[Mem] Twinmos 256 MB RAM PC3200

Pagina: 1
Acties:

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-08 01:03
Ik heb gisteren bij Powerline in Zoetermeer een Twinmos 256 MB PC3200 dimm gehaald. Ik woon niet heel erg dichtbij (bij R'dam), maar we moesten toch in Zoetermeer zijn dus ik kon eventjes langsgaan. Toen ik uiteindelijk thuis was gekomen, meteen mn geheugen dr in geprikt en comp aangezet. Mijn oude twinmos (256 mb pc3200), ook bij powerline vandaan, maar dan op de beurs gekocht in Ahoy, zat in slot 3, het nieuwe geheugen had ik in slot 2 geprikt, nou computer opstarten .. post test uitvoeren, mem optellen .. hij telde gewoon 512 mb ram. Dus ik dacht .. mooi hij werkt, maar dat was dus niet het geval :( .. toen hij normaal windows ging starten, gaat ie nu ineens rebooten :|. Als ik mijn oude geheugen in slot 1 en nieuw in slot 2 prik dan boot ie heel windows niet meer, dan krijg ik een gare fout melding dat windows mn drivers.sys ofzo niet kan laden :? .
Als ik mn oude geheugen gewoon weer in slot 3 prik, en mn nieuwe geheugen er naast leg ... dan werkt mn comp gewoon goed :? ....

Nou was mijn vraag, is mijn nieuwe geheugen nou brak of is het iets anders waar ik niet aan gedacht heb ....

Specs:
Asus a7n8x-x
AMD 2500+
Twinmos 256 mb ram pc3200 van de beurs ... en nieuwe gister gehaald bij Powerline.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Brak geheugen, terug brengen/sturen. Je kan nog memtest draaien.

• n1ck
Ja, zoiets dacht ik al ... toch vind ik het kut .. maar goed, morgen dan maar ff bellen met Powerline, en zeggen dat ie kapot is ..

Verwijderd

Dat is bekend probleem, had ik ook met mijn Twinmos geheugen toen met Asus Nforce 2 Deluxe. Toen maar Abit NF-S 2.0 gehaald, geen probleem. Misschien wilt een biosupdate helpen.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

En wat gebeurt er als je alleen je nieuwe reepje geheugen er in doet?....willekeurig slotje!

En idd, afzonderlijk je geheugen testen met Memtest er blijft verder weinig over.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• n1ck
Oh, dat had ik er nog niet bij verteld, als ik gewoon mn nieuwe geheugen in slot 3 doe, waar mn oude geheugen gewoon in werkt .. en mn oude mem er naast leg ... dan reboot ie ook gewoon ... dus hij zal wel gewoon brak zijn :'(

[ Voor 10% gewijzigd door n1ck op 25-07-2004 11:30 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

je moet ook even naar je timings kijken, soms worden die gereset, en mss kan het geheugen ze niet aan op de snelheid (fsb) die jij boot

http://specs.tweak.to/16495

• n1ck
Hij staat op auto bij mij. Hij haalt dus de timings uit het geheugen zelf, dat zou hij dus zeker aan moeten kunnen. En je andere reep werkt wel.. FSB is trouwens 166 mhz, en dat zou een PC3200 zker aan moeten kunnen ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Psboy schreef op 25 juli 2004 @ 11:38:
Hij staat op auto bij mij. Hij haalt dus de timings uit het geheugen zelf, dat zou hij dus zeker aan moeten kunnen. En je andere reep werkt wel.. FSB is trouwens 166 mhz, en dat zou een PC3200 zker aan moeten kunnen ...
166MHz zou met PC3200 zonder meer moeten werken. Maar 'auto' moet je nooit zo vertrouwen. Stel die reep met de hand juist in, draai dan Memtest86+, dan weet je het zeker.

Anders loop je kans dat de problemen gewoon komen doordat de SPD om een of andere reden verkeerd uitgelezen wordt en dat als ze hem bij de winkel ontvangen ze hem wel op de juiste timings testen en hij goed gevonden wordt; dan krijg je hem terug plus een rekening voor onderzoekskosten :o

Oslik blyat! Oslik!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Twinmos is een bagger merk...

Heel veel problemen hier op GoT die geheugen-related zijn, gaat om Twinmos geheugen.

Natuurlijk zijn er ook andere slechte merken. Maar Twinmos spant wel de kroon.

Mijn advies: Neem ander geheugen en breng dit reepje terug...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hooglander1 schreef op 25 juli 2004 @ 13:55:
Twinmos is een bagger merk...
Lekker onderbouwd :(
Heel veel problemen hier op GoT die geheugen-related zijn, gaat om Twinmos geheugen.
Wat dacht je van het feit dat TwinMOS relatief veel verkocht wordt. Zeer veel problemen hier op GoT mbt moederborden hebben met Asus planken te maken. Betekent dat dat Asus slechter is dan GVC (die inmiddels geen moederborden meer maakt na aanhoudende kwaliteitsproblemen) omdat er meer topics over Asus gaan :?
Natuurlijk zijn er ook andere slechte merken. Maar Twinmos spant wel de kroon.
Ik noem een V-Tec, ik noem de 1001 'OEM' repen waar niet eens een merk op te vinden is...
Mijn advies: Neem ander geheugen en breng dit reepje terug...
Gezien de statistisch en technisch inzicht die uit jouw post blijkt, lijkt me dat jouw advies ook met een korrel zout genomen moet worden...

Bovendien is de leverancier absoluut niet verplicht een ander type geheugen te leveren. Als het reepje defect blijkt (aannemelijk, maar nog niet aangetoond), dan mogen zij kiezen uit:

1) repareren (bij een geheugenreep niet bepaald een optie meestal)
2) vervangen voor een gelijkwaardig product (naar HUN keuze, mag dus zelfde merk/type zijn, zolang het werkt)
3) koop ontbinden (dus geld terug)

Zolang de leverancier één van deze drie dingen doet hebben ze aan hun verplichtingen voldaan en heb je verder niets te eisen :o

Oslik blyat! Oslik!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Cool 8)

Zo'n antwoord had ik al verwacht... Probeerde het nog een beetje te voorkomen, maar goed, ik bedoelde het minder erg dan jij denkt...
dion_b schreef op 25 juli 2004 @ 14:17:
[...]

Lekker onderbouwd :(
Onderbouwing staat eronder... kan je nu dus nog niet zeggen ;)

[...]

Wat dacht je van het feit dat TwinMOS relatief veel verkocht wordt. Zeer veel problemen hier op GoT mbt moederborden hebben met Asus planken te maken. Betekent dat dat Asus slechter is dan GVC (die inmiddels geen moederborden meer maakt na aanhoudende kwaliteitsproblemen) omdat er meer topics over Asus gaan :?

Tuurlijk word Twinmos veel verkocht, maar er word ook heel veel ander geheugen verkocht. En daar zijn minder problemen mee, ook hoor je vaak dat problemen opgelost zijn doordat er een ander merk geheugen in is gestopt. Dat heb ik geconstateerd, maar goed, ik kan er ook naast zitten.
[...]

Ik noem een V-Tec, ik noem de 1001 'OEM' repen waar niet eens een merk op te vinden is...

Spant de kroon onder de bekende merken die veel verkocht worden en die over het algemeen bekend zijn. Twinmos is niet enorm goedkoop, ik vind dat het duur is voor de slechte incompatibiliteit (ik noem AMD 64 bit) en de problemen die er mee zijn.
[...]

Gezien de statistisch en technisch inzicht die uit jouw post blijkt, lijkt me dat jouw advies ook met een korrel zout genomen moet worden...

Dat kan je doen, iedereen is vrij om te doen wat ie wil.

Bovendien is de leverancier absoluut niet verplicht een ander type geheugen te leveren. Als het reepje defect blijkt (aannemelijk, maar nog niet aangetoond), dan mogen zij kiezen uit:

1) repareren (bij een geheugenreep niet bepaald een optie meestal)
2) vervangen voor een gelijkwaardig product (naar HUN keuze, mag dus zelfde merk/type zijn, zolang het werkt)
3) koop ontbinden (dus geld terug)

Zolang de leverancier één van deze drie dingen doet hebben ze aan hun verplichtingen voldaan en heb je verder niets te eisen :o

Ik zeg ook niet dat de persoon iets te eisen heeft, maar de meeste computer-winkels staan het wel toe dat je een reepje geheugen terugbrengt... Ook als het niet kapot is, maar als het oncompatibel is met je huidige pc.

Natuurlijk hoef je dan niet meteen naar het allerduurste te kijken, maar ik zelf heb juist goede ervaringen met een standaard-merk geheugen. Waarschijnlijk wordt het ook weinig verkocht, maar tot nu toe heb ik flink kunnen mixen met de bankjes en het werkte allemaal prima. Zegt niet dat het altijd werkt natuurlijk... A-Data is de naam, werkt prima bij mij, ook zijn de prestaties niet slecht... Als je geen extreme dingen met je pc doet, voldoet het. (dion_b, dit is wat ik heb geconstateerd, misschien weet jij het beter, laat het me dan wel weten.)
In ieder geval wens ik de TS succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Hooglander1 op 25-07-2004 16:48 . Reden: fouten in de code eruit gehaald... ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• n1ck
Ik heb net Powerline gebeld, en die adviseren mij Kingston geheugen te kopen. In verband met het hogere acceptatie van het geheugen. Kingston is weer €15,- duurder. :( Ze zeiden van als ik weer een Twinmos kocht .. dat ik weer het zelfde probleem zou ondervinden. Ze praten me eigenlijk dus gewoon een Kingston aan.

Zou ik mijn comp mee kunnen nemen naar Powerline, en daar vragen of ze geheugen dr inzetten wat wel werkt, of zouden ze dat niet doen. Want als ik nou zometeen Kingston koop, terug naar huis rij, en het werkt weer niet. Dan moet ik weer terug ! :'(

Verwijderd

Normaal gesproken is Twinmos een prima merk! Ik gebruik het ook...Wat dat betreft heeft Twinmos een Lifetime warranty, b t w heb je al op de twinmos site gekeken voor vragen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Psboy schreef op 26 juli 2004 @ 13:53:
Ik heb net Powerline gebeld, en die adviseren mij Kingston geheugen te kopen. In verband met het hogere acceptatie van het geheugen. Kingston is weer €15,- duurder. :( Ze zeiden van als ik weer een Twinmos kocht .. dat ik weer het zelfde probleem zou ondervinden. Ze praten me eigenlijk dus gewoon een Kingston aan.
Prutsers. Compatibility heeft met de chips te maken, niet met de DIMMs. Hiermee geven ze aan dat ofwel niet te begrijpen, danwel geen inzicht te hebben in de chips op de DIMMs die ze verkopen.
Zou ik mijn comp mee kunnen nemen naar Powerline, en daar vragen of ze geheugen dr inzetten wat wel werkt, of zouden ze dat niet doen. Want als ik nou zometeen Kingston koop, terug naar huis rij, en het werkt weer niet. Dan moet ik weer terug ! :'(
Als ze dat willen doen is het een goed idee, dat scheelt heen en weergesleep. Bovendien is het dan niet jouw woord tegen die van hen :)

Oslik blyat! Oslik!

• n1ck
Ik heb net Memtest gedraaid, ik kwam op zo'n 2004756 errors ... lijkt me niet gezond :r

[ Voor 22% gewijzigd door n1ck op 26-07-2004 18:59 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Neej er zouden geen errors moeten komen :+
Geheugen omruilen dus :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Psboy schreef op 26 juli 2004 @ 18:59:
Ik heb net Memtest gedraaid, ik kwam op zo'n 2004756 errors ... lijkt me niet gezond :r
Heb je de settings al handmatig goed gezet :?

Zoals ik al zei is op 'auto' vertrouwen vragen om problemen...

Oslik blyat! Oslik!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:26
Ik had zelfde probleem maar bij mij was geheugen niet compatible met mobo. Maar dat kan bij jou niet aangezien je al een reepje van dat geheugen had. :?

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LuPo schreef op 26 juli 2004 @ 20:50:
Ik had zelfde probleem maar bij mij was geheugen niet compatible met mobo. Maar dat kan bij jou niet aangezien je al een reepje van dat geheugen had. :?
Hoe weet je dat het hetzelfde type reepje is :?

Alleen de merknaam zegt weinig over de gebruikte chips (en hun revisies). Als de TS nou met modelnrs gekomen was (tip :P ) kon je een uitspraak als deze doen.

Oslik blyat! Oslik!

• n1ck
Eind goed al goed, ik ben vandaag naar Powerline geweest en heb mn nieuwe geheugen inc. mn oude omgewisseld voor Kingston. Ik moest 34 euro bijbetalen, maar heb nu wel een goed merk .. wat perfect werkt..... *Jeeeej* _/-\o_ _/-\o_

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 09:49

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

nice :D

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• n1ck
Danku ^_^ 8)7

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 09:49

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

offtopic:
graag gedaan :+

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• n1ck
offtopic:
Nu even wachten totdat de andere mensen nice tegen mij zeggen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door n1ck op 31-07-2004 00:05 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Psboy schreef op 31 juli 2004 @ 00:04:
offtopic:
Nu even wachten totdat de andere mensen nice tegen mij zeggen ;)
Nope, helaas niet van mij :P Je hebt je probleem opgelost, maar we weten dus niet of je gewoon een brak reepje hebt of dat het een compatibility issue was.

En we weten niet wat voor chips er op de twee reepjes zaten...

Als je DAT post, dan krijg je een 'nice' van mij :7

Oslik blyat! Oslik!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
nice dude :P

Verwijderd

ik heb ook twinmos met PSC chips die werken heel erg goed bij mij trouwens nog beter dan ik gedacht had. Maar topic starter volgens mij is er nix mis met het merk twinmos maar de chip wat erop zit :p bij powerline krijgen zo bijna altijd Mtec wat natuurlijk een kut chip is. Ik kan het weten want ik woon namelijk zelf in zoetermeer en heb gisteren nog info gevraagd over die geheugen want zoals bekent de nforce 2 chipset draait niet alle geheugen reepjes. overgens vandaag nog 256mb gehaald van twinmos bij aci-computers erg vlakbij powerline en ook nog goedkoper 44 euro :P draait super stabiel

• n1ck
dion_b schreef op 31 juli 2004 @ 00:21:
[...]

Nope, helaas niet van mij :P Je hebt je probleem opgelost, maar we weten dus niet of je gewoon een brak reepje hebt of dat het een compatibility issue was.

En we weten niet wat voor chips er op de twee reepjes zaten...

Als je DAT post, dan krijg je een 'nice' van mij :7
Oh srry, dat was ik vergeten. Die gasten van de Powerline die hadden m getest, en zeiden dat er niet aan de hand was met het geheugen, dus dat het echt een compatibility issue was.

Toen vroeg ik natuurlijk van, hoe kan dat dan, die 2 dingen zijn precies hetzelfde. Toen ging die gozer een verhaal vertellen dat er verschillende chipsets opzaten, op die nieuwe zat Mtec .. dus ik zo van ok .... :?. Toen zei ik zal ik ff mn kast uit de auto halen, dan kan je het zien, dus dus gast .. oki .. dus ik halen... was het precies hetzelfde chipset Mtec dus B). Dus hun toch proberen dat geheugen aan de praat te krijgen ... no-go hoor.

Dus mn pa op een begeven moment.... werkt dat Kingston geheugen wel, dus die verkoper, ja hoor dat werkt gewoon ... zegt mn pa :p nou dan nemen we dat toch. Dus ik heb die oude twinmossen ingeruild (van de beurs en van vorige week ... had ik beide t bonnetje meegenomen) en 2 Kingston gekocht ... moetst 34 euro bijbetalen :+

** Eind Goed Al Goed **
_/-\o_

Nu heb ik wel een nice verdient ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou vooruit dan maar- nice :)

Samengevat: 2 TwinMOS/MTec reepjes wilden niet (samen) werken op een A7N8X-X, 2 Kingston/chips onbekend wel.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 31-07-2004 11:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Nice 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• n1ck
dion_b schreef op 31 juli 2004 @ 11:34:
Nou vooruit dan maar- nice :)

Samengevat: 2 TwinMOS/MTec reepjes wilden niet (samen) werken, 2 Kingston/chips onbekend wel.
Ja, zo klopt ie helemaal :P

Nice O-)
Pagina: 1