Heeft merk geheuegen echt veel zin??

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik sta op het punt een nieuwe config te kopen en ik heb er nog ene paar vraagjes over:

1. Abit KT7-RAID
2. Duron 750
3. 256 PC133

Ik ga het systeem niet overklokken, ik wil daarom ook een stabiel systeem hebben.

Vragen over deze config:
1. Die Highpoint controller, is deze (370)stukken dan de 366 zoals op mijn BP6? Of moet ik toch ene mobo nemen met een Promise RAID controller?

2. Duron of Thunderbird? TB is 100,-- duurder dan Duron op zelfde snelheid (ongeveer dus 25% duurder), maar presteert volgens mij nooit 25% beter, of wel?

3. Stel: PC133 128MB noname is 145 en Infineon is 200, wat doe je dan, als je een snel/stabiel systeem wilt hebben? 3 * 145,-- of 2*200,-- en 50,-- over? Oftewel heeft het veel zin om een echt goed merk (en daarbij CAS 2-2-2) geheugen te kopen, of kun je net zo goed meer noname geheugen kopen voor hetzelfde geld?

Please post some advice!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik zou voor de tird 750 gaan
want die is veel sneller

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:00
en het infinion mem :)

PVoutput

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

De highpoint controller is niet de beste in zijn soort, maar het werkt...

• ChUcKiE
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Mensen, mensen, kunnen jullie ook je replys onderbouwen??

Thunderbird/Duron:

Duron 800 : 255,--
Thunderbird 700: 325,--
Welke is sneller? Oftewel, stel ik kies 300,-- voor proc, moet ik dan voor 300,-- aan Duron MHz'en kopen of 300,-- aan Thunderbird MHz'en kopen?

Merk/geen merk RAM

Ik ga Win2k server draaien, levert de algehele geheugen snelheid meer op dan de algehele geheugen hoeveelheid??

384 op 100% of 256 op 110% (omdat het merk CAS 2-2-2 is), of scheelt het meer dan 10%?

Oja, de highpoint 370 zal ook wel best werken, dat doet die 366 op de BP6 ook af en toe, maar moet ik daarom dus wel of niet een ander mobo (met promise) kopen? Er komen IBM 45GB UATA100's aan te hangen (nu nog 1, binenkort keertje 2)

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

ff over Duron vs Tbird...

het enigste verschil, behalve dat de Tbird ook op hogere kloksnelheid draait, is de hoeveelheid cache..

en sja, waar gebruik je die voor ?
voor onze lieve }:O maakt het op dezelfde kloksnelheid praktisch nix uit of je een duron of een Tbird hebt. Maar als je veel 3d-studioot bijv. Dan kan wat meer cache ook een hoop schelen..

voor spellen ligt het resultaat er een bitje tussenin...
dusse, als je een goede graasbak wil, neem dan een Duron, maar voor een rappe renderbak, moet je toch voor de Tbird gaan :)

suc6!

• ChUcKiE
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Aha, nou koe komt er helaas niet op, omdat ik 's nachts ook nog wil :Z nu kan ik tenminste de ventilator van de CPU langzamer laten lopen als ie niets doet en dat scheelt enorm zeg!

Gamen, doe ik weinig, beetje Quake2, verder veel klooien, internetten, beetje webdesing, en meer.....weinig dus op zich :+.
Scheelt het nog in stabiliteit?
Staat er ergens misschien een goede duidelijke vergelijking op het net?? Iemand ene linkje?

Verwijderd

Ligt denk ik vooral aan wat je zelf wil, zoals al gezecht als je veel 3d zut wil doen, moet je een Tbird halen, volgens mij kun je dan beter een Tbird 700 hebben dan een duron 800. Maar wil je bijv. Koetjuh draaien dan zou ik een duron 800 nemen omdat die dan sneller is en toch evenveel kost. En dat geheugen merk ik niet. Ik heb er 2 daagjes kingston in gehad, maar echt verschil ? jah 80 3dmarks maar dt was het dan ook =) Ik zou gewoon normaal geheugen kopen dat werkt op je mobo. ik heb zelf een duron 700 + Goede koeler gekocht =) omdat ik gewoon meer MHz wil, ik gebruik toch geen 3dstudiomax ofzo...

GreetzZ MaSsiE

Verwijderd

Highpoint suckt en ik ga het niet onderbouwen, neem het maar gewoon van me aan.
Ga zeker voor een promise controller.

En dan kom je vanzelf bij de Asus A7V aan, een van de stabielste en snelste Socket A planken beschikbaar.

Tenzij je echt heel graag een RAID config wilt bouwen, neem dan een A7V.
Als je voor stabiliteit gaat zou je sowieso een Asus moeten nemen.
(en ja er zijn ongetwijfeld mensen die hun abit heel stabiel hebben en er heel blij mee zijn, dus dat hoef je niet te replyen )

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Merk geheugen .. dat zut van 142 piek is vast en zeker 8ns (dat is 125mhz) dus het wordt overklokt verkocht, das niet lekker voor stabiliteit.
Mobo ga voor de MSI en pak een promise ultra 100 en soldeer hem om, als je niet vies bent van een beetje solderen, hij werkt perfect bij mij. (of wacht op de MSI K7t turbo :9~ :9~ :9~ met on board promise raid)
Het MSI moederbord is door anand als stabielste van allemaal getest, en ook nog eens behoorlijk goedkoper
tbird/duron is door anderen al genoeg onderbouwd.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Merkgeheugen is ALTIJD veel beter !
Zou ik echt voor gaan.... de betere overclockbaarheid, standaard al veel beter en vooral SNELLER.... de extra bandbreedte (FSB clocksnelheid) is meer merkbaar dan de hoeveelheid RAM

Verwijderd

Het (complete) antwoord van mij is:

het prestatieverschil tussen een duron en Thunderbird ligt gemiddeld tussen de 5 en 10%
ikzelf vind dat het dus niet waard om een veel duurder thunderbird te kopen
(wat er ook mee heeft te maken is dat de CPU het snelst in prijs daalt)

Je gaat niet overclocken, waarom wil je dan een Abit moederbord?
om de Ata 100controller hoef je het niet te doen omdat nog lang niet alle mogelijkheden hiervan worden benut met ander woorden
het loopt waarschijnlijk niet eens 5% harder dan een ata66 bord
Je kan beter het Msi K7T 2 bord kopen
in een test van anandtech heb ik gelezen
dat dit op dit moment het stabielste socket-A bord is.
en een stuk goedkoper dan de abit of asus
wil je wel de ata100 controller ga
dan voor asus A7V moederbord de controller op dat bord is namelijk beter

wat betreft het geheugen
koop wel merk geheugen, dan weet je in ieder geval wat je koopt en goed geheugen zorg in verhouding voor een groot prestatieverschil
je hoeft niet het duurste te kopen dat van infineon is goed spul.

succes met je aankoop
en de vriendelijk kerstgroeten.

• Knightwolf
Geheugen met Hyundai chips zijn ook goed. Kheb aantal computers (waaronder die van mezelf) hebben allemaal Hyundai chips er op zitten en geven nooit problemen :)

• Knightwolf
Voor m'n nieuwe systeem heb ik pas geleden vast nieuw RAM gekocht.... besteld in Engeland:
Crucial 256 MB PC133 CAS-222 SDRAM :D :9~
Kostte net over de 600 piek met overige doorverrekeningen van oa gedeelde verzendkosten meegerekend >:)

• ChUcKiE
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
KEREL:

Tsja dat van die controller ben ik het mee eens, maar ik wilde graag RAID onboard dit keer, dus ATA100 RAID. Op de ABIT KT7-RAID zit die. Maar er zijn ook Promise RAID-controllers....
Op welk mobo zitten die dan?

De rest ben ik nu uit:
Duron i.c.m. Infineon/Dane Elec geheugen PC133

Nu het Mobo dus nog, iemand?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:17
Die higpoint is inderdaad niet de snelste die er is..
Alleen moet je je afvragen of je dat een probleem vindt.
Als je voor keiharde snelheid gaat met je hem niet nemen.
Wil je gewoon een raid omdat je dat veel makkelijker vindt en omdat het sneller is is de Abit een prima bord.
Tis maar net wat je wensen zijn.

Verwijderd

Die Highpoint sucks.
Ga voor de nieuwe van MSI: K7T Turbo. *D
http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15022
Deze heeft alles wat je hartje begeert (incl. Promise Raid én IDE 33/66/100) en is nog één van de stabielste mobo's!

:9:9:9:9:9:9:9

Verwijderd

Dubbel.............

• ChUcKiE
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik denk dat ik dan toch maar voor de ASUS A7V ga, met Promise, zonder RAID...
Dan kijk ik later wel bij een nieuwe/extra hdd of ik RAID ga gebruiken (solderen, of extra kaart)...

Heeft die A7V sound onboard?

Verwijderd

Heeft die A7V sound onboard?
Nee, de A7V heeft geen soundonboard.

Verwijderd

Voor die 100 piek meer zou ik toch echt een TB halen...heb je toch het echte werk...
Pagina: 1