[OS9 en 10 non-Panther]10Mb half duplex instellen

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Eigenlijk meer een NT topic, maar het gaat specifiek om hoe het in OS<=9 en OS X<1.3 voor elkaar te krijgen.

Ik lees namelijk op Apple.com bij de nieuwe features voor 10.3 Panther:
Half Duplex / Full Duplex Selection — Control the selection of half or full duplex on Ethernet setups.
OK, leuk dat dat bij Panther kan, maar hoe is het in te stellen op oudere Mac OSsen.

Waarom wil ik het instellen :?

Omdat soms apparaten die op 100Mb zouden moeten kunnen werken en dan ook bij autodetectie op 100Mb gaan zitten het toch alleen (betrouwbaar) op 10Mb doen. Ik denk dan aan bijv. sommige Motorola en Thomson kabelmodems...

Googlen levert veel verwijzingen op naar Panther en verder wat freeware tools (ik denk bijv aan maintain1 voor OS X), maar geen manier om het native te doen. Kan dat echt niet :?

Oslik blyat! Oslik!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Nee, in de oudere OS'en was daar geen interface voor, en zul je terug moeten vallen op 'hacks' of andere 'ongedocumenteerde' truukerijen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:20

Kettrick

Rantmeister!

Ik moest destijds in OSX Server met ifconfig aan de slag om duplex in te stellen. Dat zal wel niet veel veranderd zijn.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:18
Waren de OS'en < X al op Unix gebaseerd dan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
chem schreef op 24 juli 2004 @ 16:48:
Nee, in de oudere OS'en was daar geen interface voor, en zul je terug moeten vallen op 'hacks' of andere 'ongedocumenteerde' truukerijen.
Links? :P

Zelf heb ik hier een 7600/120 met OS 7.5 (moet dringend eens geupgrade worden, maar dat is een andere discussie... :P ) en ben ik bereid tot ieder graad van hackerij (in het ergste geval kan ik de upgrade gewoon wat eerder uitvoeren).

Niet dat ik het zelf nodig heb, maar ik moet wel weten hoe het voor elkaar te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In OS X < 10.3 draaide alles op half-duplex. voor meer informatie: http://www.macosxhints.co...p?story=20020902082941913

[doce]sudo ifconfig en0 media 10baseT/UTP mediaopt half-duplex [/code]

zou dan moeten doen wat je wilt, gewoon zoals in elke linux/bsd distro :P

voor OS 9 zou ik het niet weten, misschien kun je voor een oude CAT kabel zorgen die alleen op 10 mbit draait? :P
Pagina: 1