hp 5370c probleem

Pagina: 1
Acties:

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
sinds enige tijd wilde ik weer mijn scanner gebruiken om wat fotos te scannen voor iemand
toen ik hem aangesloten had deed hij totaal niets
alles wat erbij zit is orgineel heb hem enige jaren geleden nieuw gekocht

omdat ik mijn adapter wilde controleren of deze wel werkte bleek deze gegoten te zijn en de aansluiting is te klein om door te meten met mij multimeter

dus besloot ik mijn scanner open te maken om hier rechtstreeks bij de printplaat te meten
onderaan aan de achterzijde kon ik hem openschroeven en onder de klep acheraan (bovenzijde) zaten ook een paar schroeven alleen veel heeft dit dus niet opgelevert
nu kan ik de achterkant wel lichten maar blijkt hij aan de voorzijde te klemmen waar ik dus geen schroeven kan vinden om het bovengedeelte te demonteren

het probleem lijkt dat hij geen power geeft heb zowel een usb kabel als een paralelle kabel gebruikt om te kijken of het daar in zat maar volgens mijn tester zijn de poorten gewoon goed maar wil de scanner niet opstarten

het slot (schuifklepje aan onderzijde) staat op open dus in principe zou hij moeten werken maar helaas geen resultaat want zelfs mijn computer met windows XP en de nieuwste drivers heeft geen enkel resultaat
is hier mischien iemand die me hiermee verder opweg kan helpen?
De adapter is een HP 24 volt dus ik kan geen andere adapter regelen om te kijken of het daar aan ligt

computer voor alle werkzaamheden

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
iemand een idee? :/

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Kicken na 3 uur is wel heeeel erg snel vind je niet? :X

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
zou nu een subtiel schopje mogen?? :+
even ter aanvulling als ik dit moet repareren of een nieuwe kopen waarmee ben ik het voordeligste uit als ik een gelijkwaardig artikel koop?
heb niet vele gescand maar het zit er wel aan te komen dat ik veel ga scannen (oude fotos om te bewerken)

Verwijderd

je kan je adapter waarschijnlijk wel doormeten met een paperclipje in het gaatje van het stekkertje. Als die adapter geen spanning geeft is met een beetje mazzel alleen je adapter kapot. Die kan je uiteraard vervangen voor een ander exemplaar, let wel op de spanning, soort stroom (AC/DC) en het aantal (m)A dat de adapter moet kunnen leveren.
Mocht je adapter goed zijn dan kan het zijn dat er soms een soort zekering in de scanner zit (kan er uit zien als een weerstand) die kapot is. Mocht dat zo zijn kan je die eruit solderen en bij de lokale elektronicaboer een vervangend exemplaar kopen. Je kan natuurlijk ook verder meten in het voedingsgedeelte van je scanner, maar dit zijn de meest voor de hand liggende dingen.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
ok bedankt mijn voeding is ok dus die werkt ga mijn scanner even doormeten het is nogal moeilijk bij de printplaat te komen namenlijk omdat ik hem niet in zijn geheel los krijg dat zekeringetje overnieuw erop solderen is geen probleem voor mij die onderdelen kan ik wel bestellen al kan ik hier niet iets zien wat bijvoorbeeld verbrand is of iets dergelijks
bedoel voornamenlijk optisch natuurlijk

[ Voor 6% gewijzigd door Edwin van Cleef op 28-07-2004 02:30 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

probeer hem eerst eens op een andere computer, eentje die werkt onder win98 ofzo waarvan je de drivercd hebt, de scanners van HP leveren nogal wat problemen onder winXP, heb je voor winxp gecertificeerde drivers op de site van hp kunnen vinden?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
die zijn volop te vinden het heeft ook onder XP gewerkt toen ik hem kocht had ik net win 2000 prof draaien hier (4 jaar terug) daarna heb ik niets te klagen gehad over driver support van HP heeft ook onder win XP gewerkt
het probleem is dat normaal gesproken de scanner al geactiveerd werd zodra ik de deksel oplichte nu herkent mijn pc hem zelfs niet meer
installeren en dergelijke heeft geen enkele zin want hij blijkt hem nu gewoon niet meer te zien laat staan te activeren dus is mijn conclusie dat het een defect is in mijn scanner
ik zou geen tweaker zijn als ik het niet kon repareren maar als het teveel geld gaat kosten denk ik dat het goedkoper zal zijn dan een nieuwe
wanneer het een simpel iets zal zijn is het natuurlijk goedkoper om zelf een nieuw onderdeel in te solderen
zolang het niets mechanisch is moet dat kunnen denk ik maar ik kan de bovenplaat ook niet in zijn geheel demonteren omdat hij klemt bij de knoppen die vooraan zitten ben nogal bang dat ik de plaat ga breken als ik meer kracht zet maar daar zit hij ook ergens vast mischien dat iemand weet hoe ik dat kan losmaken dan ben ik al een heel stuk verder denk ik omdat ik dan overal bij kan

Verwijderd

zeg Edwin, no flames, maar kun je alsjeblieft de punt en komma gebruiken die op je TB zitten? Ze zitten naast de M.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
sorry had bbq die avond lees het net terug en idd je hebt gelijk de pilsjes hebben geen goed gedaan aan mijn typkunsten zal er op letten

Pagina: 1