Toon posts:

[XP] kan geen shares uitwisselen.

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem.

Ik kan geen shares uitwisselen tussen mijn laptop en mijn gewone pc. Op mijn gewone pc staat xp pro en op de laptop xp home.

Ik kan onderling pingen en bij mijn netwerklocaties zien de laptop en pc elkaar wel. Ik heb de gast account ingeschakeld op beide systemen en ik heb op allebei de systemen shares openstaan.

Als ik dus probeer om een share op een van de twee pc's op te vragen krijg ik de volgende melding:

\\PC is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Toegang geweigerd.

Het gekke is nu dat ik van andere pc's de shares wel kan benaderen op zowel de laptop als de pc.

Wie helpt mij verder???

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde, dan alleen tussen 2 home edition PC's |:(

En tussen XP en Win2K werkt het wel gewoon in een keer, maar XP --> XP gaat niet :?

Het enigste wat ik kan bedenken is dat je op de ene PC wel een wachtwoord hebt staan en de andere niet. Want dat is nl. hiero ...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 12:21 ]

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:18
Kan je wel via het netwerk-ip de computer bereiken?
Dus bijvoorbeeld:
code:
1
\\192.168.0.1

[ Voor 3% gewijzigd door ReZ1987 op 25-07-2004 18:45 . Reden: Stomme fout rechtzetten :X ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

IK heb ook zoiets. Ik kan wel pingen enzovoort. Heb geshared. Kan van de internet computer wel alles doen op de ene computer die er achter hangt, maar zodra ik op die andere comp zit zegt tie dat ik niet genoeg rechten heb. Dit terwijl ik geen paswoorden heb ingesteld. Het is gewoon elke pc XP Pro en normale standaard automatische inlog.

Heb al vanlles geprobeerd zoals:
1-XP SP1 op beide computers
2-firewall uit/aan
3-delen uit en dan weer aan
4-netwerkkaarten uigeschakeld op beide computers

En heb het nu al ongeveer 3 weken

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
ReZ1987 schreef op 25 juli 2004 @ 12:25:
Kan je wel via het netwerk-ip de computer bereiken?
Dus bijvoorbeeld:
code:
1
//192.168.0.1
Nee dit gaat ook niet.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
dat klopt want het is
code:
1
\\192.168.0.1
en niet
code:
1
//192.168.0.1
backslashes dus

wat als je probeerd met net use te verbinden als administrator?
dan kan je kijken of het een rechten / caching probleem is of een software probleem
dus zoiets:
code:
1
net use z: \\192.168.0.1\c$ /user Administrator "jewachtwoordhier"

als die net use dan een melding geeft dat deze verbinding een conflict oplevert met eerder machtigingen dan is het een caching probleem. dit houd in dat die pc al verbinding heeft met een andere user.
dus bijv een user die geen rechten heeft voor die directory.

[ Voor 101% gewijzigd door BasieP op 25-07-2004 12:49 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op 25 juli 2004 @ 12:43:
dat klopt want het is
code:
1
\\192.168.0.1
en niet
code:
1
//192.168.0.1
backslashes dus

wat als je probeerd met net use te verbinden als administrator?

dan kan je kijken of het een rechten / caching probleem is of een software probleem
dus zoiets:
code:
1
net use z: \\192.168.0.1\c$ /user Administrator "jewachtwoordhier"
Nee dit werkt ook niet. Ik kan ondertussen wel bij de shares van mijn laptop via de pc maar niet anderom.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 12:50:
[...]

Nee dit werkt ook niet. Ik kan ondertussen wel bij de shares van mijn laptop via de pc maar niet anderom.
'dit werkt niet' is beetje simpel
wat voor fout krijg je?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op 25 juli 2004 @ 12:55:
[...]

'dit werkt niet' is beetje simpel
wat voor fout krijg je?
Ik krijg zo'n zelfde foutmelding als in mijn eerste post. Bij het net use commando geeft hij dit aan:

Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand??

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als je onder username "Jan", met wachtwoord "1234" ingelogd bent op welke van bedie machines dan ook, dan moet - om je shares te bereiken - zo'n zelfde "Jan"-account met zo'n zelfde "1234"-wachtwoord bestaan op de andere computer.

Anders gaat het niet werken.

Dividend for Starters

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb dit -probleem ook maar bij is het zow dat de pc met adsl aansluiting in het netwerk zen eigen ziet en ook de andere pc maar hij kan de andere pc idd niet verkennen.
De andere pc kan wel gewoon via zoeken>personen en computers>"naam" de adsl pc verkennen.
En via netwerkomgeving heeft dez ook geen toegang beetje vaag allemaal :|

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
PromWarMachine schreef op 26 juli 2004 @ 09:54:
Als je onder username "Jan", met wachtwoord "1234" ingelogd bent op welke van bedie machines dan ook, dan moet - om je shares te bereiken - zo'n zelfde "Jan"-account met zo'n zelfde "1234"-wachtwoord bestaan op de andere computer.

Anders gaat het niet werken.
Ook dit heb ik al geprobeerd, maar dan krijg ik nog steeds dezelfde melding als in mijn beginpost.

Misschien moet ik wel gewoon windows opnieuw installeren :( :?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
reset je mapindeling, zet "eenvoudig delen van bestanden"aan + reset folders

volg wizard en vertel de uitslag hier

'r is namelijk een bekend probleem met de sharing

• PromWarMachine
  • Nu online

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 11:41:
[...]

Ook dit heb ik al geprobeerd, maar dan krijg ik nog steeds dezelfde melding als in mijn beginpost.

Misschien moet ik wel gewoon windows opnieuw installeren :( :?
1. Heeft deze situatie ooit gewerkt? Zo ja, sinds wanneer werkt het niet meer?
2. Staan op beide pc's de gastaccounts aan. (ik weet niet of dit verplicht is, maar doe het voor de zekerheid maar wel)
3. Je hebt niet per ongeluk NTFS restricties opgelegd op de share he? :X
4. De rechten op de share staan goed?
5. Werkt \\computer-naam\c$ (inmiddels) wel/niet?
6. Pingen lukt (nog steeds) wel? Van computer 1 naar 2 en van 2 naar 1 werkt allebei?
7. Zet die ingebakken firewall voor de zekerheid uit, al lijkt me dat dit niet verplicht noodzakelijk is.

Meer kan ik zo gauw niet bedenken. Als dit niet werkt, moet je de FAQ nog maar es lezen? En als je er dan nog niet uit komt, is het denk ik sneller om opnieuw te installeren in plaats van te wachten op een oplossing. Hoe gaar dat ook is. :/

edit:
Eerst mogelijkheid van richardkraal proberen, is misschien handiger dan deze stappen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door PromWarMachine op 26-07-2004 11:49 ]

Dividend for Starters

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

1. Heeft deze situatie ooit gewerkt? Zo ja, sinds wanneer werkt het niet meer?

Heeft al is een keer gewerkt.Werkt nu al sinds een paar weken niet meer.

2. Staan op beide pc's de gastaccounts aan. (ik weet niet of dit verplicht is, maar doe het voor de zekerheid maar wel)

Nee beide pc's staan niet op gast accounts. Het heeft normaal gewerkt onder de standaar admin accounts.

3. Je hebt niet per ongeluk NTFS restricties opgelegd op de share he?

NTFS restricties? Wat is dat? En waar kan ik dat soort dingen wijzigen? En hoe weet ik of ze goed staan?

4. De rechten op de share staan goed?

De rechten op de bestanden zijn dat ze zijn aangemaakt en gewijzigd mogen worden.

5. Werkt \\computer-naam\c$ (inmiddels) wel/niet?

Nee dat werkt (nog steeds) niet

6. Pingen lukt (nog steeds) wel? Van computer 1 naar 2 en van 2 naar 1 werkt allebei?

Pingen lukt idd(heeft het altijd gedaan). Van 1 naar en van 2 naar 1 werkte nog steeds.

7. Zet die ingebakken firewall voor de zekerheid uit, al lijkt me dat dit niet verplicht noodzakelijk is.

Ik heb de firewall uit en aan gehad maar maakte geen verschil.

• AKI
  • Laatst online: 02-04 14:34

AKI

Hier zelfde probleem, niet zelf,maar bij een vriend van een vriendin :)

Ik heb zelf al ruime tijd een werkend back-end netwerk draaien inclusief shares, maar bij haar lukt het niet.

veelal zelfde als bij vorige posters;
-Firewall Staat uit
-Guest Acount staat aan
-Ingelogd als administator
-Allebei de comps apart kunnen wel via router op internet
-Allebei de comps zien zichzelf wel als netwerk computer,maar andere computer niet.
-Win XP Home SP1 voor beide comps

Ach, proberen morgen nog wel wat

Schiet mij maar neer

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Als iemand iets weet zou het heel erg handig zijn. Maar er wordt ook gesproken over het share probleem van Windows XP. Maar wat wordt daar mee bedoelt en is het alleen de Home versie of ook de Pro? Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Een verkeerde instal van windows XP/Home of iets anders :?

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Heel klein kickje misschien

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
Staan beide computers wel in dezelfde werkgroep? Hier heb ik ook ook eens wat problemen mee gehad. Bij mij werkt nu verder alles prima met 2x win XP prof. @ admin acounts en zodra ik m'n laptop (ook win XP prof.) aansluit kan ik ook overal bij.

Misschien is dat ook een deel van het probleem?

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Als ze allee bij de indezelfde workgroup staan en elkaar wel kunnen zien dan staan ze toch goed?Nou ja ik kan in nerwerklocaties die andere comp niet zien. Zodra ik dus naar werkgroepen staat tie er wel bij maar staat er bij als ik toegang wil dat ik geen rechten ervoor heb. Net alsof je niks gesharde hebt of je firewall staat aan terwijl hij gewoon uit staat(firewall dan).

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 23:58
Ik weet niet of het met windows xp home ook kan maar ik heb dit probleem ooit gehad met xp pro.

Oplossing die bij mij werkte was:
In configuratiescherm kiezen voor systeembeheer en dan lokale beveiligingsbeleid.

en dan bij lokaal beleid --> toewijzing van gebruiksrecht
Onder dit kopje staat ergens "Toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren" Bij mij stond hier support_eennummer en gast. Die support mag blijven staan en die gast mag je dan weghalen. Toen werkte het bij mij.

En ook iets om even na te lopen zijn de machtigingen van de share. Staat gast hier ook bij en als je ntfs hebt kijk ook even of gast toegang heeft op de schijf bij het tabblad beveiliging.

• redyak
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

Wat veel mensen ook vergeten en toch doen is de inlognaam wachtwoord loos laten zijn (oftewel gewoon [enter]). XP staat dit niet toe met inloggen van buiten af en dit kan ook onder systeembeheer worden uitgezet (Pro weet ik het zeker).

Daarnaast helpt het soms om via de "permissions" tab een aantal gebruikers te kiezen en te "applien" dit doet waarschijnlijk hetzelfde al de "reset" zoals hierboven gemeld.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

@ lammetor

Ik heb even gekeken, maar er staat op beide computers alleen dat support en geen gast. Dus dat kan het ook niet zijn. En jullie zeggen telkens dat de machtigingen van de share niet goed staan. Waar staan die machtigingen en hoe moet ik weten of ze goed staan?

@ redyak

Windows XP Pro logt bij mij gewoon in zonder scherm dat je je pasword in moet voeren. Welke "permissions" tab moet ik hebben en waar?

P.S. : Wat is dat share probleem van windows XP nou :?

[ Voor 21% gewijzigd door Ventrigo op 29-07-2004 13:10 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
al geprobeerd wat ik je heb gezegd/voorgesteld??

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

richardkraal schreef op 29 juli 2004 @ 22:19:
al geprobeerd wat ik je heb gezegd/voorgesteld??
Waar moet ik dan precies wezen voor die instellingen. Windows is ook zo groot:)

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
NightWalker2005 schreef op 29 juli 2004 @ 12:45:
Als ze allee bij de indezelfde workgroup staan en elkaar wel kunnen zien dan staan ze toch goed?Nou ja ik kan in nerwerklocaties die andere comp niet zien. Zodra ik dus naar werkgroepen staat tie er wel bij ...
Nou dat is zover ik weet alleen zo als ze dus NIET in dezelfde werkgroep staan.
Anders behoren ze gewoon onder Mijn Netwerklocaties te staan, maar ik kan het fout hebben.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

m-webbie schreef op 30 juli 2004 @ 00:09:
[...]

Nou dat is zover ik weet alleen zo als ze dus NIET in dezelfde werkgroep staan.
Anders behoren ze gewoon onder Mijn Netwerklocaties te staan, maar ik kan het fout hebben.
Wat jij bedoelt in netwerk locaties zijn de mappen die gesharde staan op de andere computer. Maar die kan ik dus niet zien omdat ik zoiezo geen toegang heb tot de andere computer. Maar in ieder geval bedankt ;)

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Weer een kleine kick aangezien we er nog steeds niet uitkomen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ventrigo op 01-08-2004 17:03 ]

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik neem wel ff een strafschop :+ . Want die vorige ging er ook al niet in :P

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

I keep on kicking. Ik heb echt hulp nodig want ik begrijp er helemaal niks van :'(

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 20:36

dfr0st

Geel is mooier

ik heb toevallig nu ook hetzelfde probleem, niemand kan bij mijn shares meer. Eigenlijk komen ze niet eens zo ver, als ze mijn computer aanklikken op het netwerk dan meteen: acces denied
Kan dus ook niet meer bij de printer komen.

Vanalles geprobeerd:
Overal guest aangezet (en bijgezet)
Op de andere computer dezelfde username en password
Alle shares wegdoen, bij Networt connections "file en printing" weggehaald en opnieuw geinstalleerd.

-

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik snap het echt niet meer en het zou echt een zegen zijn als het een keer wordt opgelost. Ik snap er echt de ballen niet van.

Ik ben hier ook nog op een ander topic bezig en na mijn post stopte iedereen te posten omdat ze het zelf ook niet snappen :s Eén LAN computer niet te zien.

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Afbeeldingslocatie: http://www.renekok.com/klotezooi.gif

Dit is wat ik te zien krijg als ik mijn computer wil bereiken via het netwerk vanuit de server.
Alle andere computers zijn wel normaal te berieken.

-

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ja daar heeft iedereen dus last van inclusief MOI 8) . Dat elke comp te bereiken is alles staat goed(denken we allemaal) maar je krijgt geen toegang. Is allemaal wel very weird :+

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

E:\Documents and Settings\server>net use x: \\the-resistance\p
The command completed successfully.

E:\Documents and Settings\server>x:

X:\>dir
Volume in drive X is Big_Mama
Volume Serial Number is 08AE-457B

Directory of X:\

07/19/2004 12:46 PM <DIR> .
07/19/2004 12:46 PM <DIR> ..
07/19/2004 12:46 PM 16,384 de_pot.xls
1 File(s) 16,384 bytes
2 Dir(s) 16,322,523,136 bytes free

X:\>
Ben een klein stukje verder, via MSprompt kan ik wel bij de p share komen.

tik ik \\the-resistance\p in in explorer dan gaat het fout: "windows cannot find \\the-resistance\p"

-

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Tja helaas hebben we er in dos niks aan. Heel erg bedankt voor het proberen. IK wacht nu momenteel gewoon af. IK heb het nummer van Microsoft wel was ik vergeten 8)7 . Dan zal ik em nu hier posten kunnen 1 van jullie ff bellen ;) . 020 - 5001005

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Bij mij is het nu opgelost nadat ik 2 dingen heb gedaan en een reboot:
Ik heb mijn full computer name veranderd van the-resistance naar resistance
en
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts.ics leeggemaakt met notepad (wel even een backup gemaakt)

kweet niet welk van de 2 de oplossing was maar het is opgelost, hoop dat het bij jullie ook werkt

-

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 17:39
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn xp machines. Ik kon via netwerk omgeving niet bij de computers komen maar via het ip adres wel!

Nadat ik in mijn C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts bestand het ip-nummer en de computernaam (dus
code:
1
10.0.0.1 computernaam
) invul werkt alles wel goed. Dit zou je nog eens kunnen proberen.

Hail to the king baby!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik had allebij de computers geformatteerd en wat bleek nou(zoals eigenlijk altijd een simpele oplossing 8)7 ). Je gaat naar start->configuratiescherm->systeem.
Daarna naar de Tab "computernaam". En even je netwerk-id even goed instellen. Daarna kon ik gewoon zonder in te loggen of apparte accounts bestanden van elkaar weghalen terug, plaatsen en wijzigen.

Dus als u blieft de oplossing ;)

Verwijderd

Nightwalker 2005, kan je s.v.p. samenvatten wat je hebt gedaan om het probleem op te lossen. Ik zit nl. met hetzelfde probleem...

Thx

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Oke nadere uitleg : Je gaat eerst naar start->configuratiescherm->systeem. Dan klik je op de tabblad computernaam.
Dan klik je 1 maal op Netwerk-id. Eenmaal als je dat gedaan hebt krijg je een ander venster. Klik je op volgende.
Dan kiesje de bovenste en klik je weer op volgende. Klik je op de onderste met "Mijn bedrijf heeft een netwerk zonder domein".
En klik je weer op volgende. De werkgroep die je dus zelf had gemaakt waar dus alle pc's in staan waarmee je dus shared.
En klik je weer volgende als je het heb ingevuld. En dan vraagt de computer(windows xp) om de opnieuw op te starten.
Mag je in 1 keer raden wat hierna gebeurt ;-)

Ik hoop dat het gaat lukken. ALs het lukt geef even een seintje en ook als het niet lukt weet ik tenminste dat het niet voor iedereen op gaat.

Verwijderd

Dus dat is bij jou het probleem geweest? Je hebt dus eerst beide computers geformatteerd en XP opnieuw geinstalleerd? en vervolgens het netwerk-ID ingevuld? kan toch niet waar zijn he?!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Nadat ik had geformatteerd had ik in feite nog steeds het probleem en gooide ik het op de laatste poging en die deed het wel. Raar maar waar tegenwoordig die computers :P

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg, maar dit is natuurlijk geen oplossing he!?

Er moet een andere manier zijn dan alles opnieuw installeren om bepaalde settings goed te krijgen.

Ik ga straks eerst nog even proberen om te doen wat dfr0st en urk_forever als laatste gepost hebben, dus dat met de hosts.ics file.

Is er nog iemand met een alternatieve (betere) oplossing, ik hou me aanbevolen...

Verwijderd

Dat gedoe met die hosts.ics file werkt bij mij ook niet...

Ik wordt hier GEK van |:(

Verwijderd

Het werkt! 8)7

Ik heb 2 computers (een PC en een notebook) met elkaar verbonden via een router.

Samengevat:

Gegevens PC:
Computer: AMD Athlon XP 2600+ @2.08GHz 256 MB RAM
Systeem: MS Windows XP Professional Versie 2002 SP1
Computernaam: Saturnus
Werkgroep: Workgroup
VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter verbonden met router via UTP

Gegevens notebook:
Computer: Intel Pentium 4 @2.8GHz 512 MB Ram
Systeem: MS Windows XP Home
Computernaam: Mercurius
Werkgroep: Workgroup
PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890) draadloos verbonden met router

Router:
E-Tech Wireless Router
WLTR03

Na installatie kon ik moeiteloos de gesharede mappen zien van PC naar notebook, maar andersom niet. Ik zag op beide computer wel de icoontjes van de computers (Mercurius en Saturnus), maar telkens als ik op het notebook Saturnus dubbelklikte kreeg ik de volgende foutmelding:

\\Saturnus is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsrechten hebt.

Toegang geweigerd.

Om dit op te lossen heb ik o.a. de volgende zaken gedaan:

1 Op beide computers Windows Update uitgevoerd met alle, dus niet alleen essentiele, updates.

2 Op Saturnus (XP Pro) eenvoudig delen van bestanden uitgeschakeld: Start, Deze Computer, Extra, Mapopties, Weergave, Eenvoudig delen van mappen gebruiken (aanbevolen) uitzetten

3 Op beide computers het bestand hosts.ics leeggemaakt m.b.v. kladblok (notepad). Let op! wel eerst een kopie bewaren.

4 Op beide computers is minimaal een (1) identieke login account vereist (naam en wachtwoord). Gastaccount is uitgeschakeld. Let op! slechts een (1) login account ZONDER wachtwoord werkt niet!

5 Na aangebrachte wijzigingen kan het zeker geen kwaad om de computers te restarten.

6 Gun de computers even (minimaal 10-30 sec.) de tijd om bepaalde data over en weer te sturen, nadat ze opgestart zijn en de netwerkverbindig tot stand is gebracht.

Overigens was het netwerk bij mij vanaf het begin wel goed aangesloten c.q. ingesteld. Ik kon dus vanaf beide computers elkaar pingen, zowel op naam als op IP. Ook de router.

Ik vond dit een lastig probleem, maar als je dezelfde problemen ondervindt, blijf proberen en verander niet teveel. Lees ook de dingen die anderen hebben gedaan. Ik ben vaak tegengekomen dat mensen XP opnieuw installeren (fomatteren), maar dat blijkt dus echt niet nodig.

Bedankt allemaal en succes! ;)
Pagina: 1