Toon posts:

nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi, dit is mijn eerste keer dat ik hier post :)
wij zijn niet zo rijk, ik heb een Duron 1ghz met 240mb ram en een onboard 16mb videokaart (OC @ 154mhz vanaf 124mhz)

ik vraag me af of ik een nieuwe videokaart erin kan zetten, ik heb een Geforce 4 Ti4200 gezien voor een hele aantrekkelijke prijs, en daarom vroeg ik me ook af hoe ik mijn onboard videokaartje kan uitschakelen (zonder de bios te gebruiken want daar heb ik al gekeken)

heeft een van jullie daar ervaring mee??

Verwijderd

waarom zou je die uitschakelen :? Je kan toch gewoon de kabel op de Gforce doen? Als je hem uit zou kunnen zetten moet dat of via de BIOS of via een jumper ;)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat kunnen we niet zeggen zonder meer specs. We moeten onder andere het merk en model moederbord weten en of het een A-merk Pc is of niet.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zit er wel een AGP poort op dat moederbord, want een andere videokaart moet er uberhaupt wel op passen.

specs

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nou,

• Kijk of je een AGP slot hebt, zo'n bruin geval wat op PCI lijkt, maar wat net iets meer naar rechts zit. ;)
• Zo ja, dan druk je je nieuwe kaart erin
• Heb je meteen beeld zonder het BIOS te gebruiken
• DAN DOET IE HET!!!! :D

't is zoooo simpel ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

gladiool schreef op 25 juli 2004 @ 11:56:
Zit er wel een AGP poort op dat moederbord, want een andere videokaart moet er uberhaupt wel op passen.
en zonee, PCI he ;)

En ik ben het met Atlex eens dat je wel iets meer info mag geven :)

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Bij onboard-video heb ik als ervaring dat als je er een ander video-kaart inzet dat die automagisch wordt uitgeschakeld.
Meestal wordt hij nog wel gedetecteerd bij je apparaat-eigenschappen, maar trek je daar maar niets van aan.

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik moet er nog ff in kijken. maar het ging er vooral over OF het kan of niet (ik ben niet zo slim als het gaat om het binnenste van een pc)

Verwijderd

Topicstarter
Eichii schreef op 25 juli 2004 @ 11:58:
Bij onboard-video heb ik als ervaring dat als je er een ander video-kaart inzet dat die automagisch wordt uitgeschakeld.
Meestal wordt hij nog wel gedetecteerd bij je apparaat-eigenschappen, maar trek je daar maar niets van aan.
mooi mooi :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 11:58:
dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik moet er nog ff in kijken. maar het ging er vooral over OF het kan of niet (ik ben niet zo slim als het gaat om het binnenste van een pc)
dat geeft niet maar wij kunnen ook niet ruiken of dat past op jouw mobo he :) Om wat voor merk pc gaat het eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 12:00 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kast open en kijken of je deze hebt:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareguys.com/supplement/mb-tou3.jpg

Die bruine dus. ;)
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 12:00:
schrik niet het is een packard bell, ik weet niet wat me bezielde 3 jaar geleden toen ik hem afhaalde bij de modern electronics
Dat gif-groene deed het 'm. :P

[ Voor 52% gewijzigd door PD2JK op 25-07-2004 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
schrik niet het is een packard bell, ik weet niet wat me bezielde 3 jaar geleden toen ik hem afhaalde bij de modern electronics

• Eichii
Wat ik niet snap is dat mensen zich schamen voor wat ze een tijdje geleden hebben gedaan. Je hebt hem toch met "plezier" gebruikt en dan probeer je em te upgraden.
Je hebt gewoon geleerd dat je een foutje hebt gemaakt en die probeer je te compenseren door hem iets sneller te maken.

Gewoon normaal toch?

Verwijderd

nja, mijn ervaring met pc's als Compaq is dat als je het laat wat het is leuk is. Maar toen ik van videokaart ging wisselen het moederbord het niet meer zo leuk vond. Oftewel: hij fikte door ;(

Maar ik heb geen ervaring met Packard Bell. Misschien dat dat wat beter is als het om dit soort dingen gaat :?

Verwijderd

Topicstarter
wat? gif-groene? wat bedoel je daarmee?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 12:04:
Veel PB's hebben een 'aparte/lelijke' groene kleur, maar die van jouw dus blijkbaar niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
ow bedoelde je dat lol, ja die van mij is inderdaad groen :P
maar het ging bij mij niet om hoe mooi die was, maar om hoeveel "mhz" die had, want dat had ik een week geleden geleerd bij informatica, dit was degene met de meeste voor een lage prijs (nou ja laag, als je het zou omrekenen zou het zo ongeveer 1100 euro zijn geweest)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 12:09 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Bij mij wordt de onboard ATi Rage XL met 8MB (non-shared) geheugen niet uitgeschakeld wanneer een AGP-videokaart wordt toegevoegd. Ik kan dus makkelijk een dualmonitor setup maken.

De onboard kan ik via een jumper uitschakelen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Eichii
PcDealer schreef op 25 juli 2004 @ 12:07:
[...]

Bij mij wordt de onboard ATi Rage XL met 8MB (non-shared) geheugen niet uitgeschakeld wanneer een AGP-videokaart wordt toegevoegd. Ik kan dus makkelijk een dualmonitor setup maken.

De onboard kan ik via een jumper uitschakelen.
Tsja, dat kan ook natuurlijk. ;)

Verwijderd

[...]

nja, mijn ervaring met pc's als Compaq is dat als je het laat wat het is leuk is. Maar toen ik van videokaart ging wisselen het moederbord het niet meer zo leuk vond. Oftewel: hij fikte door ;(

Maar ik heb geen ervaring met Packard Bell. Misschien dat dat wat beter is als het om dit soort dingen gaat :?
Met Packard Bell Pc 's ligt het wel wat anders dan Compaq PB's zijn redelijk uit te breiden zoals de mijne :) .

Zat een Gf4 440Se in ->Gf2MX400->Gf3TI200->Gf4Ti4200->GfTI4600 ze werken er allemaal perfect op :9

En Pc2700 Geheugen ipv. Pc2100

Owjah en de bios geflasht zodat ik kan overclocken.

Ik zou die TI4200 kopen als ik jouw was tenzij je een AGP slot hebt dan :/ .

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
dat was volgens mij de kleur die ze vroeger gebruikte voor de kast ;)

Maar heb je de kast al open gemaakt? En als je een digicam hebt, maak er dan gelijk ff een foto van ;)

Verwijderd

Ook een Packard Bell is te upgraden. Het is alleen wat lastig om er achter te komen wat de fabrikant van het MOBO is.

Wanneer je dat weet dan kom je een heel eind verder. Vroeger was de fabrikant PCchips en die maakte verschrikkelijk veel borden per jaar zodat het moeilijk vinden is.

Probeer wat serienummers e.d te achterhalen van het MOBO, dan vind je met Google een hele hoop. 8)

Verwijderd

Topicstarter
ik maak die kast een keer open om te koekeloeren, maar niet nu, ik ben lui :P

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik nu wel genoeg info heb, bedankt luitjes :> _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 12:16:
en dat is een instelling die dit topic niet lang meer zal laten leven. Want er wordt wel wat (voor)onderzoek hier op GoT van je verwacht :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:12

Zerora

Ik Henk 'm!

Je kunt hem natuurlijk ook gewoon uitschakelen in het hardware profiel in apparaatbeheer van windows.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 12:18:
[...]

en dat is een instelling die dit topic niet lang meer zal laten leven. Want er wordt wel wat (voor)onderzoek hier op GoT van je verwacht :)
Inderdaad, aan hem zal ik dus ook geen moeite meer verspillen. :X

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 12:16:
En dat is NIET de bedoeling op GoT :(

GoT Huisregels

We verwachten niet dat je gelijk als je je aanmeldt alles weet, wel dat je zelf in staat bent FAQs te lezen en op zoek te gaan naar informatie. Als je 'lui' wilt zijn, ga dan alsjeblieft niet op GoT posten :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.