Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik ben van plan om binnenkort een Sony-minidisc walkman te kopen, waarschijnlijk de sony MZ-NHF800, omdat deze ook voorzien is van een radio.

nu wil ik alleen 1 ding nog weten, ik weet dat je dat ding ook kan gebruiken voor gegevensopslag (FAT-systeem) maar wordt aan de speler een drive-letter toegewezen?
ik weet wel dat je niet zo direct mp3 bestanden over kunt zetten, aangezien deze eerst nog geconverteerd moeten worden naar het zgn. ATRAC.

maar bestanden die voor data-opslag bedoelt zijn kun je zo overzetten via de verkenner?
en kun je ook als er al muziek op de schijf staat data erbij zetten?

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Of je ook data naast muziek kunt gebruiken weet ik zeker van wel: je kunt het door elkaar gebruiken.
Over je vraag of hij als masstorage device wordt gezien: ik denk het niet. Ik denk dat je steeds aan dat SonicStage vast zit...

Verwijderd

Ja hij word gezien als externe schijf. Alleen voor muziek gebruik je sonicstage 2.0

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50
Laatst in een folder iets over gelezen. Daar stond in dat je via Verkenner de bestanden kon beheren en dat het schijfje FAT indeling had.

offtopic:
Damn you, half-leven :P

Maar juist omdat ie zo gezien wordt, vind ik het een interessant apparaatje

[ Voor 33% gewijzigd door Verdicampo op 25-07-2004 14:37 ]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ja, daarom vind ik 'm dus ook zo interesant
naast het feit dat het een walkman is vind ik het een uitkomst dat ik een gigabyte aan opslag bij me kan hebben.

hoop ik alleen wel dat de speler usb2.0 heeft, anders duurt dit nog best lang.
op de site van sony kom ik er niet echt uit.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50
In datzelfde foldertje stond volgens mij (86% zeker) dat de speler 2.0 heeft :)

Verwijderd

Zover ik weet is het gewoon USB 1.1

• Acolyte

Acolyte

Lid

Het is idd gewoon USB1.1 omdat Sony van muziek uit gaat en dan is het niet nodig USB2 te hebben. Meestal transferred hij de muziek op 32x snelheid en dus op de hoogste ATRAC3 snelheid (256kbit/s) is dat onder de 12mbit van USB1: 256kbit x 32 = 8192kbit/s = 1MB/s. Dat is onder de 1,2MB/s van USB1.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:51
Het heeft niets met ingestelde veelvouden van een bepaalde tranferrate van een bepaalde bitrate te maken, het heeft er gewoon mee te maken dan de maximale snelheid van het schrijven/lezen op de discs (wat een magnetoptische systeem is) zo rond de 10mbps aankan. Aangezien USB 1.1 12mbps is, is er geen enkele baat bij om een USB2.0 aansluiting te verzorgen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Acolyte

Acolyte

Lid

Breepee schreef op 25 juli 2004 @ 15:46:
Het heeft niets met ingestelde veelvouden van een bepaalde tranferrate van een bepaalde bitrate te maken, het heeft er gewoon mee te maken dan de maximale snelheid van het schrijven/lezen op de discs (wat een magnetoptische systeem is) zo rond de 10mbps aankan. Aangezien USB 1.1 12mbps is, is er geen enkele baat bij om een USB2.0 aansluiting te verzorgen.
Ook die all-new 1GB minidiscs?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:51
Juist die. De oude halen maar zo rond de 3mbps.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
yep, en ze ondersteunen het Mass Volume Storage-'protocol', wat wil zeggen dat win2k/xp, macOS, linux en anderen 'm zonder lastige extra drivers zó kunnen installeren :)
Pagina: 1