Ik ben bezig met het maken van een klein componentje in Delphi en omdat ik die code al eens geschreven heb in C# probeer ik deze nu te porten naar Delphi. In deze code zitten 2 procedures die data van een website lezen. Een van deze 2 moet ook nog bepaalde postdata meesturen.
De onderdelen van de procedures zien er in C# als volgt uit:
Deel van procedure 1 (zonder postdata):
Deel van procedure 2 (met postdata):
Mijn doel is dus om de HTML terug te krijgen in de variabele strHTML. Hoe doe ik dat voor deze 2 gevallen in Delphi? Ik heb vanalles gezien, maar die methoden waren nogal omslachtig en daarmee kon je niet posten.
Dus als iemand de oplossing weet dan zou ik blij zijn.
De onderdelen van de procedures zien er in C# als volgt uit:
Deel van procedure 1 (zonder postdata):
C#:
1
2
3
4
5
| ASCIIEncoding myEncoder = new ASCIIEncoding(); WebClient myWebClient = new WebClient(); myWebClient.Headers.Add("Content-Type", "application/x-www-form-urlencoded"); byte[] bHTML = myWebClient.DownloadData(this.DepatureUrl); strHTML = myEncoder.GetString(bHTML); |
Deel van procedure 2 (met postdata):
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| ASCIIEncoding myEncoder = new ASCIIEncoding(); string postdata = "stop=" + StationAbbreviation + "&selectedStation=" + StationName; byte[] Bdata = myEncoder.GetBytes(postdata); WebClient myWebClient = new WebClient(); myWebClient.Headers.Add("Content-Type", "application/x-www-form-urlencoded"); byte[] bHTML = myWebClient.UploadData(this.DepatureUrl, "POST", Bdata); strHTML = myEncoder.GetString(bHTML); |
Mijn doel is dus om de HTML terug te krijgen in de variabele strHTML. Hoe doe ik dat voor deze 2 gevallen in Delphi? Ik heb vanalles gezien, maar die methoden waren nogal omslachtig en daarmee kon je niet posten.
Dus als iemand de oplossing weet dan zou ik blij zijn.