Moederbord temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Hallo allemaal,

Ik heb een asus p4p800 moederbord en die wordt idle 36 graden en stressed gaat die al boven de 40 zitten. Ik heb een miditower met 1 koeler aan de voorkant zitten die koude lucht naar binnen blaast en een aan de achterkant die er lucht uitzuigt. Nou wil ik graag weten hoeveel graden je moederbord maximaal mag worden. Ik heb al met de GOT search gezocht maar krijg er niks over te vinden.

Mijn tweede vraag gaat over de temperatuur over mijn processor:
De processor die erop zit is een pentium 4 2,8 Ghz @ 3,3 Ghz met standaard koeler van intel, hij is idle 33 graden en stressed wordt die ongeveer rond de 55 graden. Is dit een beetje een normale temperatuur of moet ik ervoor zorgen dat die koeler wordt dmv terugklokken?

Alvast bedankt

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

moederbord 40 graden? goede temperatuur :Y)
en je proc, dat valt ook wel mee

Verwijderd

Zo lang je onderdelen niet te heet worden en je systeem stabiel is, is er niets aan de hand.
Zie ook: PMG FAQ: # Hoe warm mag m'n CPU worden? en DOC Faq: # Over warmte en koeling.
Overigens zal de 40'C wel staan voor de NorthBridge temperatuur en niet de kast/ambient/mobo temperatuur op dat P4 bordje; ofwel, geen enkel probleem. Mocht je toch je luchtverplaatsing onder de loep willen nemen, neem dan eens de CME Faq: # airflow door. ;)

Kortom, maak eens gebruik van de naslagwerken (search, Faq, Google etc) alvorens een topic te openen, zoals ook in de forumFaq staat :)

Dit topic is gesloten.