Toon posts:

[Canon Powershot A310] Werkt niet op Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een powershot A310 gekocht.
We hebben hier 2 pc's thuis, op de ene werkt de camera wel, op de andere niet. De pc's draaien op Windows 2000 Pro.
Op de pc waarop het misgaat, plug ik de camera in de usb poort, maar er gebeurt helemaal niks. Als ik bij de hardware kijk, staat er wel een Imaging device, namelijk de Canon Digicam, en er staat dat deze werkt.
Maar toch kan ik geen foto's importeren. Ik heb de software al meerdere malen verwijdert, en opnieuw geinstalleert, maar dat hielp niet. Heb ook van USB poort verandert enzo, en de .INF bestanden van de Canon drivers apart verwijdert, om daarna opnieuw de camera te installeren, maar dat heeft ook niet geholpen.
Als ik de camera aansluit op de andere pc, krijg ik direct een venstertje dat me vraagt of ik de nieuwe foto's wil importeren. Waarom lukt het dan niet op die andere pc ? :?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36
1. Zie je hem wel bij "Deze computer" staan?
2. Andere usb devices werken wel?
3. Beide pc's service pack 4?
4. Met een andere cam krijg je dat schermpje wel?
:)

[ Voor 8% gewijzigd door SysRq op 26-07-2004 13:18 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
1. Bij deze computer komt er geen melding van de cam te staan.
2. Andere USB devices (mp3 speler en muis) werken wel
3. De windows is volledig up to date
4. Ik heb ook nog zo'n Trust 1.3mpix prulletje, en dat werkt wel perfect op USB.

Ik heb geprobeert echt ALLE canon software en drivers te verwijderen, tot en met de INF bestanden toe, en dan te herinstallen, maar het lukt gewoon niet :(

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36
Bij hardware de usb root ub e.d. verwijderen, en opnieuw laten detecteren (=opnieuw opstarten).

-

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb ik gedaan, dan gereboot, hij detecteert de root USB hub, dan connect ik de camera, hij vraagt achter de Canon installatie cdrom, die steek ik erin, dan opent hij het installatiescherm vd canon software (maar die is al geinstalleerd). De camera werkt nog steeds niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben dus een beetje ten einde raad hier.
Ik heb tot nu toe alles geprobeert wat er te proberen valt (denkik).
Ik heb ALLE canon software van de pc verwijdert, echt alles. Tot en met de .INF files, en zelfs alle registry sleutels die naar canon verwezen, alle drivers, zelfs de USB root hub verwijdert.
Dus helemaal proper.
Dan gereboot, dan installeert hij die USB root hub opnieuw.
Canon cdtje erin, software installeren, rebooten.
Na de reboot, canon digicam ingeplugt, digicam aangeschakelt, er springt een venster op "nieuwe hardware gedetecteert, canon digital USB camera", hij installeert die drivers ervoor, alles ok.
Ik kijk bij hardware management in het configuratie scherm, en daar staat de canon digicam bij, en hij heeft de status "alles werkt".
Tot zover alles in orde dus.
Maar er is geen enkele mogelijk manier waarop ik de foto's en filmpjes vanop de cam op de pc kan krijgen.
De canon software zelf zegt dat er geen camera is aangesloten, alhoewel dat natuurlijk wel zo is, en in verkenner zie ik ook niks van de camera.
Ik heb ook al eens geprobeert via Windows Imaging de foto's te importeren, maar die zegt ook dat er geen camera verbonden is, terwijl hardware management zegt dat de camera WEL verbonden is 8)7
Kan het misschien liggen aan het feit dat het een al wat oudere pc is? Pentium III 550mhz met 192mb ram en een Intel 440BX chipset.
Ik heb ook al eens geprobeert de Intel INF drivers te installeren, maar dan zegt het installatie programma dat het niet nodig is, en sluit af.
Wie helpt me ? :'(

Verwijderd

Ik heb een soortegelijk probleem gehad met mijn Nikon 3100. Ik sloot 'm aan en hij zette hem netjes bij de verbonden items, maar maakte geen extra schijf aan zodat ik de foto's kon ophalen. Ook de software van de camera zei dat er geen camera aangesloten was. Wat bij mij de oplossing was was het volgende:

De nikon 3100 heeft in het setup menu van de camera twee instellingen voor USB:
- Mass Storage Device
- PTP (Picture Transfer Protocols)

Standaard staat hij op mass storage device, maar dit werkte niet op mijn WinXP PC. Als je hem op PTP zet werkt het wel prima.

Ik hoop dat dit ook voor jouw toestel het geval is.

Verwijderd

Topicstarter
Nee die mogelijkheid heeft de Canon powershot A310 spijtig genoeg niet, er staat niets over vermeld in de menus.
Ik heb trouwens gelezen in de handleiding dat de mogelijkheid van de camera te zien als een externe storage-schijf in verkenner, enkel is weggelegd voor Windows XP (en ik draai Win2k).
Wat misschien ook een mogelijkheid is : op de pc staan ook drivers geinstalleerd voor een Trust 350FS Powercam, misschien dat die de oorzaak is van het probleem?

Verwijderd

Dat is natuurlijk altijd een mogelijkheid. Heb je al geprobeerd je toestel bij een vriend / kennis aan te sluiten op de computer?
Als het daar ook niet werkt is er misschien iets mis met je toestel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis 2 pc's staan, een oude en een nieuwe, op de nieuwe draait Win2k SP4 en Debian GNU/Linux, en op beide besturingssystemen werkt de camera absoluut perfect. Enkel op de oude pc (ook met Win2k SP4) werkt de camera niet.
Pagina: 1