[Win2K3] SMTP mail via PHP/Invision Board werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 14:29
Hey,

ik veronderstel dat mijn topic hier thuishoort, zoniet ... plz move it _/-\o_

Ik draai sinds gisteren Windows Server 2003 Standard Edition op men P4 2 GHz bak met 512 MB DDR op een Asrock P4I65GV moederbord.
Nu werkte men Apache/PHP/MySQL allemaal goed, behalve mailen via het forum (Invisionboard 2.0 PF1) ging niet. Dus ik besloot wat te gaan knoeien aan de server via men VNC Remote Server.
Ik heb wat aan de services beziggezeten en wat aan de internet connection settings, maar sindsdien heb ik geen internet meer. Alle kabels zitten goed, ik kan de router pingen, maar op internet gaan/modem pingen lukt niet.
Ik moet er wel even bijvertellen dat ik al iets te veel gedronken had tijdens het geknoei aan de server :X.

Ik vermoed dat ik een service heb uitgezet die eigelijk niet uitmocht of aan bepaalde properties ben gekomen...

Wat te doen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Formatteren en opnieuw beginnen aangezien dat de snelste oplossing is? Waarom zit je trouwens dronken aan een server te werken? Ik neem aan dat het een thuisserver is zonder belangrijke taak?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Absolut
Inderdaad, het is een webservertje voor eigen gebruik, en om wat muziek af te spelen.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Schorre schreef op 25 juli 2004 @ 14:02:
Inderdaad, het is een webservertje voor eigen gebruik, en om wat muziek af te spelen.
Zal een herinstallatie dan niet de snelste oplossing zijn? Ik denk dat we erg lang bezig kunnen zijn terwijl dat eigenlijk niet nodig is :) Zet desnoods alle services eens aan; en kijk of het weer werkt. Daarna kun je ze 1-voor-1 uitschakelen tot het niet meer werkt; maar dat kan even duren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Absolut
Maar een reinstall neemt zoveel tijd in...
Het rare is dat, als ik een site wil bezoeken het icoontje van mijn LAN verbinding zelfs niet oplicht... Er wordt niet verzonden/ontvangen.

• leon1e
  • Laatst online: 15:04
Je hebt waarschijnlijk iets met RAS gedaan? Klopt je gateway nog wel / ip adres enzo? Kun je lokaal nog wel op je webserver komen? Hoe staat je ics geconfigged?

• Absolut
OK, heb geformat, en alles werkt terug zoals voorheen, maar kan nog altijd niet mailen via forum...

Heb PHPmail() en SMTP al geprobeerd, maar beiden werken niet. Het is een Invisionboard versie 2.0 PF1 @ PHP 4.3.7 / MySQL 4.0020 / Apache 2.0.50

Error :
IPB ERROR: Could not send the email
SMTP CODE:
SMTP ERROR:
(dat is alles ... :/)

Iemand ideeën?

• leon1e
Schorre schreef op 25 juli 2004 @ 22:39:
OK, heb geformat, en alles werkt terug zoals voorheen, maar kan nog altijd niet mailen via forum...

Heb PHPmail() en SMTP al geprobeerd, maar beiden werken niet. Het is een Invisionboard versie 2.0 PF1 @ PHP 4.3.7 / MySQL 4.0020 / Apache 2.0.50

Error :
IPB ERROR: Could not send the email
SMTP CODE:
SMTP ERROR:
(dat is alles ... :/)

Iemand ideeën?
smtp instellingen gedaan in je php.ini?

• Absolut
Recommended php.ini gebruikt ...
Vroeger (wel met Invisionboard 1.3.1) werkte dat.

EDIT: Alles staat goed in php.ini (localhost en poort 25) ...
Vroeger gebruikte ik windows 2000 prof en nu windows 2003 standard server, zou het hier iets mee te maken hebben?

[ Voor 53% gewijzigd door Absolut op 25-07-2004 23:13 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

Heb je uberhaupt SMTP er wel op staan?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit (was: [Win2K3] Internet probleem) en een schopje naar Software Algemeen - het lijkt nu meer iets voor wat met PHP danwel Invision te maken dan iets met Windows :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Absolut
mutsje schreef op 26 juli 2004 @ 08:57:
Heb je uberhaupt SMTP er wel op staan?
Euh, moet je daar iets voor doen dan? Vroeger werkte dat zonder problemen @ windows 2000 Prof.

• leon1e
Schorre schreef op 26 juli 2004 @ 17:16:
[...]

Euh, moet je daar iets voor doen dan? Vroeger werkte dat zonder problemen @ windows 2000 Prof.
Mischien is het verstandig dat je de help van windows eens openslaat, het is al dom dat je dronken aan de je server gaat klooien. En als je dan nog niet eens weet dat windows 2003 een veel sterkere security out of the box heeft dan mis je iets. En waarom heb je in godsnaam voor windows 2003 gekozen als je niet weet waar je mee bezig bent?

Trouwens, als je localhost instelt als je mail server moet hij wel lokaal draaien he ;) Als je echt niet weet hoe je dit aan het werk krijgt (tip f1 smtp) stel dan gewoon de smtp van je provider in...

[ Voor 29% gewijzigd door leon1e op 26-07-2004 20:52 ]

• Absolut
Maar het commando PHPmail() moet normaal toch werken? Zoniet, wat/welke service moet ik enablen?
Dat het dom van me was om dronken te klooien weet ik, maar hij is nu geformat... :)

• leon1e
Schorre schreef op 26 juli 2004 @ 22:21:
Maar het commando PHPmail() moet normaal toch werken? Zoniet, wat/welke service moet ik enablen?
Dat het dom van me was om dronken te klooien weet ik, maar hij is nu geformat... :)
Heb je nu de andere dingen geprobeerd uit mijn vorige post?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Schorre schreef op 26 juli 2004 @ 22:21:
Je bent bezig met het mailen vanuit PHP. PHP kan echter alleen praten met een SMTP server die het mailtje uiteindelijk zal versturen. Als je geen eigen SMTP server draait dan moet je hem wellicht naar de SMTP server van je provider toe wijzen. Verder is het wellicht een goed idee als je je eens in gaat lezen in de mailfuncties van PHP :)

---

• Absolut
OK, een mailserver heb ik niet draaien... Maar heb het via men provider gedaan en dat werkt nu! :D
Maar op windows 2000 draaide ik net hetzelfde en ik dacht dat localhost toen wel werkte om mails te versturen (zonder mailserver te draaien), oftewel vergis ik me gewoon.
Het werkt in ieder geval!

Ben nu wat aan het proberen met Kerio Mailserver 6.0...
Pagina: 1