AMD PowerNow uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 18:47
Ik heb pas een Acer Aspire 1511LMi met een AMD64 die PowerNow heeft. Dat wil zeggen dat de CPU een variabele kloksnelheid heeft om energie te besparen.

Heel leuk enzo, maar ik wil het uitzetten... alleen vind ik er niks over. Zoeken op GoT+google leverde me op dat er een ''tooltje'' voor is, maar verder niks concreets. Ik heb op de Acer supportsite gekeken; maar daar ook niks gezien..

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mag ik vragen waarom je het uit wilt hebben? Naar ik weet zorgt het voor lagere temperaturen een een lager stroomverbruik waardoor de ventilator minder vaak aanslaat en je langer met je accu doet. Naar mijn weten gaat het opvoeren van de snelheid dusdanig snel dat je eigenlijk geen vertraging bemerkt.

Indien je het echt wilt: Bekijk deze post eens, al weet ik niet zeker of dat ook bij jou van toepassing is.

@Ecteinascidin: Je bent traag :P

[ Voor 29% gewijzigd door AtleX op 24-07-2004 23:26 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

ffies klein vraagje: waarom zou je dat uit willen zetten? Om je laptop te smelten? Juist die software zorgt ervoor dat als je CPU uit z'n neus vreet in de hoek mag nietsen. Indien je dat niet wilt, denk je dus blijkbaar dat het je prestaties beperkt... en da's niet zo.

[edit]Ja hoor... dubbelpost :)

[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 24-07-2004 23:25 ]

• Silent Thunder
De reden dat ik het wil uithebben, is dat ik 'n vermoeden heb dat de prestatie nu minder is.

Ik weet niet echt wat ik van dat PowerNow moet denken. Ik zat gisteren een benchmark te draaien (3DMark03). Iets waarvan je zou denken van... nou moet ie CPU toch ff 100% geven; maar hij draaide maar op 700MHz terwijl het een 3000+ is!

Dus ik vraag me eigenlijk af... op welke basis beoordeeld PowerNow welke programma hoeveel ''kracht'' krijgt? Kijkt hij na het geheugengebruik per programma; en past hij daarop de CPU aan?
Als het gevaar oplevert, doe ik het natuurlijk liever niet :)

[ Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 25-07-2004 09:59 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De prestaties zijn echt niet minder, ik heb ooit eens een tooltje geschreven wat je snelheid wel snel op zou moeten jagen, het is hier te downloaden. Je moet Fi-Bench2 runnen, en dan je kloksnelheid in de gaten houden :). Het programma doet een zwaar beroep op je cache en branchprediction, en op elke computer wordt de CPU usage 100%.

[ Voor 19% gewijzigd door AtleX op 25-07-2004 10:44 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Silent Thunder schreef op 25 juli 2004 @ 09:55:
Ik weet niet echt wat ik van dat PowerNow moet denken. Ik zat gisteren een benchmark te draaien (3DMark03). Iets waarvan je zou denken van... nou moet ie CPU toch ff 100% geven; maar hij draaide maar op 700MHz terwijl het een 3000+ is!
Dat verschijnsel zie je wel vaker, softwareuitlezen van speedstepCPU's wil niet altijd goed gaan. IMHO klokt 'ie heel snel terug zodat de software altijd de oude waarden onthoudt.... dus als je 100% belasting doet, gaat die CPU wel op de 2 GHz draaien maar blijft je software-uitlezing op 700 MHz staan.

Ik heb het ook met mijn Centrino, die heeft nog nooit op 1500 MHz gestaan, meestal rond de 600 en af en toe 1400 ..... terwijl ik een knopje heb om 'm vol open te draaien en reken maar dat 'ie aan de gang gaat (warmteontewikkeling).
Laat je niet gek maken door een stom progsel dat niet real-time de CPU-freq kan meten.

• Silent Thunder
okay :)

Verwijderd

Heb dezelfde lapper.....ook powernow...

ik ga gewoon naar beeldschermeigenschappen....en dan bij schermbeveiliging....energie...en dan kan je aangeve waarvoor je je lap gebruikt... Thuis/kantoor.....Presentatie..etc... je moet bijv presentatie kiezen of altijd aan....dan blijft je processor op volle toeren draaien!!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 14:07:
Heb dezelfde lapper.....ook powernow...

ik ga gewoon naar beeldschermeigenschappen....en dan bij schermbeveiliging....energie...en dan kan je aangeve waarvoor je je lap gebruikt... Thuis/kantoor.....Presentatie..etc... je moet bijv presentatie kiezen of altijd aan....dan blijft je processor op volle toeren draaien!!
jah okeej, maar brand 'ie dan niet door ofzo? of dat onderdelen overmatig worden belast door de constante snelheid?, zoals net al werd aangeduid

als na 2wkn mijn schijf of geheugen doorfikken dan heb ik er ook niks aan hé

als het alleen puur de accutijd beïnvloed heb ik er wel vrede mee :)

[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 25-07-2004 14:14 ]

Pagina: 1