Toon posts:

Een gaming PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, en misschien ook hoog begaafte diersoorten.

Ik ben hier gekomen om advies te vragen aan mensen met ervaring
met computer hardware, die zullen hier vast wel zitten.
Zelf weet ik geen zak van hardware dus laat ik dat liever aan jullie over.
Het gaat om het volgende, Doom 3 komt bijna uit en ik zit hier nog met mijn P42.8 (533mhz bus) / ATI 9600XT / 512 ram (onbekent merkje) enzo voor enzovoort..
Is het nu de moeite om een nieuw systeem te gaan kopen? zo ja, welke?

Het moet dus een gamer-computer worden, zoveel mogelijk prestaties voor niet al teveel geld. Ik heb hetvolgende al in bezit; DVD brander (Plextor PX-708A), monitor (LG FLATRON L1710S), muisje, keyboard, headphone. Boxen zijn niet van belang.

Ik heb al wat op het internet rond gezocht voor ram en videokaarten. Maar ik kom er echt niet meer uit, de hoeveelheid ram soorten dat er zijn is niet meer te tellen!

Dus misschien zouden jullie me kunnen helpen? Alvast bedankt! :Y)

P.S. Wat suggesties over een kast zijn ook welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 19:57 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je een Radeon 9800 pro (rond de 200 euro) of beter in je huidige PC stopt, zul je al behoorlijk goed Doom 3 en andere nieuwe games kunnen spelen. ;)

Als je toch een nieuwe PC wilt zal ik toch in de Best Buy Guide kijken, daar worden elke keer 2 type game PCs samen gesteld, beide zijn het echt geen verkeerde PC's. ;)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 24 juli 2004 @ 20:01:
Als je een Radeon 9800 pro (rond de 200 euro) of beter in je huidige PC stopt, zul je al behoorlijk goed Doom 3 en andere nieuwe games kunnen spelen. ;)

Als je toch een nieuwe PC wilt zal ik toch in de Best Buy Guide kijken, daar worden elke keer 2 type game PCs samen gesteld, beide zijn het echt geen verkeerde PC's. ;)
Heel erg bedankt voor jou reply Databeest, nu heb ik nog een vraag. Is het heel raar om een Highend gaming systeem te kopen nu? En is het duur voor het systeem dat daar aangeboden is? (+- 2000 euro)

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 20:07:
[...]

Heel erg bedankt voor jou reply Databeest, nu heb ik nog een vraag. Is het heel raar om een Highend gaming systeem te kopen nu? En is het duur voor het systeem dat daar aangeboden is? (+- 2000 euro)
AMD voert maandag prijsverlagingen en -verhogingen door

De prijs van de Amd Athlon64 daalt nogal je kan beter ff wachten todat de prijsverlaging hier doorgevoerd is, scheelt je weer wat geld.

Tevens als je toch een nieuwe PC gaat kopen zou je eens naar een Geforce 6800 GT moeten kijken deze levert een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Als je een PC wilt kopen die je nog goed kan upgraden is het verstandig om als mobo de MSI Neo2 K8n Platinum met Nforce3 Ultra (dual channel) te kopen.

Hier kan een Amd64 3500+/3800+ (en FX) (socket s939) CPU op.

[ Voor 14% gewijzigd door M55 op 24-07-2004 20:17 ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

Rannasha

Does not compute.

Als ik jou was zou ik geen heel nieuw systeem kopen maar gewoon wat upgraden, nieuwe processor erin, nieuwe videokaart, misschien wat meer geheugen, enz... Kost je veel minder geld dan een hele nieuwe bak en je kunt de oude onderdelen ook nog verkopen (voor een redelijk prijsje, want zo superoud zijn ze nog niet)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Topicstarter
deze bak die ik gekocht heb (op 2 onderdelen na, is al bijna 2half jaar oud) En als ik een nieuwe bak koop heb ik 1 beetje goeie bak en 1 bak waar ik alles full op kan spelen!

Verwijderd

Topicstarter
M55 schreef op 24 juli 2004 @ 20:13:
[...]

AMD voert maandag prijsverlagingen en -verhogingen door

De prijs van de Amd Athlon64 daalt nogal je kan beter ff wachten todat de prijsverlaging hier doorgevoerd is, scheelt je weer wat geld.

Tevens als je toch een nieuwe PC gaat kopen zou je eens naar een Geforce 6800 GT moeten kijken deze levert een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Als je een PC wilt kopen die je nog goed kan upgraden is het verstandig om als mobo de MSI Neo2 K8n Platinum met Nforce3 Ultra (dual channel) te kopen.

Hier kan een Amd64 3500+/3800+ (en FX) (socket s939) CPU op.
Okee maar dat grapje gaat zeker wel wat meer kosten? Hoeveel dan?

Oh! en ik kan een ATI Radeon X800XT PE voor 400 euro krijgen, geld die Geforce 6800GT prijs/prestatie nogsteeds? of is de X800XTPE dan beter?

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 21:51

Lightah

Strikes Again

Persoonlijk denk ik dat je huidige systeem doom 3 etc nog wel vlot zal kunnen draaien, misschien 2 upgrades (meer geheugen en nieuwe generatie videokaart). Ik zou het zonde vinden om nu al een compleet nieuwe bak te kopen.

The Unpredictable Striker!

Verwijderd

Topicstarter
Lightah schreef op 24 juli 2004 @ 20:33:
Persoonlijk denk ik dat je huidige systeem doom 3 etc nog wel vlot zal kunnen draaien, misschien 2 upgrades (meer geheugen en nieuwe generatie videokaart). Ik zou het zonde vinden om nu al een compleet nieuwe bak te kopen.
Misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik heb nu al geupgrade. Mobo is a erg oud. Zomaar videocard en ram upgraden gaat dan niet meer. Dus moet er een mobo bij.

Dus Mobo vid ram, nu mis je alleen nog een proc (de rest is bijna gratis)

dus dan blijf je mar upgraden en upgraden totdat je bak 'n keer in elkaar zakt omdat hij veroest is

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 20:27:
[...]

Okee maar dat grapje gaat zeker wel wat meer kosten? Hoeveel dan?

Oh! en ik kan een ATI Radeon X800XT PE voor 400 euro krijgen, geld die Geforce 6800GT prijs/prestatie nogsteeds? of is de X800XTPE dan beter?
voor doom3 benchmark check deze site:
http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQy

GT sneller dan XTPE.
6800 GT heb je voor 425 Euro (XFT): pricewatch: XFX GeForce 6800 GT 256MB, PVT40AUA
MSI Neo2 Platinum k8n voor 129 Euro: pricewatch: MSI K8N NEO2 Platinum, nForce3 250U (ATX, AGP, Sound, LAN, SATA, 1394)

Athlon64 3500+ staat voor 368 Euro: pricewatch: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
maar dat zal nog wel dalen komende weken denk ik.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Van die GT sneller dan XTPE klopt geen zak, als ik het ATi topic mag geloven. Er komt een nieuwe ATi driver aan, dus pin je niet vast aan M55 zijn post.

Ik ga eens kijken of ik een (redelijke) pc voor je in elkaar kan zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op 24 juli 2004 @ 20:59:
Van die GT sneller dan XTPE klopt geen zak, als ik het ATi topic mag geloven. Er komt een nieuwe ATi driver aan, dus pin je niet vast aan M55 zijn post.

Afbeeldingslocatie: http://www.stitchability.co.uk/love%20you.jpeg

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je zou natuurlijk nog even kunnen sparen en dan eens gek kunnen doen, en zo'n Alienware machine met dual GF6800, en Dual CPU (alles standaard liquid cooled) kopen :P
das pas een killer game systeem :P (en ook een killer voor je portomonee :P )

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Nik

Nik

Ik heb een leuke PC voor 1300 euro samengesteld :)

Als je het zelf in elkaar zet: €1279,-

- Intel Pentium 4P 3.2 GHz met 1024 KB L2 Cache
- MSI PT880 Neo-LSR
- Kingston DIMM 1 GB
- Avance Line PC case B031
- Enermax 465AX-VE-GFM (460 watt voeding)
- Club3D GeForce 6800/TD
- Maxtor DiamondMax Plus 9 (160 GB) 8MB cache

De rest had je zelf al :) Lijkt me een lekkere game PC voor niet al te veel geld toch? Zelf heb ik dan wel mijn twijffels over die videokaart. Ben er niet zo heel bekend mee wat die nieuwe kaarten doen. Wellicht kun je zelf een mooiere uitzoeken?

Bestellen kan via Alternate.nl. Voor 50 euro extra (=1329 totaal) zetten ze hem helemaal in elkaar. Moet je nog wel even je DVD brander zelf inbouwen. Zomaar een suggestie hoor, op of aanmerkingen zijn welkom!

De software heb ik niet meegerekend, wellicht heb je zelf al een OS liggen, en ik kan er ook geen voor je uitzoeken. Is gewoon een kwestie van smaak en geld.

[ Voor 124% gewijzigd door Nik op 24-07-2004 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op 24 juli 2004 @ 21:08:
Ik heb een leuke PC voor 1300 euro samengesteld :)
Sjow mie, anders add je me ff op msn, >> nicky@brouwhuis.com

• Nik

Nik

^^^^ Zie boven je post ;) (was iets te traag met editen)

En dan nog wat (ik blijf editen zeg :P), misschien kun je een leverancier vinden die goedkoper is. Bestellen via internet kan meestal goedkoper, probeer de pricewatch eens.

Maar Alternate geeft wel een globale redelijke prijs (als indicatie).

en naar M55 de post hieronder:

Le-zen is de boodschap. Ik ben geen ATi of nVidia fanboy, maar ik lees gewoon van beide partijen, en ik denk dat als het waar is dat nVidia op gedeeltelijk 16 bits draait, en ATi dat op 24 doet, pak daarbij het feit dat de OpenGL drivers van ATi herschreven worden, en voila.

Maar ik wacht af, misschien moet je niet zo snel oordelen M55. Alleen maar omdat één site zegt dat de 6800 sneller is, wil dat nog niet zeggen dat dat ook zo blijft. En dan nog, zijn we ondertussen alle andere benchmarks vergeten?

Stop toch eens met dat gebaalt en l e e s

[ Voor 136% gewijzigd door Nik op 24-07-2004 21:22 ]

• M55
  • Niet online

M55

proller schreef op 24 juli 2004 @ 20:59:

ach Ati fans blijven geloven he :P

Verwijderd

M55 schreef op 24 juli 2004 @ 21:18:
[...]

De 6800GT is sneller in 1 spel, dat wil niet veel zeggen of wel? En om dat in te zien hoef je echt geen Ati fan te zijn. 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
M55 schreef op 24 juli 2004 @ 21:18:
[...]

en dan tog een Geforce kiezen bij zijn samenstelling voor mij _/-\o_

ik heb het erover gehad met gast over msn, hij zei dat jou setting lachwekkend was. :o, ik denk dat ik alsnog voor ATi/AMD ga en niet voor Nvidia/Intel

• Nik

Nik

Ah oke moment (en zo lachwekkend is deze setup niet hoor... is een prima game pc'tje. Maargoed, ik heb geen idee wat je budget is.)

[ Voor 82% gewijzigd door Nik op 24-07-2004 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weer met maat gesproken, hij zei. Wacht met kopen totdat er mobo's uit zijn met PCI-Express en Socket 939 + Dual DDR. Dan is het later makkelijker upgraden.

Daar heeftie gelijk in ofniet?

• Nik

Nik

Ja en nee. Tuurlijk kun je wachten, maar als dat er is, komt er weer wat nieuws...

[ Voor 128% gewijzigd door Nik op 24-07-2004 21:34 ]

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 21:26:
Weer met maat gesproken, hij zei. Wacht met kopen totdat er mobo's uit zijn met PCI-Express en Socket 939 + Dual DDR. Dan is het later makkelijker upgraden.

Tja ligt eraan hoe lang je wilt wachten. DDR2 is duur en nog niet sneller dan DDR1 (DDR 400 gelijk aan DDR2 533).

In principe kan je beter nooit PC kopen, er komt altijd wel beter/sneller/goedkoper spul uit :+
Je moet gewoon bepalen wat je ermee wilt en hoe lang je met je nieuwe PC wilt doen.

DDR1 geheugen zal echt nog wel lang leverbaar zijn als je dat mischien bedoelt, je kan ook nog steeds SDRAM kopen.

PCI-Express kaarten hebben ook nog geen voordeel op het moment tov AGP, dus dan zou je ook nog kunnen wachten op betere videokaarten.

Socket s939 is vrij nieuw en gaat dacht ik in elk geval nog mee tot Q3-2005

[ Voor 23% gewijzigd door M55 op 24-07-2004 21:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 21:26:

S939 is so wie so Dual Channel ik zou dan ook voor s939 gaan maar zeker niet wachten op PCI-Express. Gaat nog veel te lang duren voordat het op moederborden zit en voordat er grafische kaarten zijn die er ook echt wat aan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
M55 schreef op 24 juli 2004 @ 21:30:
[...]

Tja ligt eraan hoe lang je wilt wachten. DDR2 is duur en nog niet sneller dan DDR1 (DDR 400 gelijk aan DDR2 533).

In principe kan je beter nooit PC kopen, er komt altijd wel beter/sneller/goedkoper spul uit :+
Je moet gewoon bepalen wat je ermee wilt en hoe lang je met je nieuwe PC wilt doen.
ik wil het wel zoon 2 jaar volhouden (en daartussen een niet te dure upgrade)

• Nik

Nik

AMD + ATi?

- Asus K8V K8T800
- AMD Athlon 64 3000+ (2.0 GHz)
- Kingston DIMM 1 GB 2x
- Casetek CS-1018
- HEC 525VD-AT/BR voeding (525 watt)
- Hitachi Deskstar 7K250 (250 GB)
- ATi Radeon X800 XT 256MB

Leuker?

Hang wel een prijskaartje aan! €1922,- inclusief assenmblage!

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 21:33:
[...]

ik wil het wel zoon 2 jaar volhouden (en daartussen een niet te dure upgrade)
Ik heb nu nog een 3 jaar oude PC(1.4Ghz AMD) met Geforce3 (was toen dus echt net nieuw).. en ik kan zelfs nog FarCry spelen.. en ook blijkbaar nog doom3.. (tuurlijk niet op high detail) maar toch..

Prijs van GF3 was toen gelijk aan Geforce6800 Ultra nu.
Dus daar kan je vast wel 3 jaar mee.

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op 24 juli 2004 @ 21:34:
AMD + ATi?

- Asus K8V K8T800
- AMD Athlon 64 3000+ (2.0 GHz)
- Kingston DIMM 1 GB 2x
- Casetek CS-1018
- HEC 525VD-AT/BR voeding (525 watt)
- Hitachi Deskstar 7K250 (250 GB)
- ATi Radeon X800 XT 256MB

Leuker?

Hang wel een prijskaartje aan! €1922,- inclusief assenmblage!
dat heb ik in mijn standaard config.. alleen videocard is PRO die ik ga vervangen met XT PE als niemand een andere gedachteveranderende suggestie geeft

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen, ik moet er vandoor. Ik spreek jullie later in dit topic :D

• Nik

Nik

mijn P42.8 (533mhz bus) / ATI 9600XT / 512 ram (onbekent merkje) enzo voor enzovoort..
Oke? Hetzelfde als de config bovenaan deze pagina? Even vergelijken:

P4 2.8, tegenover een AMD 64 bits! 3000+
Onbekend geheugen, 512 Mb tegenover Kingston 2GB cl2-3-2
ATi 9600 XT, tegenover een ATi X800 XT

Nou ik zou wel weten hoor welke pc ik zou kopen...

En anders ga je toch zelf even wat zooi opzoeken? Pricewatch, Alternate, lokale PC boer... Genoeg info overal. En anders kun je altijd nog een Alienware PC kopen >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Nik op 24-07-2004 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
alienware mag jij kopen, dat is geldverspilling. Ze gooien er 800 ballen extra bij voor het design, dat is belachelijk!

en dat config gedoe bedoel ik niet, ik bedoel de pc die IK wil samenstellen tegenover die van jou.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ook nog onzeker over de kast die ik erbij moet hebben, welke is aan te raden? Mensen vertelde me dat Chieftec een goed en gebruiksvriendelijke kast is. Is dat zo? en welke moet ik dan precies hebben? (kleur wit)

• M55
  • Niet online

M55

http://www.nexustek.nl/breeze.htm
dit is wel een mooie kast, en goede voeding

• Nik

Nik

Over een kast kunnen we je weinig zeggen, dat is een persoonlijke smaak. De ene wil een Chieftek, de ander een Thermaltake, en weer iemand anders pakt een bierkratje.
Pagina: 1