[Batch] Hoe OE 'identities' map vinden en kopieëren? *

Pagina: 1
Acties:

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Hoe krijg ik in hemelsnaam de outlook express map gecopieerd met een batch ?

xcopy "%UserProfile%\Local Settings\Application Data\Identities\{??????}\Microsoft" etc.

het gaat dus om de vraagtekens, aangezien deze map op elke PC anders is zoek ik iets dat werkt...

%variable%, %~1% en %path% werken niet, wie o wie weet dit toevallig

ik heb via google gezocht met varable dir, dos, directory zonder het juiste resultaat.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Als je de lengte weet kunt je het een evenveel vraagtekens proberen, of met een asterisk.

Verwijderd

André schreef op 25 juli 2004 @ 14:11:
Als je de lengte weet kunt je het een evenveel vraagtekens proberen, of met een asterisk.
dat werkt als het er maar een is... die *

Verwijderd

Waarom neem je niet gewoon de hele map "Identities" mee?

Volgens mij staat daar niet veel meer in dan die outlook bestanden.

• vierkant228
het gaat om de locatie:
xcopy "%UserProfile%\Local Settings\Application Data\Identities\{64271D45-D70E-466F-AE75-FC4455D20790}\Microsoft"/s/g/h/r/y d:\%dd%-%mm%-%jj%

zodra ik {64271D45-D70E-466F-AE75-FC4455D20790} vervang voor sterretjes, vraagtekens ed ziet hij de map microsoft niet, aangezien na elke installatie, andere PC deze map een andere naam heeft wil ik dit dus zo aangepast hebben.

alle opties die jullie kennen zal ik uitproberen, en natuurlijk het eindresultaat hier plaatsen.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 22:22
Dit werkt onder Windows XP om via een batch-file de Desktop-Dir te vinden:

code:
1
2
FOR /F "skip=4 tokens=2* usebackq" %%i IN (`%windir%\system32\reg.exe query "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" /v Desktop`) DO set my_desktop_dir="%%j"
echo "%set my_desktop_dir%"

Je kunt dit vast zelf wel aanpassen en het resultaat hier even posten toch :Y)

Hint: HKEY_CURRENT_USER\Identities\

[ Voor 11% gewijzigd door Arnaud op 25-07-2004 14:25 . Reden: Hint toegevoegd ]

• vierkant228
omdat ik hierna outlook op de zelfde manier wil aanpassen naar de nieuwe locatie.
Als ik niet automatisch door deze map kan lopen kan ik dat dus ook niet automatisch laten doen.

programma's zoals 123outlook express backup en winbackup kunnen het ook, alleen weet ik niet hoe zij dit doen.
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 14:15:
Waarom neem je niet gewoon de hele map "Identities" mee?

Volgens mij staat daar niet veel meer in dan die outlook bestanden.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Was het niet zo dat in het register wordt opgeslagen wat de waarde van{64271D45-D70E-466F-AE75-FC4455D20790} is? Heb je niet de mogelijkheid om hem zo uit te lezen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
idd wat Hout zegt :)

Je zegt 'dat werkt als het er maar een is... die *', dus je wil ze allemaal? Dus zou de hele map identities kopieren voldoende moeten zijn toch :?

Verwijderd

Anders kan je ook in Outlook Express onder Optie - Onderhoud - Archiefmap de lokatie wijzigen naar een "normalere" dir.

Dit moet je natuurlijk dan op alle pc's doen die je zo wilt backuppen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 14:31 . Reden: aanvulling ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

maar dan kan je niet de {GUID} opnieuw gebruiken aangezien die bij een nieuwe install opnieuw gegenereerd wordt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 20:04
Moet het per se een .bat file zijn?

Zo nee, is het niet makkelijker een vb programmaatje te schrijven?

Bij die folder krijg je zoiets:

strFolder = dir(strParentfolder & "*.*", vbDirectory)
while not(strfolder="") then
if left(strfolder,1)="{" and right(stfolder="}" then
'code voor onderliggende folder
end if
strfolder=dir
wend

Ik heb geen vb geinstalleerd hier, dus misschien zit er een klein foutje in de code...

[ Voor 15% gewijzigd door sewer op 25-07-2004 14:34 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan :)

hoe copieer ik een onbekende dir ? >[Batch] Hoe OE 'identities' map vinden en kopieëren? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• vierkant228
@sewer
ik zou niet weten hoe en wat met VB, verder als en batch kom ik niet.
@hout
ik wil eerst backup, dan locatie wijzigen. (locatie wordt dan na clean install gewijzigd zodat dit in de setup automatich meegenomen kan worden.
Een aanvulling op de OEM_cd, zodat ik alle oude instellingen mee kan nemen in de nieuwe installatie zonder er zelf aan te pas te komen. (en ja, als het klaar is copieer ik het resultaat ook daar)

Verwijderd

Ik werk zelf wel eens met robocopy, volgens mij kan je daarin ook variabelen opgeven.

Misschien een optie voor jou?

En ik weet snap nog steeds niet waarom je de hele Identities map niet mee kan nemen.

Verwijderd

Vierkant228 schreef op 25 juli 2004 @ 14:09:
Hoe krijg ik in hemelsnaam de outlook express map gecopieerd met een batch ?

xcopy "%UserProfile%\Local Settings\Application Data\Identities\{??????}\Microsoft" etc.

ik heb via google gezocht met varable dir, dos, directory zonder het juiste resultaat.
Pas op met het gebruik van xcopy voor het kopieren van lange dir/bestandsnamen!
Zie dit artikel...

• vierkant228
Ik had idd ook bij XXcopy gekeken, zat ook aan te denken om deze te gebruiken maar blijf ik met het probleem van de map waar ik de naam niet van weet zitten
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 14:50:
[...]

Pas op met het gebruik van xcopy voor het kopieren van lange dir/bestandsnamen!
Zie dit artikel...

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Zie register key:
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Identities

En dan de waarde van Default User ID. Dat is de GUID voor de naam van die outlook express naam.

Dus je FOR commando word dan ongeveer zo:
Batchfile:
1
FOR /F "skip=4 tokens=5* usebackq" %%i IN (`%windir%\system32\reg.exe query "HKEY_CURRENT_USER\Identities" /v "Default User ID"`) DO XXCopy %%i C:\mapje

Script is "bedacht" door Arnaud en aangepast door mij. :)

[ Voor 70% gewijzigd door eghie op 25-07-2004 20:16 ]

• vierkant228
@eghie
helemaal toppie, het werkt perfect, vanavond even verder bewerken en zal eindresultaat hier plaatsen

txx _/-\o_

ps.
kan eghie mij mischien een link geven waar een beschrijving staat van de comando's die hier in gebruikt zijn (ben niet nieuwschierig, wil alles gewoon weten)

[ Voor 41% gewijzigd door vierkant228 op 25-07-2004 18:40 ]

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 22:22
Eghie heeft dit niet bedacht, maar heeft mijn idee aangepast.

Meer info over de gebruikte commando's:

FOR...IN...DO: Dit is een standaard commando in Windows 2000 en nieuwer. Is erg bruikbaar als je informatie uit een lijst wilt halen. Meer informatie via for /?.

/F "skip=4 tokens=5* usebackq": Dit zijn parameters die bij FOR...IN...DO horen

%%i: Dit is een variabele. In batchfiles gebruik je %%i, rechtstreeks op de commandline gebruik je %i.

(`%windir%\system32\reg.exe query "HKEY_CURRENT_USER\Identities" /v "Default User ID"`): Dit is de lijst met informatie waar FOR...IN...DO mee wordt "gevoerd". %windir% is de windows directory.

Reg.exe: Dit is een tooltje dat vroeger in de Resource Kit zat en sinds Windows XP standaard is. Je kunt hiermee alles doen wat je met het register kunt bedenken (behalve op rechten-gebied). Meer info via Reg /?. In dit geval wordt informatie over de Value van "Default User ID" in de Key "HKEY_CURRENT_USER\Identities" opgevraagd door gebruik te maken van de query-optie. Meer info via Reg Query /?

XXCopy: Dit programma ken je zelf.
FOR /F "skip=4 tokens=5* usebackq" %%i IN (`%windir%\system32\reg.exe query "HKEY_CURRENT_USER\Identities" /v "Default User ID"`) DO XXCopy %%i C:\mapje

Zo duidelijk? ;)

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Arnaud schreef op 25 juli 2004 @ 20:06:
Eghie heeft dit niet bedacht, maar heeft mijn idee aangepast.

...
Ja dat klopt, sorry ik zal het er ff bijzetten. ;) :)

Ik heb idd Arnaud z'n idee toegepast en aangepast naar een werkend scriptje. Ik wist eerst ook niet precies hoe for in batch werkte en dit heb ik even gebruikt om for eens te leren gebruiken. :)

[ Voor 69% gewijzigd door eghie op 25-07-2004 20:17 ]

• vierkant228
1000x tnx, ik heb weer wat uit te puzzelen.... nog meer te begrijpen
ik zat echt vast, _/-\o_ _/-\o_ (ben helaas maar noob die met experimenteren en beetje stelen van anderen met vallen en opstaan probeert bij te leren ;) )

• vierkant228
Op dit moment hou ik het bij het onderstaande, de aanpassingen aan de versgeinstalleerde windows komt in een andere batch.
Door tijdgebrek (ik ben noob dus moet alles experimenteren en uitzoeken en beetje pikken van anderen) heb ik het nu op een map met datum, de bedoeling is dat straks eerst gecontroleerd wordt op D: of daar al een map MijnBEstanden staat (dat moet de map worden) zo ja, geen actie ondernemen, zo nee copieren maar.
Idem voor MijnDocumenten (dit lukt mij allemaal wel, kost alleen tijd en aangezien hier thuis een hoop gedaan moet worden en een kleine geplant staat op 4weken.......... wordt het stukje bij beetje...)

@echo off
for /f "tokens=2-4 delims=.:/-, " %%u in ("%date%") do (
for /f "skip=1 tokens=2-4 delims=/-,()." %%x in ('echo.^|date') do (
set %%x=%%u
set %%y=%%v
set %%z=%%w))
mkdir "d:\%dd%-%mm%-%jj%"\FAVORIETEN
mkdir "d:\%dd%-%mm%-%jj%"\MAIL
mkdir "d:\%dd%-%mm%-%jj%"\ADRES_BOEK

xcopy "%UserProfile%\favorieten"/s/g/h/r/y d:\%dd%-%mm%-%jj%\FAVORIETEN
FOR /F "skip=4 tokens=5* usebackq" %%i IN (`%windir%\system32\reg.exe query "HKEY_CURRENT_USER\Identities" /v "Default User ID"`) DO XCopy "%UserProfile%\Local Settings\Application Data\Identities\%%i\Microsoft"/s/g/h/r/y d:\%dd%-%mm%-%jj%\MAIL
xcopy "%UserProfile%\Local Settings\Application Data\Microsoft"/s/g/h/r/y d:\%dd%-%mm%-%jj%\MAIL
xcopy "%UserProfile%\Application Data\Microsoft\Address Book"/s/g/h/r/y d:\%dd%-%mm%-%jj%\ADRES_BOEK

ps. ik heb nog geen XXcopy gebruikt, op dit moment werkt xcopy goed en is gratis, zodra ik 1x een error krijg zal ik meteen XXcopy gebruiken

[ Voor 11% gewijzigd door vierkant228 op 25-07-2004 22:52 ]

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Vierkant228 schreef op 25 juli 2004 @ 22:50:
Op dit moment hou ik het bij het onderstaande, de aanpassingen aan de versgeinstalleerde windows komt in een andere batch.
Door tijdgebrek (ik ben noob dus moet alles experimenteren en uitzoeken en beetje pikken van anderen) heb ik het nu op een map met datum, de bedoeling is dat straks eerst gecontroleerd wordt op D: of daar al een map MijnBEstanden staat (dat moet de map worden) zo ja, geen actie ondernemen, zo nee copieren maar.
Idem voor MijnDocumenten (dit lukt mij allemaal wel, kost alleen tijd en aangezien hier thuis een hoop gedaan moet worden en een kleine geplant staat op 4weken.......... wordt het stukje bij beetje...)

@echo off
for /f "tokens=2-4 delims=.:/-, " %%u in ("%date%") do (
for /f "skip=1 tokens=2-4 delims=/-,()." %%x in ('echo.^|date') do (
set %%x=%%u
set %%y=%%v
set %%z=%%w))
mkdir "d:\%dd%-%mm%-%jj%"\FAVORIETEN
mkdir "d:\%dd%-%mm%-%jj%"\MAIL
mkdir "d:\%dd%-%mm%-%jj%"\ADRES_BOEK

xcopy "%UserProfile%\favorieten"/s/g/h/r/y d:\%dd%-%mm%-%jj%\FAVORIETEN
FOR /F "skip=4 tokens=5* usebackq" %%i IN (`%windir%\system32\reg.exe query "HKEY_CURRENT_USER\Identities" /v "Default User ID"`) DO XCopy "%UserProfile%\Local Settings\Application Data\Identities\%%i\Microsoft"/s/g/h/r/y d:\%dd%-%mm%-%jj%\MAIL
xcopy "%UserProfile%\Local Settings\Application Data\Microsoft"/s/g/h/r/y d:\%dd%-%mm%-%jj%\MAIL
xcopy "%UserProfile%\Application Data\Microsoft\Address Book"/s/g/h/r/y d:\%dd%-%mm%-%jj%\ADRES_BOEK

ps. ik heb nog geen XXcopy gebruikt, op dit moment werkt xcopy goed en is gratis, zodra ik 1x een error krijg zal ik meteen XXcopy gebruiken
Sorry, maar wat is nu verder je probleem :?

Als je wilt kijken of iets bestaat kun je dit een proberen:
code:
1
if exist blaat
Pagina: 1