Toon posts:

[malware] Windows Account problemen door Sasser*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb net de computer van een vriend geformatteerd en xp er op gezet, en ik zit met een paar rare problemen.

Het eerste probleem:
Ik krijg een error in beeld dat LSA Shell (Export Version) gecrashed is ofzo, en een tijdje later komt er zo'n schermpje in beeld dat de computer wordt afgesloten.

Nou ben ik er al achtergekomen dat het waarschijnlijk het de sasser worm is, wat ik overigens een beetje vreemd vind want hij had het al toen de pc nog helemaal leeg was!! (alleen xp er op)

Maargoed, zou verder dus geen probleem moeten zijn. Dus ik download een sasser tool, en wil deze uitvoeren.

Krijg ik het bericht dat ik niet de autorisatie heb om dit te doen, en ik moet inloggen onder een admin account.
Maar het rare is, ik heb bij de installatie geen enkel account ingevoerd!!
Ik kan bij afmelden en dan inloggen onder een andere naam ook niet kiezen tussen accounts, dit is de enige!!
Dus doe de fuck kan het enige account op de pc geen admin account zijn |:( |:(
Ik kan ook niet bij configuratiescherm gebruikersaccounts veranderen, ik krijg een error waar in staat " een niet niet nader omschreven fout" , en het scherm blijft wit..

Oftewel het vult elkaar een beetje op, ik kan het (waarschijnlijke) virus niet verwijderen omdat ik geen toegang heb tot een admin accounts, maar ik kan ook geen admin accounts invullen!!!

Kan iemand me helpen?
Het betrefd een pentium 3 500mhz met een gloednieuwe maxtor 40gig hd.

BVD.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Bij het standaard inlog scherm, 2x op Control-Alt-Delete drukken, dan kom je bij het ouderwetse inlogscherm terecht. Hier kan je inloggen als 'administrator'. Deze heeft wel genoeg rechten om dat programma uit te voeren. Het valt aan te raden om ook gelijk Windows Update uit te voeren, en een fatsoenlijke virusscanner te installeren. Success :)

Signature

Verwijderd

Start de computer eens op in veilige modus, en kies dan voor admistrator i.p.v de account die nu gebruikt wordt.

Verwijderd

als je rechtsklikt op deze computer en dan kiest voor beheren..

dan heb je lokale gebruikers en groepen.. daaronder gebruikers..

hoeveel gebruikers zie je daar dan ?

waarschijnlijk ook een beheerder/administrator

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 17:22 ]

Verwijderd

Tijdens de installatie van Windows heb je een Administrator password op moeten geven. Als je bij je inlog scherm op CTRL+ALT+DEL drukt, krijg je het standaard inlogscherm. Hier kun je gewoon "Administrator" en je pass invoeren. Waarschijnlijk heb je dan wel genoeg rechten.

Succes!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
of je installeert windows opnieuw, ditmaal volledig losgekoppeld van welk lan dan ook.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
Ok, als ik rechtermuisknop op deze computer doe, beheren kies en naar gebruikersaccounts toe ga krijg ik een error te zien met:

Kan geen toegang krijgen tot de computer XCJ335. Fout, de RPC server is niet beschikbaar.

Ik zal zo even naar het inlog scherm gaan en op ctrl alt delete drukken, op het moment staat Norton Antivirus 2004 er al op, en is geupdate, en is momenteel een complete system scan aan het uitvoeren.

Edit: Norton komt ook net met een error dat de system scan niet kan worden voortgezet, " er is een kritieke fout op getreden tijdens het scannen" ...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 17:38 ]

Verwijderd

Dat klinkt al niet zo best net na een nieuwe installatie. Misschien toch maar ff opnieuw erop zetten? Download dan eerst Service Pack 1 en wat belangrijke updates, en koppel je pc af van internet totdat de updates + virusscanner zijn geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Mja idd, ik zal em wel ff opnieuw formatteren..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

WOS >> BV
Pagina: 1