Toon posts:

[I/O] Problemen met partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Sinds een aantal dagen heb ik een probleem met een partitie en ik heb ook geen antwoord kunnen vinden op GoT of een vraag met het zelfde probleem.

Allereerst de hardware:

Epox 8rda+
40GB Maxtor 7.200rpm/2mb cache <- probleemfactor

Deze Maxtor heb ik ooit eens opgedeelt in twee partities, een van 30 gig en andere 10 gig. Dit heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een tijdje (ik weet niet hoelang, ik ben op vakantie geweest en ik weet gewoonweg niet hoelang ik het al heb) krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://woutert.nedlinux.nl/i-o_doubletrouble.jpg

Er staat "Kan hemelse_paps_2a.part001 niet kopieren. Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat''.

Ik heb getracht een schijfcontrole te doen op deze partitie, maar deze brook onverhoopt af. Heeft iemand een idee wat dit probleem is? Bedankt alvast.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Controleer je schijf eens met Powermax, een utility van Maxtor zelf.

Download

Probeer ook eens andere IDE kabels.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
De test van Maxtor zegt dat mijn schijf in goede staat is, ook niet anders verwacht, per slot van rekening werkt mijn eerste partitie zonder problemen. Andere IDE-kabel mocht ook niet baten.

Kopieren etcetera werkt ook allemaal niet. Heel vreemd.

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
info, info, info svp
OS, bios up-to-date etc. Zijn na de vakantie je partities verdwenen of is het "zoals je je het ooit eens gedaan hebt".
"Een i/o apparaat" > geen meldingen in devicemanager? Eventviewer?

[ Voor 9% gewijzigd door Jikra op 26-07-2004 13:27 ]

Jikra

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
offtopic:
Met wat heb je die afbeelding gemaakt/opgeslagen ? Ik kan de tekst nauwelijks lezen ! :p

Verwijderd

Topicstarter
Exe-cuter schreef op 26 juli 2004 @ 13:32:
offtopic:
Met wat heb je die afbeelding gemaakt/opgeslagen ? Ik kan de tekst nauwelijks lezen ! :p
Het was hopeloos. Chkdsk ging helemaal over de gier. Formateren wilde niet. Na een aantal uur er niets aan gedaan te hebben wilde het formateren wel lukken, MAAR die partitie is 9 gig en leeg, maar hij zegt dat er maar 2.67 gigabytes vrij is?

Maxtor Checkding geeft geen fouten. Laatste Epox bios update. Ik zie geen i/o problemen bij apparaat beheer. Eventviewer logbestand:
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\D.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Hoewel die nu wel geformateerd is, mis ik nu gewoon een hoop ruimte.

[off-topic]
IrfanView, opgeslagen met een hele lage .jpg kwaliteit.
[/off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel me zo Remi :'( Iemand een idee'tje?

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Er is toch precies iets deftig mis. Hang hem eens in een andere pc of zet je bios-instellingen op auto. Lijkt me eerder iets fout te zijn bij de aansturing.

• Jikra
idd zou ik nu ook proberen de disk eerst in een ander PC te hangen en kijken of er dan nog problemen zijn. Als Maxtor Checkfrutsel nix geeft (full scan gedaan?) ....
Devicemanager Disks/controllers geen foutmeldingen?
Kan er een temperatuurprobleempje zijn (maxtor disks willen nogal warm worden)?

editDraai igg NIET de lowformat als je eventueel nog winkelgarantie zou hebben, overigens gaat dat RMA van maxtor in mijn ervaring goed (wel goed verpakken), ik kreeg voor mijn 14 mnd oude kadukke 120 Gig en nieuwe 160 Gig terug.

[ Voor 29% gewijzigd door Jikra op 28-07-2004 21:43 ]

Jikra

Verwijderd

Topicstarter
Jikra schreef op 28 juli 2004 @ 21:40:
idd zou ik nu ook proberen de disk eerst in een ander PC te hangen en kijken of er dan nog problemen zijn. Als Maxtor Checkfrutsel nix geeft (full scan gedaan?) ....
Devicemanager Disks/controllers geen foutmeldingen?
Kan er een temperatuurprobleempje zijn (maxtor disks willen nogal warm worden)?

editDraai igg NIET de lowformat als je eventueel nog winkelgarantie zou hebben, overigens gaat dat RMA van maxtor in mijn ervaring goed (wel goed verpakken), ik kreeg voor mijn 14 mnd oude kadukke 120 Gig en nieuwe 160 Gig terug.
Een quick-scan en ook een full-scan heb ik gedaan :). Geen fouten. Temperatuur valt mee, en dat kan toch ook niet het probleem zijn dunkt me. De eerste partitie op de 40gb werkt perfect. Geen IRQ-problemen of wat dan ook, ik zal 'm morgen eens in een andere computer hangen.

• Jikra
Ik neem aan dat je de "master-topic" over brakke disks hebt gelezen?
Heb je al een MBR fix geprobeerd?

Jikra

Verwijderd

Topicstarter
Jikra schreef op 29 juli 2004 @ 10:23:
Ik neem aan dat je de "master-topic" over brakke disks hebt gelezen?
Heb je al een MBR fix geprobeerd?
Wonderbaarlijk genoeg werkt mijn schijf opeens weer ''normaal'' na een herstart. Laat ik hopen dat het zo blijft, anders horen jullie ervan :). Bedankt voor de tips, hoewel ik niet weet waarom het nu wel weer werkt :o.
Pagina: 1