Toon posts:

Onboard sound met of zonder Sweex 6 Channel 5.1 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P4P800S SE Mobo. Daarop zit een 6 channel soundchip:

6 kanaals Audio & SoundMAX Digital Audio System
Het SoundMAX Digital Audio System is de best presterende en meest betrouwbare audio oplossing van dit moment. SoundMAX Digital Audio System levert 5.1 kanaals surround sound en state-of-the-art DLS2 MIDI synthesizer met Yamaha DLSbyXG sound set, 5.1 Virtual Theater™ en ondersteunt toonaangevende game audio technologie zoals Microsoft DirectX™ 8.0, Microsoft DirectSound 3D, A3D, MacroFX, ZoomFX, MultiDrive 5.1, A3D en EAX.

Toen ik nog een belabberd mobo had, dus ook belabberd onboard sound, heb ik een geluidskaart gekocht van Sweex: 6 Channel 5.1 . Ik weet dat dat dingetje een stukje van je processorkracht in beslag neemt. Zouden jullie dat kaartje gewoon installeren of eruit laten, is onboard geluid genoeg? Dus is het de moeite waard die Sweex erin te houden?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:21

w0w

Probeer het uit... Luister en ervaar het verschil, alleen op die manier kun je een juiste keuze maken :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

liever SoundMAX dan Sweex.
de onboard sound van tegenwoordig is helemaal niet slecht. in tegendeel zelfs, bij een beetje up-to-date systeem is de onboard sound vaak beter dan de gemiddelde losse soundkaart.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 21:09:
6 kanaals Audio & SoundMAX Digital Audio System
Het SoundMAX Digital Audio System is de best presterende en meest betrouwbare audio oplossing van dit moment. SoundMAX Digital Audio System levert 5.1 kanaals surround sound en state-of-the-art DLS2 MIDI synthesizer met Yamaha DLSbyXG sound set, 5.1 Virtual Theater™ en ondersteunt toonaangevende game audio technologie zoals Microsoft DirectX™ 8.0, Microsoft DirectSound 3D, A3D, MacroFX, ZoomFX, MultiDrive 5.1, A3D en EAX.
Hahah, moet een beetje lachen om de vetgedrukte tekst :) Waar halen ze die redenering vandaan?

FF ontopic reageren, ik zou het eruit laten als je het niet nodig hebt. Ik heb zelf onboard sound + een SB live 1024 voor mn speakers, die ik zo nu en dan een keertje gebruik, stel er dus geen hoge eisen aan. Op mn mobo (DFI NFII ultra infinity) zit een Soundstorm chip en ik wil bijna wel wedden dat die stukken beter is dan die SoundMAX...
Ik gebruik dus primair mn Soundstorm & secundair mn SB live 1024. Test het gewoon een keer, dan weet je ook precies wat lekkerder klinkt & kan je je keuze onderbouwen. Inbouwen van een pci kaartje voor een tweaker kost ook niet meer dan een minuutje nietwaar ;) ?

Kheb wel ervaring met Soundmax (compaq pceetjes op werk), maar ben niet echt onder de indruk van die dingen (zijn geen 5.1 chippies btw)

Instagram / YouTube