Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
k ga over een paar dagen op vakantie naar canada, en nu hebben ze daar 110v zoals je weet en ik wil mn mp3 speler daar ook kunnen gebruiken. Nu kan de adapter van mn speler alle input tussen 100 en 240V aan staat erop en ook 50 of 60 Hz. Dus k heb geen trafo nodig, maar wat ik wel nodig heb is een fysieke converter. Want daar is de stopcontact like this: | | en hier like this o o. Het pas gewoonweg niet :(

Weet iemand misschien waar ik zoiets kan kopen(het liefst niet via internet, want dat duurt te lang)

Alvast bedankt:)

Verwijderd

ik denk wel dat ze dat bij de ANWB-winkel hebben

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zo'n ding heet een wereldstekker, of reisstekker. Zijn zelfs bij de Blokker te koop ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:52
heel handig
knip de stekker er af
zoek een willekeurige stekker die past
(je kan ze halen bij de gamma ofz)
groef die open
en groef daar de draden goed aan

Verwijderd

timcooijmans schreef op 24 juli 2004 @ 21:03:
heel handig
knip de stekker er af
zoek een willekeurige stekker die past
(je kan ze halen bij de gamma ofz)
groef die open
en groef daar de draden goed aan
8)7

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tcs-computers.be/producten/images/stekker.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mototravel.nl/motoshop/media/reisstekker.jpg
Google: reisstekker
al eens bekeken of een lokale shop bezocht?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 21:05 ]

Verwijderd

Bij een lokale electroboer hebben ze die meestal wel ( had je zelf ook kunnen bedenken toch ?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 21:05 ]

• 0fbe
why not?
het enige verschil is de stekker

gewoon zoiets: http://www1.nl.conrad.com...g=&jump=&p_selected_area=

[ Voor 37% gewijzigd door 0fbe op 24-07-2004 21:19 ]

Verwijderd

timcooijmans schreef op 24 juli 2004 @ 21:12:
[...]

why not?
het enige verschil is de stekker
rofl dat ik dit nog ga uitleggen :D

1. zo'n canadese(noord amerikaanse?) stekker vind je hier niet bij de gamma, en al helemaal niet voor de prijs van een verloopstekker.
2. het erop zetten van zo'n stekker is veel meer werk dan een verloopstekker gebruiken.
3. de garantie van de adapter is verlopen, misschien van de mp3 speler ook wel
4. er is altijd een kans dat je wat fout doet.
5. vanwege 4: verzekeringsmaatschappijen zijn bijzonder blij met zelfgemaakt spul.
6. terug in nederland moet je het nog eens doen.
7. etc..

verders natuurlijk een wereldidee 8)

Verwijderd

Topicstarter
dank u allen, k wist idd niet hoe zoiets heette daarom kon ik het bijna niet vinde. K zal eens de blokker bezoeken morgen 8)

en zelf een stekker maken kan op zich wel, maar dat is imo een beetje riskant voor zon ding waar ik gister 300euro voor heb neergeteld :p

Verwijderd

je schijnt ze het beste op schiphol te kunnen kopen, daar schijnen ze veel goedkoper te zijn. Dat is tenminste wat ik gehoord heb

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 22:27
Gewoon van te voren kopen dan weet je zeker dat je er een hebt. Die dingen kun je overal wel kopen: Blokker, ANWB, Mediamarkt etc

Trouwens topictitel klopt niet helemaal. Ik dacht dat je een echte 110-220V converter nodig had.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11 20:46
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 21:20:
[...]

1. zo'n canadese(noord amerikaanse?) stekker vind je hier niet bij de gamma, en al helemaal niet voor de prijs van een verloopstekker.
2. het erop zetten van zo'n stekker is veel meer werk dan een verloopstekker gebruiken.
5. vanwege 4: verzekeringsmaatschappijen zijn bijzonder blij met zelfgemaakt spul.
7. etc..

LOL, en dan vergeet je nog het belangrijkste:
TS heeft niet zo'n stekker en het reply is: dan neem je zo'n stekker.
Heel handig...

Verwijderd

In electrozaken (bijv. RadioShack) in Canada en USA kun je electrosnoeren met lokale stekkers kopen die je in je trafo kan stoppen.

Je kunt op elke luchthaven reisstekkers vinden.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Je kunt ook gewoon een snoer maken met aan de ene kant een contra stekker waar je de stekker van je adapter in drukt. Aan de andere kant pel je het snoer aan en pruts je de draadjes in het stopcontact. Makkelijker kann niet lijkt me???? >:)

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• 0fbe
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 21:20:
[...]

7. etc..

Oeps ik moet beter lezen |:( Ik dacht dat de TS bedoelde dat hij een adapter uit Canada in NL wou gebruiken

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
jealma schreef op 25 juli 2004 @ 10:21:
Je kunt ook gewoon een snoer maken met aan de ene kant een contra stekker waar je de stekker van je adapter in drukt. Aan de andere kant pel je het snoer aan en pruts je de draadjes in het stopcontact. Makkelijker kann niet lijkt me???? >:)
niet echt een veilig advies he...had de TS geadviseerd om in Canada aan het blote eind van de draad een Canadese stekker te zetten....beetje domme tip zo.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:12
Ben ook in .ca geweest, en daar gewoon bij de locale WallMart zo'n steller gekocht, voor nog geen $10 Canadeze dollars.

En die stekker kan je ook nog vormen naar zo'n beetje alle stopcontacten over de wereld, mijn ouders hebben hem nu ook altijd mee naar australie en dat soort landen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hm, ik heb er vorige maand eentje bij de v&d gekocht voor nog geen drie euro. Weet niet precies wat de wisselkoers voor de Canadese (met een s, ja!) dollar is, maar drie euro is natuurlijk niks voor een vijf-in-één-wereldstekker! :)

Rail Away!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Halfords heeft er een in de folder staan, eur 9,95, een ronde met aan 5 kanten de stekkers van de andere landen. Het heet een wereldstekker. Dmv een draaiknop selecteer je welke (buitenlandse) stekker je gebruikt. Capaciteit 16A/250V AC

Ik heb hem een soortgelijke ooit eens bij de ANWB gehaald en er staat op dat het een wereld stekker is Ik heb hem in de USA gebruikt voor mijn elektrisch scheerapparaat en werkte niet overal vlekkeloos, doordat in sommige stopcontacten de pennen niet goed contact maakten. Het kan zijn dat het aan de stopcontacten lag.

"Past over ter wereld" staat er bij mij op de voorkant, achter op staat "niet geschikt voor zuid afrika".

Ik ben er niet zo blij mee en ik zou aanraden zo'n model als het plaatje bij de ractie van euss, en voor minder dan 5 euro (3 euro bij v&d is al genoemd). Tevens vermoed ik dat ze op schiphol en andere toeristen locaties juist duurder zijn, maar dat zal ik over 4 weken wel even checken. Op schiphol koop je alleen maar taxfree zaken (drank, etc)

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1