgende commando /usr/sbin/gpm -m /dev/mouse -t ps2 kom ik ook niet verder.

Ik heb al verschillende howto afgelooper maar echt wijser woordt ik er ook niet van.

Als jullie config of andere dingen nodig hebben geef even een gil en ik post het.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
heb je intussen een andere kernel? er moet wel ps/2-support in je kernel zitten, anders doet de muis erg weinig, heb ik ook wel eens gehad.

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
ucchan schreef op 25 juli 2004 @ 15:25:
heb je intussen een andere kernel? er moet wel ps/2-support in je kernel zitten, anders doet de muis erg weinig, heb ik ook wel eens gehad.
Ik heb de nieuwe kernel gecompileert met de toen nog ps/2 verloop stekkertje er op dus daar kan het niet aan lichen. Heb hem pas later in het usb input gestooken

[ Voor 5% gewijzigd door stefklep op 25-07-2004 15:58 ]

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:31

Zym0tiC

^_^

stefklep schreef op 25 juli 2004 @ 15:56:
[...]

Ik heb de nieuwe kernel gecompileert met de toen nog ps/2 verloop stekkertje er op dus daar kan het niet aan lichen. Heb hem pas later in het usb input gestooken
misschien toen ps2 support als module mee gecompiled en dat hij nu niet draait? modprobe ps2mouse (dacht ik :|)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Zym0tiC schreef op 25 juli 2004 @ 16:46:
[...]

misschien toen ps2 support als module mee gecompiled en dat hij nu niet draait? modprobe ps2mouse (dacht ik :|)
Ik heb het commando wat je bedoel even opgezocht en uitgevoert maar helaas geen resultaat.
Ik heb wel iets in me logs terug kunnen vinden
/usr/sbin/gpm[1417]: oops() invoked from gpm.c(977)
/usr/sbin/gpm[1417]: /dev/mouse: No such device

Ik ben al aan het rond kijken geweest maar waar het aan kan lichen kan ik niet echt vinden.
Ik heb de handeligen allemaal netjes gedaan

Ik heb nu ook gemerk hij doet nu alles over usb dus toesenbord en muis.
En denk dat dat het probleem is . Heb al andere toesenborden en muisen geprobeerd maar daar kom ik ook niet verder als die melding. Op slackware site val ook weinig of dit te vinden

[ Voor 19% gewijzigd door stefklep op 25-07-2004 18:52 ]

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Topic kan dicht. Het werkt al ;)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is handig als je de uiteindelijke oplossing dan ook even meldt hier :)

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
het is vast iets met /dev/psaux en verkeerd wijzende symlinks :)

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
blaataaps schreef op 25 juli 2004 @ 19:05:
Het is handig als je de uiteindelijke oplossing dan ook even meldt hier :)
Ok zal ik even doen.

Het probleem zit hem in het toesembord en muis comminatie.
Alles woordt aangestuurd met usb adapter en. Maar terwijl het ook nog op de ps2 poort de zo genaamde muis zit. En om dat alles via het zelfde woord aangestuurd kent hij de itouch functie niet en maakt hij van alle knoppen iets anders van itouch gedeelte dus bv op me muis zit een knop en hij denkt dat dat het toesenbord knop is. 8)7
Maar goed heb nu alles weer werkent gekregen met het commando muisconfig :*) en dat werkt weer perfect
Pagina: 1