Toon posts:

[apache2] WebDAV werkt wel/niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een WebDAV mogelijkheid op te zetten, dit omdat het mogelijk moet zijn enkele documenten van diverse plaatsen (school/ werk) te down-/uploaden . Nou zullen jullie mij direct met een vpn (road-warrior) om mijn oren slaan, maar mij lijkt dit allemaal wat overdreven voor wat ik er mee wil. SSL zou altijd nog als optie kunnen. Ook moet te veel instellen cq additionele software niet nodig zijn gezien de beperkte rechten die ik op een cliënt stations heb.

Ik heb gekozen voor apache 2 omdat hier de dav module ingebakken zit.

De betreffende configuratie uit mijn httpd.conf:

DavLockDB /usr/local/apache2/var/DavLock
Alias /davtest "/home/apache/test/"
<Directory "/home/apache/test">
DAV On
AllowOverride AuthConfig
AuthName "DAV Restricted"
AuthType Basic
AuthUserFile /usr/local/apache2/.htpasswd
<Limit PUT POST DELETE PROPFIND PROPPATCH MKCOL COPY MOVE LOCK UNLOCK>
Require valid-user
</Limit>
</Directory>

Het DAV werkt perfect totdat ik de zoals hierboven ingestelde Auth ga gebruiken, vanaf dat moment is het per werkstation verschillend of het werkt. Zo geeft mijn eigen WinXP-Pro dekstop een wachtwoord scherm met de naam "Connecting to domein.nl" terwijl mijn WinMe laptop en de destop WinXP-Home van de buurman netjes "DAV Restricted" geeft.
Wanneer het "Connecting to domein.nl" verschijnt is er geen mogelijkheid waarop je kan inloggen terwijl hij het in het andere geval perfect doet.

Wat zegt de apache error log:
[Sun Jul 25 13:43:43 2004] [error] [client 192.168.1.21] user domein.nl\\bas not found: /davtest

Op een of andere manier knalt hij dus mijn domein naam ervoor tijd voor een zoek tochtje bij microsoft, het blijkt dat xp op een of andere vreemde wijze denkt dat hij zijn ntlm? (lanmanager) naar de WebDAV server moet sturen ofzo vandaar dat hij naar zijn eerste wachtwoord fout bij username automatisch: “domein.nl\bas” invult. Beetje vreemd??

Een tooltje als webdrive (webdrive.com) lost voor mij alle problemen op maarja dat is sharware en weer extra software wat ik dus liever niet heb.