[samba]Kan niet connecten naar w2k3 share(s)

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoi,

Voordat iedereen gaat blaten dat ik mijn ogen de kost moet geven. Dat heb ik gedaan!

Ik ben bevoorbeeld dit tegen gekomen. Ik heb de aanwijzingen opgevolgd maar het werkt nog niet.

Ook dit heb ik gevonden waar ik misschien wat mee kan: hier staat dat ik wijzigingen moet aanbrengen in het register. Leuk, maar de GPO overschrijft dat gewoon weer. Geen oplossing dus.

Ter zake:

Onze club-server draait Windows Server 2003 Standard Edition met Active Directory. Op de server zijn een aantal shares gedeeld welke voor in principe alle bekende users toegankelijk zijn. Een aantal mensen hebben schrijfrechten waar standaard users dat niet hebben. Als ik bijvoorbeeld mijn eigen share probeer te mounten in Linux (Samba 3.0.5 - Gentoo), krijg ik de fout:
SMB Signing is mandatory and we have disabled it.
Dus ik in de GPO kijken of ik signing uit kan schakelen. Dat is gelukt, ik kan dan de share mounten maar krijg vervolgens 'Permission denied' als ik de mountpoint wil openen.

Ik heb toen de situatie eerst maar weer hersteld zoals deze was, dus krijg weer de fout over SMB signing nu.

Heeft iemand een idee wat hier aan te doen is?
tnx

Verwijderd

Volgens mij moet je CIFS support in je kernel hebben gecompiled.
Er is meen ik ook een aparte client voor. Ik had het zelfde probleem en 'client signing = yes' e.d. helpt niks.
Heb zelf dit probleem maar even in de ijskast gezet want ik heb geen zin om aan m'n goed draaiende kernel te rotzooien ;-)

• LollieStick
Je bedoeld niet toevallig SMB protocol ondersteuning in de kernel?

Deze is gewoon ingeschakeld. Ik kan wel naar een andere Samba server verbinden die op andere locatie hier in huis staat.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
CIFS-secure 
Data collected on: 24-7-2004 16:40:02 show all 
....
Computer Configuration (Enabled)
Windows Settings
Security Settings
Local Policies/Security Options
Microsoft Network Client
Policy Setting 
Microsoft network client: Digitally sign communications (always) Disabled 
Microsoft network client: Digitally sign communications (if server agrees) Disabled 

Microsoft Network Server
Policy Setting 
Microsoft network server: Amount of idle time required before suspending session 900 minutes 
Microsoft network server: Digitally sign communications (always) Disabled 
Microsoft network server: Digitally sign communications (if client agrees) Disabled

Dit werkt gegarandeerd met samba 3.0.2 en windows 2003 Server.
Ook SMB4K heeft hiermee geen problemen.

Vergeet je niet gpupdate /force uit te voeren? het wil ook nog wel eens schelen als je de refresh tijd voor je policies iets korter zet.

Daarnaast heb je ook nog eens NTFS acls die je een Access Denied (error 5) kunnen geven, dus kijk daar ook goed naar.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 24-07-2004 16:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LollieStick
Nou... Ik heb even gekeken met CIFS maar dat werkt prima zonder aanpassingen op de W2k3 server. Kan gewoon mounten met het mount commando. Ik kan alleen geen netbios naam opgeven wat met smbfs wel kan. Dit valt misschien wel op te lossen met hosts.conf.

Het werkt nu iig met CIFS :)