Toon posts:

CD's met playlists én DRM maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

Een uitdagende vraag:

Ik wil een CD samenstellen met daarop liedjes én uitleg/analyse van die liedjes (het verhaal erachter, zeg maar, soms zelfs zin voor zin). Die CD zou ik graag over een jaar in de detailhandel willen hebben liggen.

Nu heb ik een aantal eisen waaraan hij moet voldoen:

1. DRM (ik hoop dat de muziekbusiness mij gratis die liedjes geeft omdat het voor hen reclame gaat opleveren)
2. Meerdere playlists opstartbaar. Stel de gebruiker wil alleen de liedjes horen en niet de commentaarstem, dan moet dat kunnen. Of de gebruiker wil zowel de liedjes als de commentaarstem horen, of alleen het verhaal. enz. enz.
3. Bij voorkeur beluisterbaar in de auto en op mp3-cd spelers enzo.
4. Ik wil linkjes naar de verkoopsite van de betreffende muziekfirma kunnen opnemen (again omdat ik ze zo misschien kan overtuigen de liedjes gratis ter beschikking te stellen)

Hoe zou ik dit moeten aanpakken? Zijn er universele playlists beschikbaar die elke player begrijpt? Kun je mp3's onder een DRM-systeem hangen? Of moet het gewoon een audio-cd worden met alle tracks? Maar is het dan wel mogelijk om een bepaalde subset van de tracks te selecteren en af te spelen?

Ben erg benieuwd naar jullie ideeën hierover. 8)

Verwijderd

Misschien iets in de trant me cd-text oid.. kan je misschien wel je verhaaltje in kwijt :) weet alleen niet of het beperkt is in het aantal karakters..

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16
Als het spul afspeelbaar moet zijn op gewone CD-spelers, dan kan je MP3, DRM en playlists alvast vergeten. Tenzij je een multisessie CD maakt met een applicatie voor PC erop, en ook gewone CD-audio.

Verwijderd

Topicstarter
Hee subsonik, zo'n multisessie-cd klinkt wel interessant. Weet je misschien websites van producenten van die dingen? En zijn die ook te kopiëeerbeveiligen?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 08:07 ]

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
Multisessie-cd's komt er gewoon op neer dat je je cd in verschillende stappen volbrandt met data. Maar dat heeft niets te maken hetgeen jij wenst.
Ik zou zeggen dat het met een gewone cd onmogelijk is. Ik ben het in ieder geval nog niet eerder tegengekomen.

Mss moet je denken aan een dvd? Met teksten zichtbaar op de televisie ofzo. Op dvd zijn dit soort dingen veel makkelijker te maken.