Toon posts:

site banner

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag mijn eigen site programmeren. De html code lukt wel. Alleen wil ik graag een mooie banner met de naam van de site hebben. Nu heb ik wel wat ervaring met programma's als photopaint (lijkt op photoshop) en coreldraw, maar ik weet niet hoe ik een echt mooie banner met naam kan maken. Ik ben vooral bezig geweest met layouts voor werkstukken en de opmaak van het geheel. Maar dat is toch heel anders. In ieder geval veel makkelijker. Ik ben op zoek naar iets moderns. Een banner als http://www.chaptercheats.com/ is erg leuk, maar iets moderners is schitterend. De achtergrond van de site wordt overigens zwart/donker blauw.

Weet iemand misschien een plek waar je een aantal van die banners kan downloaden of een programma waar mee je ze kan maken (inclusief tutorial).

Het liefst zou ik een banner hebben zoals die op www.warez
Deze is echt schitterend. Als iemand mij kan vertellen hoe je aan zo'n mooie banner kan komen graag.
Ik ben zeker bereid er veel moeite te doen. Ik heb op google gezocht met zoektermen als banner tutorial, maar verder dan een saaie achtergrond met een klein plaatje en een tekstje kom je daar niet mee. Ik kom hier om te leren dus ieder beetje hulp is welkom.

[ Voor 2% gewijzigd door Pelle op 25-07-2004 13:43 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Doe een Photoshop- of Fireworks-tutorials, dan leer je het snel genoeg. Zie dit voor een aantal tutorials voor Photoshop.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zelf maken doe je niet zomaar. Die banner is door een (semi)pro gedaan, en die heeft heel veel ervaring met -waarschijnlijk- photoshop.

Het is denk ik makkelijker om ergens een mooi plaatje te rippen en daar tekst op een creatieve, mooie manier op te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog een mooie. http://img78.photobucket....n/Signatures/tech_sig.jpg
Deze is ook schitterend, alleen een beetje klein. Als iemand voorgemaakte banners weet waar ik alleen maar de tekst in moet zetten zou dat eigenlijk ook goed zijn. Het liefst maak ik hem zelf, maar ik begrijp dat zoiets als wat ik voor ogen heb erg moeilijk is. Heel erg bedankt alvast voor jullie moeite.

Verwijderd

Het volgende kan ook :

Indien je in het bezit bent / of iemand kent met een 3d paket zoals 3dmax of rhino
, kun je een complex figuur maken op een strake kleur achtergrond.

In photoshop maak je bijvoorbeeld zo een achtergrond met getinte vegen en halen

in een layer daar je 3d figuur op , en vervolgens met tools die effe kleer verwijderen.
Je site tekst er doorheen plaatsen met een mooi ( futuristisch ) font.
en je heb al snel een leuk resultaat :)

** EDIT , heb nog niet gekeken wat voor resultaat het geeft
maar dit is een site waar je banners kan maken , gratis inclusief het opgeven van verschillende doelen

---== een link verwijderd ivm waardeloze banners 8)

http://www.cooltext.com/

de laatste is erg mooi, maar ligt vaak het loodje ivm drukte :)
Keuze van tekst , font background , font decoration en meer _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 10:49 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 10:22:
** EDIT , heb nog niet gekeken wat voor resultaat het geeft
maar dit is een site waar je banners kan maken , gratis inclusief het opgeven van verschillende doelen

http://www.animationonline.com/freebanners.html
Das niet echt wat de TS zoekt denk, zijn niet bepaald mooie banners.
Maar wat hierboven gezegd wordt over de tutorials is wel een goed idee, ik zelf heb gemerkt dat na een tutorial je kunsten op fotoshop gebied erg vooruit gaan, doe er een paar en je kunt vast een fatsoenlijke banner in elkaar draaien.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

zoals ik al noemde had ik nog niet gekeken wat het deed, was op speurtoch voor de TS.

any way : inderdaad een tutorial volgen, maar wat hij zoekt is in iedergeval niet gratis te verkrijgen op het net, zoals eerder gezegt worden die hoogstaande graphics door pro's gemaakt

flink blijven proberen :+

Maar ik kreeg een beetje de indruk dat hij snel resultaat wilde

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 10:52:
any way : inderdaad een tutorial volgen, maar wat hij zoekt is in iedergeval niet gratis te verkrijgen op het net, zoals eerder gezegt worden die hoogstaande graphics door pro's gemaakt

flink blijven proberen :+

Maar ik kreeg een beetje de indruk dat hij snel resultaat wilde
Dat snelle resultaat is niet helemaal waar. Het is niet zo dat ik persee binnen een week zo'n schitterend logo in elkaar wil hebben. Het zou natuurlijk wel leuk zijn als dat kan. Het zou een hoop werk besparen, maar ik ben er evengoed bereid voor om er voor te werken. Maar dat houdt niet in dat ik 2 jaar aan het oefenen ben met programma's als photoshop e.d. Dus als iemand een enorme tutorial heeft die ik kan volgen zou dat helemaal meegenomen zijn, want de meeste tutorials leveren een resultaat dat nergens op lijkt. In iedergeval bedankt voor jullie hulp

edit: Vergeten te vermelden. Als 1 van jullie iets moois heeft ontworpen, dan zou ik het graag zien als voorbeeld. Gewoon om een idee te krijgen. Hoe mooier hoe beter :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 11:31 ]

Verwijderd

@TS, je zou eens moeten kijken of je op een zgn FXP forum kan binnenkomen, daar zitten nogal vaak gasten die graag dit soort banners (ook wel sig's genoemd) maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 11:29:
edit: Vergeten te vermelden. Als 1 van jullie iets moois heeft ontworpen, dan zou ik het graag zien als voorbeeld. Gewoon om een idee te krijgen. Hoe mooier hoe beter :*)
check: [rml][ 2d] post je 2d stuff maar weer - part 7[/rml]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 11:32:
@TS, je zou eens moeten kijken of je op een zgn FXP forum kan binnenkomen, daar zitten nogal vaak gasten die graag dit soort banners (ook wel sig's genoemd) maken.
Denk dat ie beter een manga forum op kan zoeken, daar zitten er meer, en die zijn ook ets toegankelijker (ik heb eens op het forum van "Bid For Power" gezeten, daar hingen hordes van die gasten rond, die vinden het ook leuk om requests uit te werken)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:39

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Blaise schreef op 24 juli 2004 @ 23:43:
Zelf maken doe je niet zomaar. Die banner is door een (semi)pro gedaan, en die heeft heel veel ervaring met -waarschijnlijk- photoshop.

Het is denk ik makkelijker om ergens een mooi plaatje te rippen en daar tekst op een creatieve, mooie manier op te zetten.
:r Als jij je best doet om iets moois en exclusiefs te maken, vind je het toch ook niet leuk als er iemand anders mee gaat prijken?

Anyway, het maken van een bannerheader als ddie van ChapterCheats is niet zo moeilijk, mits je goede resource-images hebt :) Ik zie maar twee plaatjes die ze hebben gebruikt (+achtergrond rechts, +tekst, +frame). Het is meer een kwestie van netjes extracten/uitknippen en goed weer in elkaar plakken.

Disclaimer: dat betekent niet dat iedereen het kan, goed grafisch inzicht is vereist.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Banners verschillen in deze niet zoveel van standaard 2D-werk, alleen:

- vast formaat (486x80 als ik 't goed herinner)
- opletten bij compressie (je hebt strakke tekst nodig, en dan is GIF soms toch nog beter als JPG - ideaal is eigenlijk PNG)
- animatie: moet 't bewegen? let ook op eventuele irritatiefactor; fel knipperende zooi is irritant.
- typografie: nu kan dat fontje dat je hebt nog zo leuk zijn, als het onleesbaar is heb je er niks aan.

1) zoek hier even in het grote Fonts-topic; er staan een heel aantal sites in met gratis lettertypes. Alles wat afwijkt van Verdana, Arial of Times New Roman kan het al minder gewoontjes maken.

2) resources. Hiermee bedoel ik dus afbeeldingen die relevant zijn (voor een banner voor hosting ga je geen huisdieren gebruiken, etc) en zgn. stock images. Google Image search brengt je al een heel eind met zo'n zaken; zeker voor een banner die qua pixels toch niet zo gruwelijk groot is kom je ook met kleinere afbeeldingen al een heel eind.

3) compositie. Wat zorgt ervoor dat iets er cool uitziet? Kleur, verhoudingen, lettertype, afbeeldingen. Je kunt al een hele hoop maken met Photoshop alleen (en nu heb je dat misschien niet, maar het gros van de tutorials die een inleiding zijn in cool spul maken werken met dit programma), maar als het bestaat uit 3 keer een filtertje gebruiken over een foto komt er natuurlijk niks cools uit (zie ook een aantal posts in het 2D-topic).

Voor het 'rippen' van afbeeldingen; liever niet. De artiest in kwestie kan het misschien pas na een jaar pas uitvinden of zich er niet druk over maken, maar toestemming vragen staat netjes en scheelt een hoop rotzooi. Aan de andere kant; pay peanuts, get monkeys ;).

Iedereen zit er hier op te hameren om het zelf te leren; dit omdat je dan precies krijgt wat je wil, je niet 3-4 keer om een revisie hoeft te vragen. Ook is aanpassen dan makkelijker. Ook kun je dan bij leren; niemand zal je uitlachen als je je banners in het 2D-topic neerzet en ze zien eruit als een chimpansee die met vingerverf zich even heeft uitgeleefd. Jij krijgt zelf te horen wat je er aan cooler kan maken, en het is aan jou om die raad op te volgen :).

Overigens jammer dat ik hier even achter een server zit die wel op T.net kan komen maar alle externe images blokkeert, anders kon ik je denk ik redelijk precies zeggen hoe die banner gemaakt is.

[ Voor 6% gewijzigd door Yoozer op 25-07-2004 13:17 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Dicht, want zoektopic, en link naar warezsite.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.