Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Spraakherkening op mobiele telefoons

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De meeste mobiele telefoons hebben tegenwoordig (eigenlijk al een flinke tijd) de mogelijkheid om een spraakopname te maken en die toe te kennen aan een telefoonnummer. een aardige functie, maar vaak word je stem niet goed herkent en moet je het nog eens herhalen. bovendien is de snelkeuze toets toch sneller.

Maar waarom, als de het mogelijk is spraakherkenning toe te passen op een mobiele telefoon is men nog niet zo ver dat men nummers gewoon "inspreekt" waarna je alleen de naam nog hoeft toe te voegen (lijkt me dat dit met de vele spelllingsmogelijkheden van namen lastig is via spraakherkinning) om de gegevens vervolgens op te slaan.

Heb ik zojuist Nokia een mooi idee gegeven en ben ik stom geweest om dit idee niet te patenteren, of loop ik gewoon ernstig achter en is dit al de normaalste zaak van de wereld ?

Uw gedachte ?

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
volgens mij zit zo iets in de Sendo X

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Spraakherkenning bij computers is al lastig, en verwacht je dat die simpele chips in een telefoon die taak wel aankunnen?

Cijfers zijn niet zo moeilijk te herkennen, die hebben maar een lettergreep, maar woorden zijn moeilijker te herkennen.

En een telefoon kijkt niet naar de woorden, maar naar de golfvorm die ze geven. Die maakt het niet uit of je je schoonmoeder nou 'die heks' of 'ma lieve vriendin' noemt, hij 'hoort' welk signaal er bij hoort en zoekt het juiste nummer er bij :)

-edit-
Zelfs mijn oude 3310 had al spraakherkenning, ik hoefde maar een knopje in te drukken en 'huis' te roepen en hij ging naar huis bellen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Resistor op 25-07-2004 14:20 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Op de Sendo X kan je wel de naam noemen via Voice command functie. Dat werkt erg
mooi. Het nummer is dan voor mij verder niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
mijn 3330 kon tot 10 nanmen via spraak herkennen. Aanegzien er maar 10 cijfers in ons systeem zitten ,zou het niet al te moeilijk moeten zijn om die "simpele" chips zo te programmeren dat je ze een reeks cijfers herkennen. Uiteraard zal de gebruiker voor gebruik eerst mijn zijn eigen stem elk cijfer apart moeten inspreken.

Ik durf zelfs te stellen dat dit mogelijk zou moeten zijn op met een 3310/30 aangezien het lastigste, namelijk de spraakherkinning zelf, er al opzit. het is alleen een kwestie van herprogrammeren zodat hij meerdere klanken met een korte tussenpauze netjes herkent en als nummer opslaat.