[laptop] laptop accu openmaken

Pagina: 1
Acties:

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:24

empy

Rijdt rondjes

Topicstarter
Ik heb hier een compaq armada liggen die het perfect doen, op 1 ding na, de accu is gestorven. ;( dus nu moet ik dat ding zien te fixen, want ik heb dus geen geld voor een nieuwe. Het lukt me alleen niet om dat ding uit elkaar te krijgen, er zitten 2 schroefjes op en als je die losschroeft, kan je er evenveel mee als dat je ze vast laat. Ik wil niet te veel kracht zetten in de angst dat ik die hele accu molesteer. Ik heb al op google gesearched, maar daar kan ik alleen nieuwe kopen, en die zijn niet goedkoop.
Ik zal proberen nog pics te posten, hoewel die erg brak zullen zijn door me cheap-ass webcam.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:06

bonzz.netninja

Niente baffi

mm laptop accu's bestaan vaak uit veel meer dan alleen een accu set. Het hele meten e.d (status bar) gebeurt ook in de accu, en dit stuurt hij als data door. Een laptop accu maken kan dus nog wel een een tricky bedoeling worden

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:24

empy

Rijdt rondjes

Topicstarter
das waar, maar ik heb geen zin om een duur alternatief te moeten zoeken, ik ga er van uit dat er iets is doorgefikt, want hij had best lang aan de lader gelegen, en toen werd ie ook flink warm. daarna deed ie niks meer. |:(

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Soggy

vroemmmm

zoek anders eens naar bedrijven die een accu refurbishen, ze kunnen er namelijk nieuwe cellen in plaatsen. Het kost nog steeds geld, maar stukken minder dan een nieuwe originele.
Ik heb hier ook eens naar gezocht en er een aantal gevonden destijds. Ik heb er echter (nog) geen ervaringen mee.

If it works, tweak it