DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
Hardwarematig is (lijkt mij) het beste.GuuZ14 schreef op 24 juli 2004 @ 11:32:
tog even snel een vraagje tussendoor... Ik ben ook van plan een raid 0 setup te bouwen. Nu heb ik onboard een Silicon Image Raid controller. Is het sneller om met die controller een hardwarematige raid te maken? Of met windows een softwarematige raid?
Ik meen dat zelfs met die chip onboard het softwarematig heet omdat de chip geen eigen processor/geheugen heeft. Ik zou ook denken dat het wel iets sneller is met die chip maar er staan genoeg benchmarks van beide in dit topicGuuZ14 schreef op 24 juli 2004 @ 11:32:
tog even snel een vraagje tussendoor... Ik ben ook van plan een raid 0 setup te bouwen. Nu heb ik onboard een Silicon Image Raid controller. Is het sneller om met die controller een hardwarematige raid te maken? Of met windows een softwarematige raid?
Bovenstaande posts zijn uit [rml][ Benchmarks] Post hier je RAID0 scores![/rml] verplaatst, omdat het hier om een op zichzelf staand vraag ging 
Topicstarter: neem de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden aandachtig door.
Tenslotte bevind je je in de luxe dat je over de hardware beschikt, dan zou je eenvoudigweg gewoon zélf kunnen testen en benchen. Eigen ervaring is het beste antwoord dat je ooit kunt krijgen
FAQ-gevalletje, dicht dus.
Topicstarter: neem de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden aandachtig door.
Tenslotte bevind je je in de luxe dat je over de hardware beschikt, dan zou je eenvoudigweg gewoon zélf kunnen testen en benchen. Eigen ervaring is het beste antwoord dat je ooit kunt krijgen
FAQ-gevalletje, dicht dus.
[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 24-07-2004 20:59 ]
Dit topic is gesloten.
![]()