Toon posts:

asrock K7S8X Slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een eigenwijs moederbordje. Wanneer er gekozen wordt voor de slaapstand is er sprake van resume to ram. Dit is een optie die je aan moet zetten in de bios. Doe je dit niet dan verschijnt er wanneer de comp weer aan gaat geen beeld, waarna na een hard reboot XP keurig vraagt of hij de slaapstandinfo weg moet halen, waarna er niets meer aan het handje is.
Wanneer de resume to boot aan staat en de stroom erop blijft staan (!) dan gaat het compje keurig uit waarna hij ook weer keurig opstart. Tot zover geen probleem, alleen…
Ik wil zo graag dat hij volledig naar disk schrijft, zodat wanneer de stroom eraf gaat hij toch weer keurig kan opstarten.
Is dit nu iets dat enkel en alleen door de bios geregeld wordt of niet. En is er een oplossing mogelijk.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Chipset drivers heb je geinstalleerd?

Resume to RAM moet dus uit, want als ik het goed begrijp moet er spanning op het moederbord blijven om de gegevens in het RAM te bewaren?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je kunt toch gewoon de hibernation mogelijkheid van WinXP gebruiken? Als je in windows de hibernate functie aanzet en die aan je powerknop toewijst, kan je BIOS hoog en laag springen, maar windows dumpt de zooi gewoon naar disk.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 25 juli 2004 @ 12:05:
Chipset drivers heb je geinstalleerd?

Resume to RAM moet dus uit, want als ik het goed begrijp moet er spanning op het moederbord blijven om de gegevens in het RAM te bewaren?
Als ik die uitzet dan start het compje dus niet meer netjes op. Alle drivers zijn up to date. SIS746SF etc. Ik denk dat het compje denkt dat hij een notebook is. Hoe maak ik hem duidelijk dat hij een desktop is?

O ja die hibernation staat in XP aan. Ik denk als ik hem toewijs aan mijn powerknop (is standaaard afsluiten) het niet zoveel verschil uitmaakt met gewoon de shift toets ingedrukt houden.