Toon posts:

xine/kaffeine speelt geen wmv3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gebruik ik forums niet als helpdesk, maar er zit even niks anders op. Hopelijk vinden jullie het niet erg. Ik heb de FAQ al doorgelezen en op het forum gepost, maar niemand gaf daar antwoord.

Kaffeine/Xine of wat het ook is speelt dit bestand niet af: http://www.rpgfilms.net/nirv/doom3g4.avi
De videocodec is wmv3 en audio codec is mp3. Geluid hoor ik dus wel, alleen geen beeld. Dit was mijn post op hun forum: https://sourceforge.net/f...d=1112089&forum_id=297802

FAQ: http://kaffeine.sourceforge.net/help.php#play9

"How can I play WMV files?"
"Download the latest win32 codecpack from www.mplayerhq.hu and install it in /usr/lib/win32."

Ik heb dus van http://www2.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/codecs/ het bestand win32codecs-20040703.tar.bz2 gedownload. Dat bestand heb ik geëxtract, uit de folder die toen geëxtract was heb ik al die bestanden naar /usr/lib/win32 verplaatst. Dat deed ik terwijl ik root was. Vervolgens weer geprobeerd dat bestand af te spelen, maar weer geen beeld. Zou iemand misschien kunnen helpen?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geeft Xine nog errors? hebben de bestanden wel de juiste permissies? Wat voor een distro heb je? Voor de meesten zijn er wel packages te vinden met de juiste bestanden.

Ook werken de win32 codecs alleen op x86-based pc's

Verwijderd

Topicstarter
Mijn distro is SuSe 9.1. Ik heb een x86, een AMD 2500+ XP om precies te zijn. Bestanden hebben de juiste permissies, want ze staan gewoon in een subdirectory van mijn home folder. Ik heb de SuSe versie van xine-lib geuninstalled en de rpm met de meest recente versie voor SuSe 9.1 van de xinehq.de website gedownload en geïnstalled. Of Xine errors geeft weet ik niet. Daar zal wel een of ander log voor zijn, maar ik weet niet waar dat is.

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Als je xine opstart van de commandline in een terminal, zie je een hele riedel aan gegevens voorbij komen in deze terminal, over wat xine allemaal aan het doen is. Dus zouden daar ook foutmeldingen voorbij moeten komen over het niet kunnen openen van je avi bestand.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik xine in de commandline typ geeft die "command not found" (en ja, ik heb het wel correct geïnstalleerd, want deze file met de wmv3 codec is echt de enige die problemen geeft). Als ik kaffeine typ, start die gewoon kaffeine (je weet wel de GUI). Dan open ik dat file en krijg ik geen beeld maar wel geluid, verder komen er geen foutmeldingen in de console te staan. En voor de duidelijkheid, ik kan de file gewoon openen, dan hoor ik alleen geluid maar zie ik niks. Kaffeine geeft ook geen foutmeldingen.

Ik denk dus ook niet dat er iets mis is met Xine/Kaffeine, maar dat die codecs die in /usr/lib/win32 niet "gezien" worden op de een of andere manier.

• johnny7
Weet je zeker dat je de juiste codec hebt voor wmv3? Misschien heb je nog een andere nodig om wmv3 gecodeerde bestanden goed te kunnen afspelen.
Hier is nog een link:
http://groups.google.com/...%40news02.tsnz.net&rnum=5

[ Voor 35% gewijzigd door johnny7 op 24-07-2004 18:40 . Reden: link toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zijn dat .exe's. In de FAQ van Kaffeine staat toch echt dat ik die codecpack van mplayerhq.hu moet downloaden.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 14:34:
...

"How can I play WMV files?"
"Download the latest win32 codecpack from www.mplayerhq.hu and install it in /usr/lib/win32."

..
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 15:04:
Mijn distro is SuSe 9.1. Ik heb een x86, een AMD 2500+ XP om precies te zijn. Bestanden hebben de juiste permissies, want ze staan gewoon in een subdirectory van mijn home folder.
:?

dat klinkt nogal wazig. Je moet ze dus in /usr/lib/win32 zetten. Ook moeten ze world-readable zijn.

waarom installeer je niet gewoon de win32codecs rpm voor suse?

[ Voor 3% gewijzigd door frim op 25-07-2004 16:41 ]

Verwijderd

misschien even ldconfig ofzo typen?

Ik heb dit wel eens gedaan voor mplayer en dat werkte toen prima.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
frim schreef op 25 juli 2004 @ 16:40:
[...]

[...]

dat klinkt nogal wazig. Je moet ze dus in /usr/lib/win32 zetten. Ook moeten ze world-readable zijn.
[...]
Ik neem aan dat hij hier bedoelt dat he wmv bestandje in z'n home dir heeft. Zoals hij in z'n start al zei heeft ie alles in /usr/lib/win32 staan :)

Verwijderd

Topicstarter
frim schreef op 25 juli 2004 @ 16:40:
[...]

[...]

waarom installeer je niet gewoon de win32codecs rpm voor suse?
rb338 schreef op 25 juli 2004 @ 19:35:
[...]

Ik neem aan dat hij hier bedoelt dat he wmv bestandje in z'n home dir heeft. Zoals hij in z'n start al zei heeft ie alles in /usr/lib/win32 staan :)
Ik heb inderdaad het bestand (voor de goede orde, het is een avi, maar met een wmv3 video codec) in mijn home dir staan. Die bestanden van de codecpack van mplayer.hu heb ik in usr/lib/win32 staan.

De win32codecs rpm (je geeft geen link, maar ik heb dit http://packman.links2linux.org/index.php4?action=046 gevonden met google) werkt helaas ook niet.
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 17:10:
misschien even ldconfig ofzo typen?

Ik heb dit wel eens gedaan voor mplayer en dat werkte toen prima.
sander@linux:~> ldconfig
bash: ldconfig: command not found
sander@linux:~>

• johnny7
Hier stond onzin....

[ Voor 87% gewijzigd door johnny7 op 25-07-2004 20:53 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 20:42:
sander@linux:~> ldconfig
bash: ldconfig: command not found
sander@linux:~>
Als root dus :+

• richardt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03-2025
ldconfig is een utility om (het laden van) dynamic libraries te vergemakkelijken. Het maakt automatisch symbolic links aan, en voegt zoekpaden voor deze libraries toe (als je je .so in een niet standaard directory hebt staan bijvoorbeeld)

Het gaat hier echter om win32 libraries voor het decoderen van video. Deze kunnen niet runtime in een linux programma worden geladen, dus het probleem zit ergens anders. Omdat kaffeine een programma is gebaseerd op xine, zou je eerst moeten kijken waarom het via xine niet lukt. Heb je xine wel volledig geinstalleerd? (vanwege je 'command not found'). In dat geval: wat zeggen de logfiles?

[ Voor 2% gewijzigd door richardt op 25-07-2004 22:19 . Reden: stomme lidwoorden... ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ldconfig als root typ gebeurt er helemaal niks, zelfs geen "command not found".

Maar ik denk ook dat het probleem ergens anders ligt. Ik had de xine library die meegeleverd was met SuSe 9.1 personal geuninstalled omdat het een gestripte versie is die veel niet kan afspelen. Toen had ik libxine1-1_rc5-0.pm.0.i686.rpm gedownload van http://packman.links2linux.org/?action=124 en dat geinstalleerd. Werkt helemaal prima, behalve dus voor die file met die wmv3 codec. Dus ik denk niet dat het verkeerd geinstalleerd is. Het is trouwens een rpm en er waren geen conflicts, dus zal wel niet fout zijn gegaan.

Ik wil de Xine log en config dus wel even bekijken, maar ik weet niet waar ik die kan vinden. Ik heb wel op xinehq.de en google.nl gekeken, maar daar was niks te vinden. De Xine config zou dan wel in /home/<user>/.xine/config moeten staan, maar daar staat dus niks.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
wmv3 als in Windows Media Video 9? Ligt het probleem wel in xine? Probeer eens of mplayer het bestand wel kan afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
Mplayer word niet meegeleverd met SuSe 9.1 (ik weet het, het is echt bar en boos met SuSe 9.1), en ik heb eerlijk gezegd ook niet zo heel veel zin om dat nou weer te gaan installeren. Ik denk toch echt dat het probleem bij Xine ligt.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
locate xine, en dan die xine opstarten? (ik gok /usr/local/bin/xine) En dan zoeken naar foutmeldingen...

Leven is meervoud van lef

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58

Flydude

Mighty pirate

Ik heb hetzelfde probleem, maar wel ergens op oplossing gehoord. Suse levert Xine nogal gebrekkig aan (maar dat had je al gemerkt) en de door jou genoemde libs lossen het probleem gedeeltelijk op (je kan alles behalve wmv3 afspelen).

Je hebt 2 opties:

1) Mplayer installeren
Maar da's natuurlijk geen oplossing van het probleem O-)

2) Kaffeine/Xine deïnstalleren en ergens de standaard rpm's voor Suse vandaan halen en opnieuw installeren.

Aangezien ik geen wmv3-bestanden ben tegengekomen, heb ik de laatste optie nog niet uitgevoerd, maar ik heb wel begrepen dat dit de enige manier is om het te laten werken.

Standaard rpms zijn overigens hier te vinden.

I am rubber, you are glue

Verwijderd

Volgens mij heeft mplayer niet de codecs voor de nieuwste wmv-formaten, dus zou 't ook daaraan kunnen liggen.

Ik zou gewoon mplayer installeren (installatie is supersimpel) en kijken of 't daarmee werkt. Als dat werkt zou je verder kunnen zoeken met xine, zo niet weet je dat verder zoeken met deze codecs nutteloos is.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-02 00:09
wmv3 als in Windows Media Video 9? Ligt het probleem wel in xine?
Mja, ik heb t net ff getest en ik kan t met xine(en dus kaffeine) en mplayer gewoon afspelen, dus een andere speler is niet de oplossing.

Ik zou dus gewoon ff xine op de command line dat filmpje laten openen en kijken welke foutmelding hij geeft

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 12:49
Ik heb ook Suse 9.1 personal en bij werkt het gewoon. Maar het klopt wat Suse mee levert is niet genoeg. Ik heb de volgende bestanden geinstalleerd van packman:
divx4linux-20030428-0.pm.0.i386.rpm
kaffeine-0.4.3b-0.pm.0.i586.rpm
libdvdcss-1.2.8-2.network.i386.rpm deze kan niet langer worden gedownload zie ik net
libdvdnav-0.1.10-0.pm.0.i586.rpm
libxine1-1_rc5-0.pm.0.i686.rpm
libxine1-dvb-1_rc5-0.pm.0.i686.rpm
libxine1-dvd-1_rc5-0.pm.0.i686.rpm
libxine1-w32dll-1_rc5-0.pm.0.i686.rpm
w32codec-20040626-0.pm.0.i386.rpm
xvid-1.0.1-0.pm.0.i586.rpm
xine-ui-0.99.2-0.pm.0.i686.rpm

Ik weet niet welke verantwoordelijk is van het draaien van het filmpje maar het werkt in ieder geval en tot nu ben ik niks tegen gekomen wat niet wilde draaien bij mij.

hope this helps

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58

Flydude

Mighty pirate

blouweKip schreef op 27 juli 2004 @ 16:23:
[...]

Mja, ik heb t net ff getest en ik kan t met xine(en dus kaffeine) en mplayer gewoon afspelen, dus een andere speler is niet de oplossing.

Ik zou dus gewoon ff xine op de command line dat filmpje laten openen en kijken welke foutmelding hij geeft
Jij draait toch Gentoo? Dat heeft dat bewuste probleem nl. niet. Het is specifiek SuSE gerelateerd.

I am rubber, you are glue

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-02 00:09
Jij draait toch Gentoo? Dat heeft dat bewuste probleem nl. niet. Het is specifiek SuSE gerelateerd.
Mja, de software is algemeen (functionaliteit varieert niet per distro), dus daarmee wilde ik aangeven dat het slechts een codec issue (duh) was en niets met de speler van doen had, de post boven mijn vorige geeft iig voldoende info.

Verder geeft de TS geen info terug dus ik ga ervan uit dat hij het al opgelost heeft of geen zin heeft om het op te lossen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
homernt schreef op 27 juli 2004 @ 19:15:
Ik heb ook Suse 9.1 personal en bij werkt het gewoon. Maar het klopt wat Suse mee levert is niet genoeg. Ik heb de volgende bestanden geinstalleerd van packman:
divx4linux-20030428-0.pm.0.i386.rpm
kaffeine-0.4.3b-0.pm.0.i586.rpm
libdvdcss-1.2.8-2.network.i386.rpm deze kan niet langer worden gedownload zie ik net
libdvdnav-0.1.10-0.pm.0.i586.rpm
libxine1-1_rc5-0.pm.0.i686.rpm
libxine1-dvb-1_rc5-0.pm.0.i686.rpm
libxine1-dvd-1_rc5-0.pm.0.i686.rpm
xvid-1.0.1-0.pm.0.i586.rpm
xine-ui-0.99.2-0.pm.0.i686.rpm

Ik weet niet welke verantwoordelijk is van het draaien van het filmpje maar het werkt in ieder geval en tot nu ben ik niks tegen gekomen wat niet wilde draaien bij mij.

hope this helps
Yippie! Hij doet het! Heel erg bedankt!

Heb ik moeten installeren om het filmpie af te laten spelen.

Maar hoezo heb jij ook de divx4linux en xvid rpm gedownload? Meer dan libxine1-1_rc5-0.pm.0.i686.rpm heb je toch niet nodig om die af te spelen?

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 12:49
Maar hoezo heb jij ook de divx4linux en xvid rpm gedownload? Meer dan libxine1-1_rc5-0.pm.0.i686.rpm heb je toch niet nodig om die af te spelen?
Geen idee ik zal testen. Divx4linux leek mij gewoon handig en eimand zij dit is een xvid filmpje zins dien heb ik hem erop staan. Wat ik zeg alles draait wat ik ben tegen gekomen.
Pagina: 1