Hardware of Software RAID?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

tog even snel een vraagje tussendoor... Ik ben ook van plan een raid 0 setup te bouwen. Nu heb ik onboard een Silicon Image Raid controller. Is het sneller om met die controller een hardwarematige raid te maken? Of met windows een softwarematige raid?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03 14:10
GuuZ14 schreef op 24 juli 2004 @ 11:32:
tog even snel een vraagje tussendoor... Ik ben ook van plan een raid 0 setup te bouwen. Nu heb ik onboard een Silicon Image Raid controller. Is het sneller om met die controller een hardwarematige raid te maken? Of met windows een softwarematige raid?
Hardwarematig is (lijkt mij) het beste.

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:42
GuuZ14 schreef op 24 juli 2004 @ 11:32:
Ik meen dat zelfs met die chip onboard het softwarematig heet omdat de chip geen eigen processor/geheugen heeft. Ik zou ook denken dat het wel iets sneller is met die chip maar er staan genoeg benchmarks van beide in dit topic ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Bovenstaande posts zijn uit [rml][ Benchmarks] Post hier je RAID0 scores![/rml] verplaatst, omdat het hier om een op zichzelf staand vraag ging :)

Topicstarter: neem de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden aandachtig door.

Tenslotte bevind je je in de luxe dat je over de hardware beschikt, dan zou je eenvoudigweg gewoon zélf kunnen testen en benchen. Eigen ervaring is het beste antwoord dat je ooit kunt krijgen :)

FAQ-gevalletje, dicht dus.

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 24-07-2004 20:59 ]

Dit topic is gesloten.