€ 55,95 per maand voor 100mbit lijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Iedereen wil graag een 100mbit lijn thuis of op zaak hebben liggen , maar dit is zeer zeer prijzig! Echter kan je tegenwoordig al voor 40,00 per maand een colocation ruimte krijgen in bijvoorbeeld TC-2 met 100mbit inclusief dataverkeer.

Als je dan een VNC verbinding kan maken met de windows bak (ja gevaarlijk :Y) ) in TC-2 met een soort set-op box dan heb je dus gewoon 100mbit thuis liggen.
(virtual)

Uiteraard zal je dan voor de VNC verbinding een ADSL lite nodig hebben , maar dit kost tegenwoordig nog maar 14,95 per maand

Voor 55,95 per maand heb je dan een 100mbit lijn thuis liggen?
Je kan dan gewoon films bekijken (streaming) , snel internetten want het enige wat binnen hoeft te komen via de VNC is 'beeld-signaal' wat makkelijk lukt met ADSL lite?

Zit ik nu ergens fout met deze redenering of kan je echt zo voor 55,95 per maand een 100bmbit lijn krijgen?

Hopelijk is dit goed geplaatst..valt namelijk in hardware en network en internet?

Defunctus Deo Juvente

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32
HappyFun schreef op 24 juli 2004 @ 20:13:
Zit ik nu ergens fout met deze redenering of kan je echt zo voor 55,95 per maand een 100bmbit lijn krijgen?
Misschien dat streaming video gaat lukken, al denk ik niet dat VNC via ADSL lite hier snel genoeg voor is, en btw, voor streaming video heb je geen 100mbit nodig :Y) ... Voor normaal downloaden is het iig totaal nutteloos, leuk dat je met 100mbit snelheid de data op je colo bak kunt krijgen, maar je moet het daarna toch echt met ADSL lite snelheden naar jezelf toe gaan halen. Of je moet 1x per maand naar dat ding toerijden en een HDD omruilen ofzo 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 24-07-2004 20:17 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je hebt dan misschien wel een 100mbit lijn in TC-2 maar bedank goed dat die VNC verbinding absoluut niet goed is. Je krijgt schokkerige streaming films en de paginaopbouw zal ook niet echt soepel zijn.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
Het beeld van films kan je nooit goed volgen via vnc volgens mij. Gaat veel te snel. :)

Verwijderd

Beeldsignaal over vnc is langzaam, films streamen met lite is geen goede kwaliteit, dan kan je toch net zo goed meteen streamen vanaf de bron, zonder 100MBit ertussen?
Ik zie het nut niet van 100MBit als je thuis lite hebt, die 100MBit verbinding is totaal overbodig, tenzij je heel veel moet downloaden/uploaden en de data telkens zelf langs wilt halen.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

als het al lukt een overlay beeld over vnc te bekijken.. meestal zie je alleen een zwart veld in je mediaplayer over vnc ed

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• HappyFun
  • Niet online
XanderH schreef op 24 juli 2004 @ 20:15:
[...]

Misschien dat streaming video gaat lukken, al denk ik niet dat ADSL lite hier snel genoeg voor is, en btw, voor streaming video heb je geen 100mbit nodig :Y) ... Voor normaal downloaden is het iig totaal nutteloos, leuk dat je met 100mbit snelheid de data op je colo bak kunt krijgen, maar je moet het daarna toch echt met ADSL lite snelheden naar jezelf toe gaan halen. Of je moet 1x per maand naar dat ding toerijden en een HDD omruilen ofzo 8)7
Je moet als volgt zien:

Telecity:
PC op 100mbit (dus met CPU/HDD etc)

Thuis:
Monitor , toetsenbord , muis en set-op box
Op set-op box draai je soort Windows Embedded

Je PC draait dus in Amsterdam , maar je ziet het beeldsignaal thuis.
Thuis heb je dus geen hardware draaien , maar alleen klein setop-box!
JvH schreef op 24 juli 2004 @ 20:15:
Je hebt dan misschien wel een 100mbit lijn in TC-2 maar bedank goed dat die VNC verbinding absoluut niet goed is. Je krijgt schokkerige streaming films en de paginaopbouw zal ook niet echt soepel zijn.
Beeldsignaal blijft dus altijd groot ..ook via VNC?
VNC maakt niet kleine pakketjes van 30KB die je download van het beeld wat de PC maakt? Eigenlijk zou het geen VNC moeten zijn maar 'pakketje' wat je binnenkrijgt en dat door setop box wordt uitgepakt?

[ Voor 5% gewijzigd door HappyFun op 24-07-2004 20:20 ]

Defunctus Deo Juvente

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Met VNC is dit echt niet mogelijk, die trekt veels te veel data over de lijn. Een filmpje kun je niet streaming bekijken via VNC op een 100Mbit LAN.

Andere optie is RDP (Remote Desktop), maar dan heb je maar 16 (of 256 kleuren).

Buiten dat, via VNC is geluid niet over te zenden en RDP heeft die mogelijkheid ook niet echt.

Verder is het wel leuk dat je een PC met 100Mbit (wel meer hoor) op Telecity of andere hosting hebt hangen, maar hij hangt daar en niet thuis. Zowieso gaat dat dus niet op. Waar je trouwens 40 euro per maand vandaan haalt weet ik ook niet ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:55
Dit heef echt weinig nut, want de kwaliteit van je stream is nooit hoog, neem dan een snelle adsl verbinding of wacht op glasvezel :)

|>

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Je hebt wel een lekkere verbinding vanaf de colocated ruimte maar de verbinding vanaf daar naar je werkplek knijpt het hele spulletje weer dicht en zeker via vnc is dit niet lekker video kijken etc je kan wel gewoon goed werken maar echt multimedia bekijken via zon bak zal geen succes worden. :|

• HappyFun
  • Niet online
Op dit idee kwam ik via http://www.clearcube.com/.../downloads/IPortI8800.pdf

Hier staat je PC dus ergens op internetlocatie..
Je kan dus op dat kastje USB (muis,toetsenbord) , VGA etc aansluiten en deze heeft dan communicatie met de PC ..die ergens @ internet hangt?

Met dit zou het toch wel moeten kunnen?
Hier kan je dus ook geluid ontvangen via 'VNC' ?

[ Voor 8% gewijzigd door HappyFun op 24-07-2004 20:25 ]

Defunctus Deo Juvente

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan je gehoste bak wel als 'downloadbak' gebruiken, snel downloaden (zo snel als de server waarvan je download kan leveren) en van daaruit weer met een vaste snelheid naar je eigen computer pompen.

Wel oppassen voor de hoeveelheid dataverkeer, dat lijkt mij een flinke adder onder het gras stroomkabel tussen de netwerkkabels.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
Leuk bedacht maar gaat dus nooit lukken.

Heb op mijn stage met Citrix gewerkt en daar gingen animatiegifjes en flashfilmpjes al helemaal de soep in over een 10Mbit netwerk dus met je 1Mbit verbinding gaat dat nooit lukken.

Engiste oplossing is vanaf daar downloaden en dan regelmatig langsrijden en daar een tape of aantal DVD's volschrijven en die meenemen.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:45

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

-- ziet er teveel uit als reclame --

[ Voor 83% gewijzigd door powerflux op 24-07-2004 20:28 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 13:17

Neus

www.zenaconsult.com

Bouw dàn een VPN tussen je colokatie en thuis... Kan je eroverheen gooien wat je wilt, ook netbios (disk sharen) of met VLC server/client video streamen.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• HappyFun
  • Niet online
powerflux schreef op 24 juli 2004 @ 20:27:
ooit gehoord van remote admin?

volledige hoeveelheid kleuren, volledige controle - echt alsof je je pc gewoon hier hebt staan.

een nadeel: het gaat nog steeds niet goed genoeg om te kunnen video-kijken..
jongentje schreef op 24 juli 2004 @ 20:26:
Leuk bedacht maar gaat dus nooit lukken.

Heb op mijn stage met Citrix gewerkt en daar gingen animatiegifjes en flashfilmpjes al helemaal de soep in over een 10Mbit netwerk dus met je 1Mbit verbinding gaat dat nooit lukken.

Engiste oplossing is vanaf daar downloaden en dan regelmatig langsrijden en daar een tape of aantal DVD's volschrijven en die meenemen.
Deze conclusie hebben jullie nadat jullie het PDF bestand hebben gelezen?

Defunctus Deo Juvente

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:13

BioHazard

*\o/*

Ik snap het niet? Je hebt thuis toch ook een verbinding? :?
Die kan toch nooit 100mbit gaan dus nooit direct de data zo snel binnentrekken toch?
Of denk ik nu fout? 8)7

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
VNC is sowieso traag, het geeft een enorm hoge CPU load waarna het alsnog traag werkt. Remote Desktop sharing is stukken beter en gaat over internet nog best wel snel, helemaal met 100MBit. Een film kijken via Remote Desktop Connection kan wel, maar dat gaat gewoon helemaal niet lekker en zal absoluut niet te doen zijn over een ADSL lite verbinding. Voor gamen geld zo'n beetje het zelfde.

Wat heb je dan: een 100Mbit bak waarop je kan surfen. Jeuh \o/.
Het is leuk als internet-file server, dat wel. Maar jouw idee gaat inderdaad niet werken.

🌞🍃

• HappyFun
  • Niet online
DataBeest schreef op 24 juli 2004 @ 21:09:
VNC is sowieso traag, het geeft een enorm hoge CPU load waarna het alsnog traag werkt. Remote Desktop sharing is stukken beter en gaat over internet nog best wel snel, helemaal met 100MBit. Een film kijken via Remote Desktop Connection kan wel, maar dat gaat gewoon helemaal niet lekker en zal absoluut niet te doen zijn over een ADSL lite verbinding. Voor gamen geld zo'n beetje het zelfde.

Wat heb je dan: een 100Mbit bak waarop je kan surfen. Jeuh \o/.
Het is leuk als internet-file server, dat wel. Maar jouw idee gaat inderdaad niet werken.
..je hebt nu over die Iport van Clearcube (zie PDF ergens hierboven) ?
Want die heeft dus CPU in de Iport en in de PCblade zelf..

Het gebruikt dus Windows Embedded op de Iport en Windows XP op die PCblade..
Volgens hun moet dit kunnen?

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

HappyFun schreef op 24 juli 2004 @ 21:13:
[...]

..je hebt nu over die Iport van Clearcube (zie PDF ergens hierboven) ?
Want die heeft dus CPU in de Iport en in de PCblade zelf..

Het gebruikt dus Windows Embedded op de Iport en Windows XP op die PCblade..
Volgens hun moet dit kunnen?
Wij snappen het wel hoor. :x Maar er is je al een paar keer verteld dat de techniek achter vnc of remote desktop of whatever dat gewoon niet trekt. En het laten zien van pdf bestandjes met kastjes die die techniek gebruiken verandert daar niks aan.

Het bekijken van een film kost zoizo meer dataverkeer via vnc of welke andere remote desktop techniek dan ook, simpelweg omdat de compressietechniek achter bijvoorbeeld divx vele male superieur is aan die van VNC. Bij VNC moet namelijk alles realtime gecompressed worden, bij divx zet je dat programmatje aan het werk op een film, en een paar uur later is tie klaar. Dus, het bekijken van een film via VNC kost jouw, op je thuisverbinding, meer dataverkeer dan de film zelf direct downloaden. Dus waarom zou je het via die server willen doen :x

Houdt er ook rekening mee dat gewoon alles iets trager gaat, het weergeven van webpagina's ED ook, tikken in word, zulke dingen. En elk spel dat ookmaar ietsje grafisch is kan je ook vergeten.

Enige nuttige oplossing, zoals door enkele andere al is aangeraden, is die server te gebruiken als fileserver.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:21
Leuk als dat ding niet boot zeg of vastgelopen is :P. Kan je helemaal naar A'dam om je ding te resetten :P. Nee, dan maar wat minder bandbreedte (want hoe vaak gebruik je dat nou????) maar wel op de goeie plek waar ik eht wil ;).

• I_stealth_I
  • Laatst online: 22-02 21:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Termi schreef op 25 juli 2004 @ 13:58:
Leuk als dat ding niet boot zeg of vastgelopen is :P. Kan je helemaal naar A'dam om je ding te resetten :P. Nee, dan maar wat minder bandbreedte (want hoe vaak gebruik je dat nou????) maar wel op de goeie plek waar ik eht wil ;).
Daar hebben ze de masterswitch voor uitgevonden; je krijgt een login van je provider en PLOP...je machine wordt hard gereset :)

Het is erg leuk gedacht maar:
• snel downloaden heb je niks aan...mits je iedere week je downloads op DVD wil fikken en deze in A'dam wil ophalen.
• investeringskosten zijn hoog (machine, onderhoud, reiskosten, set-upkosten)
• Veel hosters staan geen (MS-)werkstations toe.
• Beveiliging...leuk een DDosje via jou 'werkstation' via een lekke VNC verbinding dus je moet eigenlijk al een VPN bouwen >:)
• Peer-to-peer is uit den boze!
• surfen gaat echt niet sneller dan een ADSL 8Mbit verbinding bij een goede ISP.

[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 25-07-2004 14:12 ]

/dev/null

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:56

rapture

Zelfs daar netwerken?

Iedereen wil graag een 100mbit lijn thuis of op zaak hebben liggen , maar dit is zeer zeer prijzig! Echter kan je tegenwoordig al voor 40,00 per maand een colocation ruimte krijgen in bijvoorbeeld TC-2 met 100mbit inclusief dataverkeer.
Hoeveel giegs dataverkeer zit er bij? Zo cheap? Ik wil wel een rackserver binnengooien.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
rapture schreef op 25 juli 2004 @ 14:12:
[...]

Hoeveel giegs dataverkeer zit er bij? Zo cheap? Ik wil wel een rackserver binnengooien.
Genoeg lowbudget coloboeren.... Voor 25 eur kun je makkelijk 1U + 25Gb krijgen....

Alleen geen masterswitch enz..

* DJSmiley heeft ook eigen colodoos

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 20:38
Anders ga je naast een DC wonen en loop je s'ochtens even heen en weer om je mail op te halen.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

I_Stealth_I schreef op 25 juli 2004 @ 14:08:
[...]

Daar hebben ze de masterswitch voor uitgevonden; je krijgt een login van je provider en PLOP...je machine wordt hard gereset :)

Het is erg leuk gedacht maar:
• snel downloaden heb je niks aan...mits je iedere week je downloads op DVD wil fikken en deze in A'dam wil ophalen.
tenzij. 'Mits' is exact het tegenovergestelde.

Oh, en TS: dit gaat niet lukken. Ik heb ervaring met VNC(-achtigen) over 100mbit verbindingen (SURFnet, godzijdank voor wat betreft dataverkeer) en door de gelimiteerde verbinding hier thuis is dat niet heel geweldig.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 25-07-2004 14:32 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ik heb de ideale oplossing voor je, mits je in de buurt woont van zo'n colocenter. Hang een accesspoint in de coloruimte en ga via wireless bezig. Beetje goed spul kom je wel door de muren heen. Kan je wel vertellen dat je nergens een stabiele 100mbit verbinding kunt krijgen voor 40 euro/maand. Daarnaast werken alle goedkope colocenters met iets dat zoiets heet als 95% regeling. En dan kun je niet meer dan 5% pieken anders betaal je je eigen scheel, en dan zit je al snel op 4000 euro/maand terwijl je misschien maar 20gb hebt gedownload.

/me heeft een 1gbit verbinding op zijn colobak :9, nu nog mijn wireless :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 15:59 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wtf moet je met een gbit op je prive colodoos anders dan 1337 warez exchangen en het internet downloaden?

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 15:55:
Ik heb de ideale oplossing voor je, mits je in de buurt woont van zo'n colocenter. Hang een accesspoint in de coloruimte en ga via wireless bezig. Beetje goed spul kom je wel door de muren heen. Kan je wel vertellen dat je nergens een stabiele 100mbit verbinding kunt krijgen voor 40 euro/maand. Daarnaast werken alle goedkope colocenters met iets dat zoiets heet als 95% regeling. En dan kun je niet meer dan 5% pieken anders betaal je je eigen scheel, en dan zit je al snel op 4000 euro/maand terwijl je misschien maar 20gb hebt gedownload.

/me heeft een 1gbit verbinding op zijn colobak :9, nu nog mijn wireless :P
Het gaat je nooit lukken om een wireless verbinding te maken vanuit een datacenter. Al dat staal en interferentie van de servers die daar draaien. Daarnaast zijn de muren vaak van damwand profiel, dus zo'n dc is niet anders dan een stalen kooi. Ik denk dat een externe antenne buiten het datacenter nooit gaat lukken. Tenzij je goed bevriend bent met de beheerders van het datacenter. :P

/dev/null

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Waar kan jij voor 40- colocation ruimte krijgen met traffic included ? Ik moe tme gameservers ergens colocaten :D

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ask google M0n0:

[google=waar kan colocaten met 40GB?[/]

[ Voor 14% gewijzigd door I_stealth_I op 25-07-2004 17:52 ]

/dev/null

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

I_Stealth_I schreef op 25 juli 2004 @ 17:32:
[...]

Het gaat je nooit lukken om een wireless verbinding te maken vanuit een datacenter. Al dat staal en interferentie van de servers die daar draaien. Daarnaast zijn de muren vaak van damwand profiel, dus zo'n dc is niet anders dan een stalen kooi. Ik denk dat een externe antenne buiten het datacenter nooit gaat lukken. Tenzij je goed bevriend bent met de beheerders van het datacenter. :P
Dat kan vaak wel hoor. D'r is vaak ruimte voor antenne's e.d. op het dak. Maar dan nog, zie eens een DC te vinden met gewone huizen op een afstand die overbrugbaar is voor wlans ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HappyFun schreef op 24 juli 2004 @ 20:13:
Ja. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel. En VNC is geen magic compressor die een 1 mbit video stream compressed naar 10 - 100 kbit.
De zwakste schakel is dus gewoon ADSL Lite.

Zo'n setup is (in theorie) wel handig voor p2p stuff.

Oh, en datalimieten zijn tegenwoordig vaak belangrijker dan bandbreedte.

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-07-2004 18:32 ]

• Stewie!
  • Laatst online: 22:57

Stewie!

Keen must die!

m0n0 schreef op 25 juli 2004 @ 17:38:
Waar kan jij voor 40- colocation ruimte krijgen met traffic included ? Ik moe tme gameservers ergens colocaten :D
Moet je even kijken naar de sites van gameserver-boeren, veel daarvan colocaten ook, zit je in een prima netwerk O-)
zal maar niet spammen

Voor 40 euro krijg je nooit 100 mbit, een 100 mbit lijn met 100mbit traffic kost je toch minimaal zo'n 2500 euro per maand. Behalve als je een single-homed netwerk wilt, bijvoorbeeld kpn eurorings, dan krijg je het voor 1500-2000.

Voor 40 euro krijg je 1u + 65 GB dataverkeer, en dat zit je al ERG goedkoop B)

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 18:56
kieltju schreef op 25 juli 2004 @ 14:27:
Anders ga je naast een DC wonen en loop je s'ochtens even heen en weer om je mail op te halen.
wat is een DC 8)7

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Een DataCenter, waar die servers feitelijk geparkeerd staan dus :)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1