GA-7N400 pro2 -> SP-97 no-go?

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Hallo, ik heb zojuist me sp-97 binnen gekregen samen met nog wat spulletjes:

Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/Image_gallery/images//image248.jpg

Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/Image_gallery/images//image248.jpg

Ziet er onwijs stoer uit, beetje groot, maar ach, nu het probleem. Ik heb geen HSF plaat op me mobo, dus niet van die 4 gaatjes :( kan wel janken! Had er helemaal niet aan gedacht. Ik vroeg me af of er op 1 of andere manier toch een manier is om mijn koeler te kunnen gebruiken. Iemand enige idee of er een soort clip is die je aan die gaten op je koeler kan schroeven zodat de koeler gewoon aan het socket komt? (desnoods wat ti-wraps om hem op ze plek te houden).

Anders moet ik een nieuw bordje kopen terwijl me huidige nog vrij recent is!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
slecht dat dat bord geen mounting holes heeft, ik denk (wel bijna met zekerheid te zeggen) dat hetgene wat jij vraagt niet bestaat. ik zou zo'n massive koperen cooler niet aan mijn socket willen hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door unfor op 24-07-2004 19:48 ]

• Mister_X
Ja idd echt h**rig dat dat bord het niet hebt nee, zo oud is ie niet, en die koeler wil ik 'persee' houden :) Dat ding past toch wel op een amd64 plank he?

Echt gierig, bekijk net een plaatje van me andere pc, (workstation) zit een 2400+ op een asus-a7v8x-x(budget bord) in. En die heeft wel van die gaatjes :( Totdat ik nog geen nieuw mobo heb of een oplossing ga ik hem daar maar op doen denk :)

[ Voor 46% gewijzigd door Mister_X op 24-07-2004 20:08 ]

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb er zelfs mijn alpha 8045 voor opgegeven (heiligschennis), maar jah, ik had nou eenmaal dat bord, en het kon niet meer worden omgeruild (3 maanden geleden ofzo). Het bord is opzich wel goed, ik heb alleen last van sissende geluiden bij wisselende processorusage, en ik kan geen zware koelers eraan zetten, omdat ik de 4 gaten mis. Ik hou me overigens aanbevolen, mocht iemand van jullie met een oplossing komen, kan ik eindelijk die zalman reserator kopen :)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Mister_X
Ik zit al te kijken naar een goedkope amd64 bord :) de asrock k8s8x is misschien wat, +/-75euro... Alleen een SIS chipset

• Abbadon
  • Laatst online: 12-08 17:20
OMFG, wat voor formaat fan zit daar op??!!!!11 :o

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Irby
Abbadon schreef op 24 juli 2004 @ 20:20:
geen 80*80mm, maar 80*80cm toch? :P

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 16:21
Abbadon schreef op 24 juli 2004 @ 20:20:
120MM Alu van Titan >:)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Mister_X
haha, nee, is een 120mm fan :D Tja, ik wist ook niet dat ie ZO groot zou zijn, maar het past in me kast :). Nu nog op het socket :(

Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/Image_gallery/images//image250.jpg
Jep, bij freezing hardware vandaan.

2000rpm
79cfm

[ Voor 32% gewijzigd door Mister_X op 24-07-2004 20:24 ]

Verwijderd

Is er niets zoals thermal-glue ? wel een drastische maatregel.... 8).

Anders wat zelfbouw, ipv deze langs onder te bevestigen iets dat met drukveertjes
langs bovenuit de koeler op de cpu duwt... zelf heb ik dit nog niet gedaan.
Misschien is er iemand die dit al heeft gedaan ?

• Irby
@mister_X, als je voor 64-bit gaat, wacht nog even, binnen nu en 2 weken zijn de prijzen van amd-64bit naar beneden gegaan, omdat amd z'n prijzen aanpast. Misschien handig om te weten. (kun je dat prijsverschil aan een beter bord dan asrock besteden ;)).

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Voor de TS: ik zou ehm niet zomaar op je socket plaatsen dmv wat dan ook... zowiezo teveel gewicht... en ook omdat er dan denk ik te weinig druk zit om de heatsink goed en strak tegen de CPU aan te drukken.. en dus loop je het gevaar dat de cpu doorbrand (alhoewel dit de laatste tijd nihil is met de nieuwe mobo's)

voortaan eerst even wat research doen dus! www.thermalright.com staat een lijst met compatible mobo's .. mocht je een nieuw mobo willen.

www.google.nl

• Abbadon
  • Laatst online: 12-08 17:20
Man, lijkt zo op de foto meer op een scheepsschroef van de Queen Mary 2 8)7

Ik zou dat ook no way aan de socket hangen nee, met die fan zit je zo op driekwart kilo. En ik hoop voor je dat 'ie op een Athlon 64 bord past want daar hebben ze geloof ik al de SP-98 voor aangekondigd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Abbadon schreef op 24 juli 2004 @ 20:38:
Man, lijkt zo op de foto meer op een scheepsschroef van de Queen Mary 2 8)7

Ik zou dat ook no way aan de socket hangen nee, met die fan zit je zo op driekwart kilo. En ik hoop voor je dat 'ie op een Athlon 64 bord past want daar hebben ze geloof ik al de SP-98 voor aangekondigd.
de SP-98 was volgens mij voor s-939/940 borden zijn.. deze passte d8 ik wel op s754 :)

maargoed.. ff researchen dus!

edit: lama :P

Trouwens, TS, ik heb de SLK-900-U :P ook met fan adapter en 120mm fan erop... :P werkt as the hell :)

[ Voor 15% gewijzigd door MisteRMeesteR op 24-07-2004 20:43 ]

www.google.nl

• Mister_X
ja normaal research ik ook, maar hier had ik gewoon echt niet aan gedacht... :(

Dan maar wachten op prijs verlagingen.

(maar effe between de lines, denken jullie dat ie goed zal koelen? :P)

Verwijderd

Mister_X schreef op 24 juli 2004 @ 20:45:
ja normaal research ik ook, maar hier had ik gewoon echt niet aan gedacht... :(

Dan maar wachten op prijs verlagingen.

(maar effe between de lines, denken jullie dat ie goed zal koelen? :P)
Wat denk jezelf? :o

/me mssl gaat hem ook halen

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

natuurlijk gaat dat koelen als een gek.. voorbeeld,

AMD xp 2500 mobile @ 2500 mhz @ 1,8v.. met SLK-900-U en 120mm enermax op lowest 37 idle en 42 stressed.. met dit weer :) ideaal :D

en dan is de SP-97 van jou nog velen malen beter :)

suc6 verzekerd ;)

www.google.nl

• Mister_X
MisteRMeesteR schreef op 24 juli 2004 @ 20:49:
natuurlijk gaat dat koelen als een gek.. voorbeeld,

AMD xp 2500 mobile @ 2500 mhz @ 1,8v.. met SLK-900-U en 120mm enermax op lowest 37 idle en 42 stressed.. met dit weer :) ideaal :D

en dan is de SP-97 van jou nog velen malen beter :)

suc6 verzekerd ;)
Ja nou nog een moederbord waar het op kan :( dammit ik baal als een stekker, had me er zo op verheugt.

MisteRMeesteR:
Sorry las er over heen:

MisteRMeesteR:

Nog een keer: :) dat was reactie op mssl

[ Voor 96% gewijzigd door Mister_X op 24-07-2004 20:52 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Mister_X schreef op 24 juli 2004 @ 20:49:
Ja maar ik bedoel ook met die fan (+fanadapter) die erop zit
zoals je al eerder zei: dat heb ik ook.. alleen andere HS en fan dus.

www.google.nl

• Irby
Ow, trouwens, je zult de eerste niet zijn die de gaten gewoon in z'n moederbord gaat boren, ik heb al een aantal keer een klant gehad die dat dus ook echt daadwerkelijk gedaan had 8)7 , overigens vervalt dan wel je garantie (en de werking van je mobo, maar da's bijzaak; je koeler kan er tenminste wel op :P).

• Mister_X
:) zo dom ben ik niet

denk dat ik de asus a7n8x-e deluxe gaat halen, werk bij een computer winkel die die in assortiment heeft, heb dan nog 10% korting ook,

Wel zonde voor me huidige moederbord, hmz misschien voor me broertje :)

Verwijderd

Mister_X schreef op 24 juli 2004 @ 21:10:
:) zo dom ben ik niet

denk dat ik de asus a7n8x-e deluxe gaat halen, werk bij een computer winkel die die in assortiment heeft, heb dan nog 10% korting ook,

Wel zonde voor me huidige moederbord, hmz misschien voor me broertje :)
Of je geeft aan *mssl :) verkoopt je cooler en koopt de SLK900; die hang je aan de socket :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 21:38 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 21:15:
[...]

Of je geeft aan *mssl :) verkoopt je cooler en koopt de SLK900; die hang je aan de socket :)
moet je wel erbij zeggen dat hij de SLK900A moet hebben... :P en niet de U :P ow wacht, Mister zou research gaan doen :D :+

www.google.nl

• Mister_X
lol :) ik heb besloten deze te houden. Ik ga kijken of ik een beugel kan maken die om de koeler heen kan en dat ik de schroefjes vast kan schroeven in die beugel.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Mister_X schreef op 24 juli 2004 @ 22:32:
lol :) ik heb besloten deze te houden. Ik ga kijken of ik een beugel kan maken die om de koeler heen kan en dat ik de schroefjes vast kan schroeven in die beugel.
fine, als je maar goed oplet dat de hsf goed en strak tegen de cpu aanzit.. :) suc6 ermee.. ene pics na afloop ;)...

www.google.nl

Verwijderd

ik heb deze type ook SLK-900-U
op een asus a7n 8x deluxe (deze heeft wel gaatjes)

het maak voor mij niet uit of ik een 80bij80 of 92bij92mm gebruikt
omdat de kern van de fan te groot word dat er een dooie stuk op je koelblok onstaat.

deze fan had je moeten gebruiken http://www.dansdata.com/tmdfan.htm
deze heeft een kleine hard in het midde

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hrrrmph....

* dion_b is ouwe zak 8)7

Toen ik SP-97 in de titel zag staan dacht ik gelijk aan Asus SP-97 (So7 mobo met SiS 5598 chipset uit 1997...)

Verder doet dit me denken aan de Super Orb destijds- idioot groot, te ver doorgevoerd en allerminst practisch. 80mm geeft net zoveel koeling en net zo weinig lawaai en je bent er 50% minder kast aan kwijt ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Mister_X
Ik heb een chieftec matrix big-tower, ruimte is geen probleem, ik heb een mini voeding waarmee ik me fans/koeling creaties laat test draaien, hij_maakt_geen_herrie! :) Het dode punt in het midden ben ik ook bang voor, maar er zit dus een trechter tussen, die zorgt er hoop ik goed voor dat de lucht eerlijk verdeelt wordt.

• Mister_X
Who's the man! hij zit erop, en draait nu (zonder kast enzo) test, in bios alleen een temp van 64graden :(.

Pics how i did it:
(is een test-kapot oud mobo + een dode barton 2500)
Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/Image_gallery/images//image257.jpg
2 balkjes van plexiglas gezaagt (is enige spul watik heb thuis) en daar wat gaatjes in geboort zodat ze op de gaatjes van het koelblok paste)
IJzerdraadje
Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/Image_gallery/images//image256.jpg
Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/Image_gallery/images//image255.jpg

ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/Image_gallery/images//image255.jpg
Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/Image_gallery/images//image252.jpg
(wazige pic)

Hij maakt overigens goed contact want het blok voelt heet, komen nog pics aan van de test opstelling.

Pics@test:

Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/Image_gallery/images//image262.jpg
Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/Image_gallery/images//image261.jpg
Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/Image_gallery/images//image259.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Mister_X op 25-07-2004 14:00 ]

Verwijderd

[quote]Mister_X schreef op 25 juli 2004 @ 13:54:
Who's the man! hij zit erop, en draait nu (zonder kast enzo) test, in bios alleen een temp van 64graden :(.

dit had ik dus al verwacht.
zoals ik al zij de grote van de fan en hoeveel lucht verplaatsing maak niet uit
omdat de lucht niet snel genoeg door de koelblok kan stromen .

zelf maak ik nu gebruik van een 92mm zalman
en daarvoor een 92mm delda fan
en ook getest met een thermale take everflow 80mm
ook getest met een coolermaster

wel over al blijft de temp het zelfde omdat de lucht niet snelgenoeg door heen gaat .

mijn cpu is
amd xp 2400+@2200mhz 1,75volt
op een 166bus
de kast is open maar staat in een houte kast op zolder

temp normaal is 53graden 67graden onder game.

• Mister_X
wel jammer :) Maar ik heb hem er al afgehaald die koeler. Binne enkele dagen komt me nieuwe bordje binnen, een asus av7880 (kt880 chipset) Daar past ie wel normaal op, dus ben zeer benieuwd!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

hey mister x, dit had je over msn ook wel kunnen vertellen :D

ik vind je oplossing echt tof ( eigenlijk is dat CM, maar toch :P), alleen moet je denk ik die fanvergroterdingapparaat (dat blauwe ding) eens weghalen, en je fan er gewoon eens met de hand bovenhouden, want ik denk dat <instert name voor blauwe ding> je flow vern**kt

http://specs.tweak.to/16495

• Mister_X
hey erazer :) zitniet zoveel achter msn (hoewel die wel aan staat ;)). Morgen komt als goed is me nieuwe mama-plank, dan vertel ik wel over msn hoe die werkt (moet waarschijnlijk nieuwe win2k install doen, ben ook me IDE-raid 0 config kwijt :()

Ow dat fan-ding is een fan-adapter :) een trechter die het mogelijk maakt om een 120mm fan op een 92mm blok te plaatsen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Mister_X op 27-07-2004 19:13 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

ja ik weet wat het is/doet, maar was de naam kwijt

haal die eens weg dan, die adapter, volgens mij is dat beter ;)

http://specs.tweak.to/16495

• Mister_X
HeefStan schreef op 28 juli 2004 @ 01:35:
ja ik weet wat het is/doet, maar was de naam kwijt

haal die eens weg dan, die adapter, volgens mij is dat beter ;)
ehrm nee ik kan hem niet weghalen, want dan krijg ik hem van me leven er niet meer op :P hij past namelijk officieel niet, eerst dit ding testen op me nieuwe moederbord, daarna ga ik wel een keer probren zonder die trechter :)

Verwijderd

Wel op je vingers letten, daar wil je je vingers NIET inkrijgen (gehaktmolen). Verder: Inventieve oplossing, maar hij staat scheef (als ik goed kijk). Krak-core vind ik ietsje te risky. Maar je hebt al een andere plank besteld :D
Pagina: 1