Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cooler Master Aerogate II doet eng :/

Pagina: 1
Acties:

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Aerogate II van Cool Master, echt een relaxed ding. Maar wat ik nu toch heb :?

Zoals je weet kan je dus met de Aerogate II de toerental van je Fans regelen B) .
Ik heb er 4 "Sunbeam UV-Blue" fans aanhangen, welke +- 2800 rpm draait op 12V.

Nu kan ik met de Aerogate deze helemaal omlaag schroeven naar zo'm 1100-1300RPM (verschilt klein beetje per fan)..maar dan, 2 sec nadat ik deze omlaag heb geschroefd, gaan alle fans weer geleidelijk naar de +- 1930 RPM :/ . Ik doe verder echt nix. Ik kan de fans wel weer omlaag schroeven, maar daarna schroeft de Aerogate II de fans weer omhoog..spooky... :9 .

Ik heb geprobeerd een andere molex op de Aerogate II te doen, wat niet hielp. Ik heb de Aerogate II gereset door de CPU+Color tegelijk in te drukken, wat ook niet hielp.

Heeft iemand hier ervaringen mee gehad?...of beter; heeft iemand een oplossing?
edit:
Ik heb er nu eens een andere fan aan gehangen, welke normaal 3300 toeren draait, en deze ook helemaal omlaag geschroefd naar 1100 rpm, en vervolgens gaat deze ook omhoog naarde 1920 RPM

[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 24-07-2004 18:15 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Dan zal de aerogate wel vinden dat je temp te hoog zijn, om je fans op zo'n laag toerental te kunnen draaien ?

iig ik heb ook een aerogate, maar die draait alles altijd op max, maarja niet gek met dit weer :)

Verwijderd

Ik heb deze ook. En ik heb gelezen dat dit de minimale waarde van een fan is zonder dat hij te laag komt. Heb 3 80mm fan's zitten die van 1500 tot 2500 rpm kunnen gaan. Als ik ze nog verder naar beneden draai komen ze beneden de 5 a 7 volt en dat mag van dat ding niet. Staat in de RTFM. :P

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

je weet zeker dat je fans niet op nog een manier worden geregeld. volgens mij weet ik waardoor het komt.

bij 12v is het 2800 rpm
jij zet hem op 1300 rpm, dit zou dan zo'n 5 volt zijn ofzo. toerental is niet helemaal van het voltage afhankelijk
bij dat voltage stopt de fan met draaien, je aerogate ziet dat. probeert vervolgens de fan weer te starten, wat lukt. ding draait dan met 1930 rpm weer.

1930 is dus een soort ondergrens, daaronder stopt de fan met draaien

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

euuhm mn cpu koeler, een TT volcano 11, die zet ik soms aan 700rpm en daar zeurt de aerogate II bij mij niet over hoor.

Maar als ie onder de 540rpm gaat dan blaast ie ook full speed

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
RonaldMade schreef op 24 juli 2004 @ 18:18:
Dan zal de aerogate wel vinden dat je temp te hoog zijn, om je fans op zo'n laag toerental te kunnen draaien ?

iig ik heb ook een aerogate, maar die draait alles altijd op max, maarja niet gek met dit weer :)
Tot zover ik weet kan de Aerogate II geen verband leggen tussen temperaturen en Toerentallen...hij is dacht ik niet temp. gestuurd.
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 18:19:
Ik heb deze ook. En ik heb gelezen dat dit de minimale waarde van een fan is zonder dat hij te laag komt. Heb 3 80mm fan's zitten die van 1500 tot 2500 rpm kunnen gaan. Als ik ze nog verder naar beneden draai komen ze beneden de 5 a 7 volt en dat mag van dat ding niet. Staat in de RTFM. :P
hmm..dan kan dat het weleens zijn, maar de Aerogate begint niet te piepen ofzo. ik zal CM wel mailen voor de zkerheid. Zal wel ff duren voordat ze et beantwoorden ivm vakantie.
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 18:27:
euuhm mn cpu koeler, een TT volcano 11, die zet ik soms aan 700rpm en daar zeurt de aerogate II bij mij niet over hoor.

En nu twijfel je dan weer over de uitspraak van XP_Ready, als LF Hazard gewoon zo laag kan draaien als ie wil...
virus.elektro schreef op 24 juli 2004 @ 18:21:
je weet zeker dat je fans niet op nog een manier worden geregeld. volgens mij weet ik waardoor het komt.

bij 12v is het 2800 rpm
jij zet hem op 1300 rpm, dit zou dan zo'n 5 volt zijn ofzo. toerental is niet helemaal van het voltage afhankelijk
bij dat voltage stopt de fan met draaien, je aerogate ziet dat. probeert vervolgens de fan weer te starten, wat lukt. ding draait dan met 1930 rpm weer.

1930 is dus een soort ondergrens, daaronder stopt de fan met draaien
Nee, ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe welke Smartfan heeft (zo heet et toch :D m'n eerste Asus mobo, en bevalt me goed)...maar is in de bios gedisabled, maar dan nog...als het ge-enabled was, zou het niks uit moeten maken, aangezien ik de fans op de 3-pins aansluitingen op de Aerogate II heb zitten, en niet op het mobo.

[ Voor 17% gewijzigd door Yellowneck op 24-07-2004 18:42 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 18:27:

Dit heeft waarschijnlijk gewoon temaken met de kwaliteit van het motortje in de fan

als die controller merkt dat die langzaam aan steeds langzamer gaat draaien, dan geeft die m extra kracht
bij jou fan is dat dus rond de 540, en bij de TS is dat bij 1100-1300rpm al berijkt

En over die temperatuurregeling:
Is t niet mogelijk om die aerogate de temp te laten controleren? Dat zou ik jammer vinden (heb m zelf niet dus :))

. . . . . Youp.net . . . . .

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
YellowNeck schreef op 24 juli 2004 @ 18:38:
[...]

Tot zover ik weet kan de Aerogate II geen verband leggen tussen temperaturen en Toerentallen...hij is dacht ik niet temp. gestuurd.
Moet je je proc maar eens warmer dan 65 graden laten worden, iig is het dan zo, dat hij het toerental omhoog schopt om te koelen.

Maar bij de andere aansluitingen zou je best gelijk kunnen hebben :)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
RonaldMade schreef op 24 juli 2004 @ 19:11:
[...]

Moet je je proc maar eens warmer dan 65 graden laten worden, iig is het dan zo, dat hij het toerental omhoog schopt om te koelen.

Maar bij de andere aansluitingen zou je best gelijk kunnen hebben :)
yup, wat jij dus beschrijft gebeurt alleen als je de fans rechtstreeks op het mobo inplugged, op de Aerogate II dus nie, aangezien het moederbord daar niet veel controle over heeft :P

Verwijderd

Ik hou het erop dat het ligt aan de specs van de fan zelf. Heb nog ff nagekeken en in het boekje staat dat de ondergrens van aerogate 500 rpm is dus. Dan gaat hij piepen en gooit hij hem weer omhoog.

Verwijderd

ik heb zelf ook een aerogate II en die is ZEKER temperatuur gestuurd! Voor de CPU en VGA kanalen geldt dat bij 65 graden het toerental naar maximaal gaat en voor de kast en hd kanalen geldt dat dit al gebeurt bij 55 graden (staat dacht ik gewoon in de handleiding op de site.

http://www.coolermaster-e...rmanual_ald-v02_dutch.jpg

maar dat die aerogate af en toe raar doe qua toerentallen kan ik alleen bevestigen (heb er ook wel eens last van |:( ).

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 08:23:
ik heb zelf ook een aerogate II en die is ZEKER temperatuur gestuurd! Voor de CPU en VGA kanalen geldt dat bij 65 graden het toerental naar maximaal gaat en voor de kast en hd kanalen geldt dat dit al gebeurt bij 55 graden (staat dacht ik gewoon in de handleiding op de site.

http://www.coolermaster-e...rmanual_ald-v02_dutch.jpg

maar dat die aerogate af en toe raar doe qua toerentallen kan ik alleen bevestigen (heb er ook wel eens last van |:( ).
Mja,...vage zooi..mijn temps zijn "maar" 40 C ofzo....65C heb ik nog nooit gehaald.
Btw..kan nu mijn fans naar 1780 rpm scroeven :/

Verwijderd

Even ter verduidelijking: met vage zooi bedoel ik dus schommelingen in rpm of niet met lage rpm willen draaien van fan.

ik zag trouwens dat op de coolermaster website een forum zit waar je duidelijk antwoord kunt krijgen op eventuele vragen (wordt gemonitord door mensen van coolermaster).

Daar zou je je vragen ook eventueel kunnen stellen?!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

Ik heb ook Aerogate II en heb vanaf het begin dat ik ding heb als het zelfde "probleem" als wat jij hebt. Je kunt draaien wat je wilt aan dat draai geval en je toerental zal zaken maar omdat hij onder de 7v komt gaat hij weet terug naar een hoger toerental omdat hij te langzaam draait volgens de Aerogate II.

Ding is na mijn mening niet stuk

There eent no place like home

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Eentje schreef op 26 juli 2004 @ 15:21:
Ik heb ook Aerogate II en heb vanaf het begin dat ik ding heb als het zelfde "probleem" als wat jij hebt. Je kunt draaien wat je wilt aan dat draai geval en je toerental zal zaken maar omdat hij onder de 7v komt gaat hij weet terug naar een hoger toerental omdat hij te langzaam draait volgens de Aerogate II.

Ding is na mijn mening niet stuk
Ow..aha..ok.
Is het iemand btw gelukt om de Aerogate te modden, zodat je de fans of uit kunt draaien...of lager dan 7V kan draaien?

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Euhm ,zou het misschien niet aan je fans kunnen liggen?
Dat die misschien niet geschikt zijn om op lagere toerentallen te draaien?
Ik heb die aerogate en hij werkt perfect.
1 UV-fan die idd zo goed als niet te regelen is, ligt namelijk aan de fan.
3 enermax-fannen werken wel perfect, die gaan netjes tot rond de 900 toeren i.p.v de max 2300 en 3000 toeren.
})

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Wolfje666 schreef op 28 juli 2004 @ 16:24:
Euhm ,zou het misschien niet aan je fans kunnen liggen?
Dat die misschien niet geschikt zijn om op lagere toerentallen te draaien?
Ik heb die aerogate en hij werkt perfect.
1 UV-fan die idd zo goed als niet te regelen is, ligt namelijk aan de fan.
3 enermax-fannen werken wel perfect, die gaan netjes tot rond de 900 toeren i.p.v de max 2300 en 3000 toeren.
})
gvd...ik denk het eerlijk gezegd ook...heb ik 14,98 per fan gedokt!!...dus 4 x 15 = 60 euro aan fans :'( .... Mja..ach...ongeveer 1800 rpm is al vrij stil..hoor ik toch nie echt boven mijn CPU/gpu fan uit.

Verwijderd

YellowNeck

Ik heb zelf 2 AeroGate 2's in m'n pc hangen en volgens mij is er niks mis met je fans en ook niet met je AeroGate.

De AeroGate 2 heeft 4 channels, waarvan er 2(de cpu en de vga) automatisch(temp) geregeld zijn. Dus als je temp. sensoren hebt aangesloten en hij vind het te warm dan gaan je fans automatisch op maximaal draaien. Je kan hier niks aan instellen en je kan het ook niet uitzetten. Ik weet eerlijk gezegd niet wat er gebeurt als je GEEN sensoren aansluit, maar er wel een fan aanhangt. Misschien is dat een idee mocht je alle sensoren hebben aangesloten.

edit: Lees de manual van je AeroGate maar eens door, daar staat in welke channels er automatisch geregeld worden.

edit2 : Het kan ook nog zijn dat het ligt aan het voltage/rpm ratio, ik heb bijvoorbeeld CoolerMaster Neons erin zitten, die draaien 2500rpm, als ik de knop naar min draai, gaan ze eerst 900rpm en kruipen ze daarna op naar 1400/1500 rpm, dus dat jij 2800rpm fans hebt en ze naar 1800 kruipen dat zou best kunnen, omdat ze dan dus bij het minimale voltage van de aerogate(hij regelt dacht ik tussen 7 en 12 volt ofzo) dan waarschijnlijk voltage wordt doorgegeven voor 1800rpm.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 19:37 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 19:30:
YellowNeck

Ik heb zelf 2 AeroGate 2's in m'n pc hangen en volgens mij is er niks mis met je fans en ook niet met je AeroGate.

De AeroGate 2 heeft 4 channels, waarvan er 2(de cpu en de vga) automatisch(temp) geregeld zijn. Dus als je temp. sensoren hebt aangesloten en hij vind het te warm dan gaan je fans automatisch op maximaal draaien. Je kan hier niks aan instellen en je kan het ook niet uitzetten. Ik weet eerlijk gezegd niet wat er gebeurt als je GEEN sensoren aansluit, maar er wel een fan aanhangt. Misschien is dat een idee mocht je alle sensoren hebben aangesloten.

edit: Lees de manual van je AeroGate maar eens door, daar staat in welke channels er automatisch geregeld worden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ja,..ik weet onderhand dat de CPU en VGA channel temp. controlled zijn, maar deze komt pas in werking als de temps 65C overschreiden toch? ...mijn CPU - channel temp is op het moment van schrijven 36,5...en GPU-channel temp 38

edit:
Heb de CPU-temp sensor eens deraf gehaald. Op et LCD'tje staat nu OFF ipv de temp..ok..dat is dus goed. Maar kan de fan nog steeds niet lager zetten

[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 28-07-2004 19:38 ]

Verwijderd

edit2 : Het kan ook nog zijn dat het ligt aan het voltage/rpm ratio, ik heb bijvoorbeeld CoolerMaster Neons erin zitten, die draaien 2500rpm, als ik de knop naar min draai, gaan ze eerst 900rpm en kruipen ze daarna op naar 1400/1500 rpm, dus dat jij 2800rpm fans hebt en ze naar 1800 kruipen dat zou best kunnen, omdat ze dan dus bij het minimale voltage van de aerogate(hij regelt dacht ik tussen 7 en 12 volt ofzo) dan waarschijnlijk voltage wordt doorgegeven voor 1800rpm bij 7volt = minimale voltage dan

denk ik.... ;)

laatste edit: kijk maar ff op de doos(als je die nog hebt) daar staat op de achterkant bij SPECIFICATION bij nr 7:

Fan output : 7-12V/1A (dat is dus per fan en het minimale wat ie geeft is dus 7 volt, wat overeen kan komen met het toerental wat je fans maken op dat minimale voltage)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 19:46 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
edit: deze post is niet van belang ;)

[ Voor 90% gewijzigd door LuPo op 28-07-2004 20:35 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
LuPo schreef op 28 juli 2004 @ 20:32:
Check je Asus Probe ffies. Als je fan's namelijk onder Threshold komen(kun je zelf instellen bij hoeveel rpm) gaan ze automatisch harder draaien :). Daardoor kan het dus zijn dat jij je fan's onder 1400 schroeft. Maar dat je Asus Probe threshold op 1400 staat. Daardoor gaan je fan's dus weer harder draaien als je begrijpt wat ik bedoel ;) ..hoop dat ik je hiermee heb geholpen B)
Nee helemaal niet..als je ff goed had gelezen, is dit al een keer langsgekomen. En bovendien had ik hiervoor al een tegen-redenering gegeven. Ik heb de fans neit aangesloten op het Mobo!!!....alleen als je de fans op het mobo aansluit kan Smartfan de fans controllen!.
en je threshold doet helemaal nix. Dat is gewoon min. aantal rpm wat ie mag draaien, komt ie daaronder krijg je een bericht. Asus probe zelf kan echter de fans niet omhoog schroeven.

edit:
Aha, ik zie dat Lupo zijn post heeft veranderd...lafaard :P

[ Voor 19% gewijzigd door Yellowneck op 28-07-2004 20:37 ]

• LuPo
  • Nu online
YellowNeck schreef op 28 juli 2004 @ 20:34:
[...]

Nee helemaal niet..als je ff goed had gelezen, is dit al een keer langsgekomen. En bovendien had ik hiervoor al een tegen-redenering gegeven. Ik heb de fans neit aangesloten op het Mobo!!!....alleen als je de fans op het mobo aansluit kan Smartfan de fans controllen!.
en je threshold doet helemaal nix. Dat is gewoon min. aantal rpm wat ie mag draaien, komt ie daaronder krijg je een bericht. Asus probe zelf kan echter de fans niet omhoog schroeven.

edit:
Aha, ik zie dat Lupo zijn post heeft veranderd...lafaard :P
nou dan heb ik een rare asus probe...bij mij gaat ie..als hij onder threshold komt..gewoon iets boven die grens draaien... 8)7..en schroeft hij em dus iets op..oneej..misschien was dat gewoon omdat hij nooit precies op 1 rpm blijft hangen..maar af en toe een beetje wisselt..foutje :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door LuPo op 30-07-2004 21:27 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
LuPo schreef op 30 juli 2004 @ 21:25:
[...]

nou dan heb ik een rare asus probe...bij mij gaat ie..als hij onder threshold komt..gewoon iets boven die grens draaien... 8)7..en schroeft hij em dus iets op..oneej..misschien was dat gewoon omdat hij nooit precies op 1 rpm blijft hangen..maar af en toe een beetje wisselt..foutje :Y)
Onnodig dit he? :? ...eerst beter nadenken voordat je gaat posten ;). Iets wat ik ook heb moeten leren. :D.

btw..ligt niet aan de fans hoor heren (en een enkeling; dame). Ik heb 2 verschillende fans, van verschillende merken, en verschillende snelheden eraan gehangen, gaan allemaal rond de 1800 -1900 rpm hangen...

• LuPo
  • Nu online
YellowNeck schreef op 30 juli 2004 @ 21:43:
[...]

Onnodig dit he? :? ...eerst beter nadenken voordat je gaat posten ;). Iets wat ik ook heb moeten leren. :D.

btw..ligt niet aan de fans hoor heren (en een enkeling; dame). Ik heb 2 verschillende fans, van verschillende merken, en verschillende snelheden eraan gehangen, gaan allemaal rond de 1800 -1900 rpm hangen...
ja sorry :o ...maar dan wordt het zeker mailen met CM en anders terugsturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Had je al niet eerder problemen met je Aerogate?? Heb je toen met bedrijf in questie afgehandeld of met CM zelf??

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
o ik heb ook zo'n ding en was al vrij snel achter het probleem... de aerogate doet HELAAS maar 7-12 volt, maar als je naar beneden draait gat hij wel tot 5 volt..

heel jammer dat hij daarna na 3 seconden automatisch weer naar 7 volt gaat... ook een beetje vreemd, maar goed..

nou ik heb er gewoon wat weerstandjes voor gehangen nu gaan ze van 5 naar 10 volt :P
alleen mn enermax fan snapt dat helaas niet, als ik die nu onder de 1200 rpm zet gaat hij piepen dat hij uitvalt (volgens coolermaster 0 rpm.. terwijl die enermax nog gewoon hardstikke lekker draait (hij kan tot 800rpm weet ik uit ervaring :))

[ Voor 39% gewijzigd door Makkelijk op 30-07-2004 22:32 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
LuPo schreef op 30 juli 2004 @ 22:29:
[...]

ja sorry :o ...maar dan wordt het zeker mailen met CM en anders terugsturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Had je al niet eerder problemen met je Aerogate?? Heb je toen met bedrijf in questie afgehandeld of met CM zelf??
Mailen met cm, zoals je al had kunnen lezen, heb ik al gedaan. Aangezien het zomervakantie is verwacht ik pas eind augustus een antwoord te vernemen van CM.
Ik had inderdaad al eerder problemen met mijn Aerogate II, maar zoals jij al wist ging dat om een kapotte blacklight, iets wat niets hiermee te maken heeft. en Bovendien, misshcien gaat het ook helemaal niet om een hardwarematig probleem van de Aerogate II, daarvoor is dit topic dan ook, om dat uit te zoeken.
Nieuwsgierig jochie :P. Wat heeft het nou mee te maken, of ik mijn problemen in het verleden, met CM of PCzaak (webshop waar ik het gekocht heb in dit geval) heb afgehandeld :?
DKasemier schreef op 30 juli 2004 @ 22:30:
o ik heb ook zo'n ding en was al vrij snel achter het probleem... de aerogate doet HELAAS maar 7-12 volt, maar als je naar beneden draait gat hij wel tot 5 volt..

heel jammer dat hij daarna na 3 seconden automatisch weer naar 7 volt gaat... ook een beetje vreemd, maar goed..

nou ik heb er gewoon wat weerstandjes voor gehangen nu gaan ze van 5 naar 10 volt :P
alleen mn enermax fan snapt dat helaas niet, als ik die nu onder de 1200 rpm zet gaat hij piepen dat hij uitvalt (volgens coolermaster 0 rpm.. terwijl die enermax nog gewoon hardstikke lekker draait (hij kan tot 800rpm weet ik uit ervaring :))
Ja, het eerste wat je zei van 7-12V klopt dus ook, maar ik heb met 3 verschillende fans, (verschillende merken, verschillende types, verschillende snelheden, verschillende formaten) geprobeerd het toerental lager te krijgen dan 1800/1900RPM, wat niet lukte, bij elke fan, schroefde de Aerogate II de fan weer omhoog naar 1800-1900RPM.
Dus lijkt het me heeeeel sterk dat 7V bij elke fan ongeveer 1800/1900 RPM is.
Weet je btw mss nog wat voor een weerstandjes dat ware?

Ik wacht wel met smart op antwoord van CM

[ Voor 54% gewijzigd door Yellowneck op 30-07-2004 23:38 ]

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 00:42
dat van 7-12volt klopt ik heb ook aerogate 2 min is 7volt als je aan draai naar min gaat die naar 5v, maar dan geeft die weer min 7v aan hetzelfde kan je ook testen met die fan die er in gebouwt zit
cpu van mij is max 2450 toeren (12v) en
op min. is dat 1450 toeren (en dat is 7v )

de eerste 2sec is onder 7v daar hersteld hij zich automatisch naar 7v min

dus jouw aerogate is prima

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
kropie schreef op 30 juli 2004 @ 23:55:
dat van 7-12volt klopt ik heb ook aerogate 2 min is 7volt als je aan draai naar min gaat die naar 5v, maar dan geeft die weer min 7v aan hetzelfde kan je ook testen met die fan die er in gebouwt zit
cpu van mij is max 2450 toeren (12v) en
op min. is dat 1450 toeren (en dat is 7v )

de eerste 2sec is onder 7v daar hersteld hij zich automatisch naar 7v min

dus jouw aerogate is prima
no flame intended maar snapt niemand mijn probleem. Bovenstaande is al vaak genoeg min of meer gezegd, maar ik zal het anders proberen te zeggen

• Al mijn fans gaan op 7V ongeveer 1900 rpm (wat raar is, want elke fan is anders)
• Ik heb 3 fans geprobeerd, welke totaal van elkaar verschillen
- Spire 40x40mm fan. |12V| = 3300 rpm , |7V| = 1900RPM
- Sunbeam UVblue fan |12V| = 2800 rpm, |7V| = 1900RPM
- Vaag merk |12V| = 3000 RPM, |7V| = 1900RPM

Dus mijn "probleem" is dat elke fan op 7V 1900RPM gaat draaien, dit kan toch geen pure toeval zijn.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
dat is idd raar, mijn 80mm fans draaien op 1600 (zalman VGA) en 1450 (coolermaster casefan).. de coolermaster gaat naar 1150 als ik terugdraai en de zalman naar 1250.. maar misschien heb jij last van puur toeval, dat die spire een groter snelheidsbereik als die sunbeam heeft is bijv logisch aangezien die 400mm is.. die 1900 lijkt wle aardig te kloppen, mijn fans gaan allebei 2600 op 12 volt..

en die weerstandjes zijn potmetertjes gejat van zalman fancontroller dingetjes die ik nog had :P

[ Voor 23% gewijzigd door Makkelijk op 31-07-2004 01:30 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
DKasemier schreef op 31 juli 2004 @ 01:29:
dat is idd raar, mijn 80mm fans draaien op 1600 (zalman VGA) en 1450 (coolermaster casefan).. de coolermaster gaat naar 1150 als ik terugdraai en de zalman naar 1250.. maar misschien heb jij last van puur toeval, dat die spire een groter snelheidsbereik als die sunbeam heeft is bijv logisch aangezien die 400mm is.. die 1900 lijkt wle aardig te kloppen, mijn fans gaan allebei 2600 op 12 volt..

en die weerstandjes zijn potmetertjes gejat van zalman fancontroller dingetjes die ik nog had :P
Ik heb geen fan van 40 CM :9 . Dikke airflow.
Hm..shit heb niet zo lang geleden mijn Zalman MFC-1 verkocht..nouja

• LuPo
  • Nu online
YellowNeck schreef op 30 juli 2004 @ 23:29:
[...]

Mailen met cm, zoals je al had kunnen lezen, heb ik al gedaan. Aangezien het zomervakantie is verwacht ik pas eind augustus een antwoord te vernemen van CM.
Ik had inderdaad al eerder problemen met mijn Aerogate II, maar zoals jij al wist ging dat om een kapotte blacklight, iets wat niets hiermee te maken heeft. en Bovendien, misshcien gaat het ook helemaal niet om een hardwarematig probleem van de Aerogate II, daarvoor is dit topic dan ook, om dat uit te zoeken.
Nieuwsgierig jochie :P. Wat heeft het nou mee te maken, of ik mijn problemen in het verleden, met CM of PCzaak (webshop waar ik het gekocht heb in dit geval) heb afgehandeld :?
oww..ik wist niet dat je toen een blacklight kapot had..was ik iig alweer vergeten ;) ..maar ik vroeg dat omdat: - als je het met CM toen had afgehandeld, moet je dus ff wachten - en als je het met PCzaak had afgehandeld kun je die gewoon mailen(logisch :+ )...maarja..het betreft dus dit eerste..

edit: voordat je problemen kreeg had je toch al zo'n CCFL fan op je aerogate aangesloten??(outtake als ik me goed herinner)..toen deed hij het toch ook goed?? of toen ook al niet?? Indien hij het toen wel deed zal het met je aerogate te maken hebben. indien hij het toen ook al niet deed of dat je toen helemaal geen CCFL Fan had dan kan het nog steeds allebei zijn ;)

[ Voor 18% gewijzigd door LuPo op 31-07-2004 13:33 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
LuPo schreef op 31 juli 2004 @ 13:25:
[...]

oww..ik wist niet dat je toen een blacklight kapot had..was ik iig alweer vergeten ;) ..maar ik vroeg dat omdat: - als je het met CM toen had afgehandeld, moet je dus ff wachten - en als je het met PCzaak had afgehandeld kun je die gewoon mailen...maarja..het betreft dus dit eerste..

edit: voordat je problemen kreeg had je toch al zo'n CCFL fan op je aerogate aangesloten??(outtake als ik me goed herinner)..toen deed hij het toch ook goed?? of toen ook al niet?? Indien hij het toen wel deed zal het met je aerogate te maken hebben. indien hij het toen ook al niet deed of dat je toen helemaal geen CCFL Fan had dan kan het nog steeds allebei zijn ;)
Ja dat snap ik ook wel ;). I'm not a complete idiot...although.. :9
Jij gooit roet in et eten..je brent iederen in de war :P. Ik had idd een UV-Blue fan. (De ccfl staat hier los van af), welke ik nog steeds eraan heb zitten. Of deze vroeger langzamer ging dan 1900, weet ik niet meer.
Serieuze posts, of ik wacht op antwoord van CM

Volgens mij is de stroomtoevoer van de Aerogate II naar de kl*te, verklaart mss alles.
Heb der een gloednieuwe fan aangehangen van Akasa.Type: DFS802512M. Een 80X80MM fan dus. Welke op 12V 2500RPM zou moeten draaien. Aangesloten op de:
• CPU Channel: 12V max = 2230RPM - 7V min = 1380RPM
• VGA Channel: 12V max = 2230RPM - 7V min = 1380RPM
• HDD Channel: 12V max = 2230RPM - 7V min = 1380RPM
• CASE Channel: 12V max = 2230RPM - 7V min = 1380RPM

ff de fan op het mobo geprikt...draait ie 2400rpm @ 12V

[ Voor 25% gewijzigd door Yellowneck op 31-07-2004 14:15 ]

Pagina: 1