[XP]GUI niet meer zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 11:54
Gisterenavond zitten kijken om tv aan te sluiten op pc. We kregen echter geen beeld. Het gaat hier over een Geforce 4 mx 460, mijn broer zat gisteravond wat later dan nog zelf te proberen om maar dat beeld op de tv te krijgen. Zonder succes.

Wat blijk nu als hij vanochtend zijn pc opstart: hij krijgt zijn startbalk, iconen enz niet meer op het scherm. Het enige dat hij ziet is zijn achtergrond verkleint. Voor de rest zie je niets. Je ziet dat de hd bezig is met de programma's te laden enz maar zelf kan je dus niets doen.
Voor de rest start de pc goed op.

Wat is hier fout gegaan? kan iemand me aub helpen?

Is een P4 2ghz, win xp pro. Medion pc

Specs: http://specs.tweak.to/9454

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En in veilige modus ,werkt het dan wel goed? Als dat zou is moet je even de drivers van je videokaart opnieuw installeren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Cocona
hoe geraak je in veilige modus? Terwijl hij opstart op F8 drukken ? of wat was het nu ook al weer ? |:(

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Tijdens het opstarten F8 indrukken ja :).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Cocona schreef op 25 juli 2004 @ 12:00:
hoe geraak je in veilige modus? Terwijl hij opstart op F8 drukken ? of wat was het nu ook al weer ? |:(
Errm.. [google=xp safe mode] en [search=xp safe mode] werken hier toch erg goed hoor :) Verder is het in safe mode komen toch best wel redelijk basiskennis te noemen; en we vinden het prettig als je op dat gebied wat onderzoek verricht voordat je een dergelijke vraag post. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Cocona
Ok toch bedankt :) Het probleem is opgelost

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Cocona schreef op 25 juli 2004 @ 12:23:
Hoe dan? Als je de oplossing hier plaatst hebben andere mensen er ook wat aan als ze ooit hezelfde probleem krijgen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Cocona schreef op 25 juli 2004 @ 12:23:
Kun je even vertellen hoe je het hebt opgelost zodat anderen met hetzelfde probleem daar mogelijk ook nog iets aan hebben? :)

edit:
AtleX; dat zou ik toch zeggen? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Spider.007 op 25-07-2004 12:25 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 18:02
Ik weet niet of dit hetzlefde probleem is, maar ik heb dit ook wel eens gehad....
Als hij nog wel Windows Taakbeheer kan opstarten, gewoon in normale modus, dan moet je eens proberen of je deze taak kan uitvoeren (Windows Taakbeheer > Bestand > Nieuwe Taak) ''Explorer.exe'' Het kan zijn dat dit helpt, als het niet helpt...try safe mode.

Edit: Was weer te laat, probleem is al opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Yonix op 25-07-2004 12:26 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Spider.007 schreef op 25 juli 2004 @ 12:24:
edit:
AtleX; dat zou ik toch zeggen? :P
offtopic:
Da's waar ook, sorry :)

Verwijderd

edit:
Eigenlijk was ik het met atlex` account ;x

• Cocona
Wel toen ik op F8 drukte tijdens het opstarten. Dus niet een paar keer indrukken é, gewoon blijven indrukken en op een bepaald moment krijg je dus zo een scherm waar je verschillende dingen kan kiezen bv: windows starten met de meest recentelijke instellingen(ofzo iets), veilige modus, veilige modus met netwerkverbindingen, veilige modus met opdrachtprompt, windows gewoon starten en nog dingen.

Ik heb dus windows starten met meest recentelijke correcte instellingen, dus de laatste gekende goede configuratie. Sorry ik weet niet meer wat er exact stond maar het was in die aard.

Toen drukte ik maar op internet en zie je daar een tijdje dat logo van win xp met die 3 balkjes die over je scherm heengaan in dat kadertje. Toen ging alles weer normaal.

Voila hopelijk is het duidelijk :)

Pagina: 1