Sinds ik een emerge -U world heb gedaan waarbij onder andere kde 3.2.3 werd ge-emerged doet mijn Audigy geluidskaart het niet meer. Er komt uit de center box alleen nog maar een hoog piepgeluidje en verder hoor ik niets. Ik heb de drivers in de kernel meegecompileerd (gentoo-dev-sources-2.6.7.-r11). het ligt volgens mij ook niet aan de kernel, want daar heb ik niks aan gedaan en voor de tijd deed ie het prima.
De geluidskaart lijkt ook goed herkend te worden:
dmesg:
Het probleem is niet X, want als ik X helemaal afsluit hoor ik in de console ook nog steeds niks. Ik ben allerlei logs afgeweest, maar niks relevants gevonden.
In Windows doet de geluidskaart het overigens prima
Ik heb geprobeerd de kernel opnieuw te compileren, zowel met de ALSA Emu10k1 drivers erin en als module, maar geen resultaat.
Heeft iemand een idee om te kijken wat het probleem hier is?
De geluidskaart lijkt ook goed herkend te worden:
dmesg:
code:
1
2
3
4
5
| [...] Advanced Linux Sound Architecture Driver Version 1.0.4 (Mon May 17 14:31:44 2004 UTC). ALSA device list: #0: Sound Blaster Audigy (rev.3) at 0xd400, irq 10 [...] |
Het probleem is niet X, want als ik X helemaal afsluit hoor ik in de console ook nog steeds niks. Ik ben allerlei logs afgeweest, maar niks relevants gevonden.
In Windows doet de geluidskaart het overigens prima
Ik heb geprobeerd de kernel opnieuw te compileren, zowel met de ALSA Emu10k1 drivers erin en als module, maar geen resultaat.
Heeft iemand een idee om te kijken wat het probleem hier is?