Toon posts:

Opstartscherm PC

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Telkens als ik me PC opstart krijg ik zo'n compaw scherm wat superlang duurt voordat ie weg is. Kan ik dit disablen o.i.d. om het opstarten sneller te laten gaan?

B.v.d.
Jeroen Izaks

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[search=compaq logo opstarten verwijderen]

Wellicht dat daar wat bij staat. In ieder geval staat er ergens iets over een CTRL-A tijdens de boot...

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Disable het splash screen in je bios.
Maar sneller zal je pc daardoor niet opstarten, meestal wordt zo'n screen getoond om andere acties te maskeren (zoeken van harde schijven, tellen van geheugen enzo).

Als je vindt dat je pc er lang over doet om op te starten, probeer dan te onderzoeken of er misschien een conflict (IRQ conflict bijv) is wat je pc vertraagd.

Hier kon uw advertentie staan

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Naast bovenstaande:

Welk scherm, waar :?

Als BIOS: welke hardware? Check je BIOS instellingen / boekje. Als ipv het Windows opstartscherm: welke Windows versie?
En waarom denk je dat het sneller gaat als je een plaatje niet ziet? Het gaat er juist om je boot tijd te optimaliseren, maar dat is een hoop handwerk en het is dan nodig om veel info te hebben, info die je niet geeft.

Alles bij elkaar is dit op deze manier geen topic waard (zie ook FAQ Forumgedrag), iig niet in Software Algemeen :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.