Eigenlijk meer een NT topic, maar het gaat specifiek om hoe het in OS<=9 en OS X<1.3 voor elkaar te krijgen.
Ik lees namelijk op Apple.com bij de nieuwe features voor 10.3 Panther:
Waarom wil ik het instellen
Omdat soms apparaten die op 100Mb zouden moeten kunnen werken en dan ook bij autodetectie op 100Mb gaan zitten het toch alleen (betrouwbaar) op 10Mb doen. Ik denk dan aan bijv. sommige Motorola en Thomson kabelmodems...
Googlen levert veel verwijzingen op naar Panther en verder wat freeware tools (ik denk bijv aan maintain1 voor OS X), maar geen manier om het native te doen. Kan dat echt niet
Ik lees namelijk op Apple.com bij de nieuwe features voor 10.3 Panther:
OK, leuk dat dat bij Panther kan, maar hoe is het in te stellen op oudere Mac OSsen.Half Duplex / Full Duplex Selection — Control the selection of half or full duplex on Ethernet setups.
Waarom wil ik het instellen
Omdat soms apparaten die op 100Mb zouden moeten kunnen werken en dan ook bij autodetectie op 100Mb gaan zitten het toch alleen (betrouwbaar) op 10Mb doen. Ik denk dan aan bijv. sommige Motorola en Thomson kabelmodems...
Googlen levert veel verwijzingen op naar Panther en verder wat freeware tools (ik denk bijv aan maintain1 voor OS X), maar geen manier om het native te doen. Kan dat echt niet
Oslik blyat! Oslik!