Card Reader (Medion) werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Menghu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
[os: windows xp pro]

Tja, daar ben ik weer. Omdat de canon multibase mp360 het niet deed en het volgens de [/begin-sarcasme]zeer deskundige[/eindig-sarcasme] helpdesks van Canon écht niet aan hun product kon liggen had ik besloten om xp pro opnieuw te instaleren. (stond toch veel troep op, dus beter om eens even opnieuw te beginnen) Wonder boven wonder doet de multibase het nog steeds niet. (die gaat dus linea recta terug naar de winkel maandag) maar de 7 in 1 cardreader weigert nu ook om te werken.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er iets mis is met de card reader, ik ben zelf waarschijnlijk vergeten iets heel simpels te instaleren. (daar ben ik goed in) Toch, ik heb de drivers van de cardreader geinstaleerd en hij wil het niet doen. Wel laat hij in appraatbeheer zien dat de diverse readers er zijn en dat ze werken. Op de installatie/driver cdrom die bij de medion computer zit staan 4 directories onder de naam "CardReader", namelijk "Medion Flash XL MK Boot v8.30", "MS-6982 Firmware V27A", "Patches" en "Setup".

De setup heb ik gebruikt en daarme kreeg ik idd het programma dat voordat ik xp opnieuw instaleerde er ook al op stond en idd ervoor zorgde dat de cards gelezen werden. Alleen pakt hij ze nu dus niet. (lullig extraatje: normaal als ik er een smartmedia kaart in doe gaat er een lampje knipperen, dat doet hij nu dus niet)
Het is vast iets kleins en lulligs maar ik heb geen flauw benul wat het kan zijn. (ze zouden mensen zoals mij uit de buurt van computers moeten houden)

heeft iemand een idee?
alvast bedankt,

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-03 11:42

Leejow(saait)

Blater

Ik vind het zelf altijd lastig, het installeren van drivers van USB apparaten. Het liefst wil ik dat ze gelijk herkend worden en dat ze klaar zijn voor gebruik, maar de merken zoals die van medion worden meestal niet door windows zelf herkend. Misschien moet je eens proberen om windows het apparaat opnieuw te laten herkennen en dan de drivers te installeren.

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Een cardreader onder xp moet toch werken zonder drivers :?

SP 1 geïnstalleerd ?

Religion is Opium for the Masses

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:16
http://md8083.hertsintern...ve-memorycardreader.shtml

Dat al is geprobeerd? :)

(wel handig van je dat je ff vermeld welke Medion je hebt :X )

[ Voor 28% gewijzigd door Sir_Killalot op 25-07-2004 01:33 ]

• Menghu
Het probleem is dat hij het appraat wel herkent (hij geeft aan dat het apparaat er zit en alles in orde is) maar ja hij pakt de kaarten dus niet.
Yep, ik heb gelijk nadat ik xp opnieuw geinstaleerd hebt ook alle updates binnengehaald, ook sp1.

Nope, die site kende ik (nog) niet killalot, maar ik heb beide trucs geprobeerd en ze hebben het niet opgelost.

OOPS, ik heb een Microstar PC MT 5.

Jammer dat die trucs niet werkten, ik sprong al bijna een gat in de lucht.

• Menghu
erhmz okee... ik stak het kaartje er verkeerd om in....

(dat bedoelde ik dus dat het vast iets heel lulligs was)
Pagina: 1